Vi som ska göra IVF hösten 2011
Tack Colourful! Lycka till Ekke!!
Tack Colourful! Lycka till Ekke!!
Tråkigt för er som misslyckats... Många kramar till er!!! Blir så ledsen inombords när det inte går vägen...
Jag tog min första spruta to 15 sept. Någon som är i samma fas? Hur mår ni? Än så länge har jag mått bra både av spray och sprutor... Cuprecur och GonalF kör jag med.
Ni som går till RMC i Linköping, hur upplever ni personalen???
Många kramar till ljusgläntan, ekke och ni andra som inte plussade... livet e grymt ibland!! Försök att planera in nåt roligt som ni kan se fram emot och GE INTE UPP!!! Folk ska bara veta va ni gått och går igenom. Detta är fruktansvärt jobbigt, både fysiskt och psykiskt!!
Kram från mig!
Kan ngn hjälpa mig med min uppdatering? Please!! Vet ej hur man gör...
IVF 1, sprutstart 15/9, ÄP v.39.
Tack igelkott för uppdateringen, sjysst!!
Bubbel
Lakrids
Julia
Belleelle
Sofisen
Är det ngn mer än jag som behandlas på RMC i Linköping?
Vi alla ligger väldigt lika
Vi har börjat med sprutorna mellan den 12 och 17 sept och har ÄP samma vecka!
Håller tummarna för er och hoppas att ÄP ska gå bra. Själv är jag jätte nervös...
Tråkigt att ni inte fick plus tjejer, Ljusgläntan, Colorful, Ekke och Picasso... Är jätteledsen för er skull!!
Va e de här för en tråd?? Vi ska ju plussa och inte få en massa minus!!
Stor kram till er
Jag är varken positiv eller negativ inför mitt besked...
GRATTIS Sysle till ditt plus!!! Otroligt härligt att höra, är glad för din skull!!
Kan inte lägga in mig på listan. Ska bara meddela att jag ska ta Äl-sprutan 21.45 nu ikväll och göra ÄP på onsdag... Fredag hoppas jag blir RD1 ! Spännande och nervöst!!!
Nu snart så- Tack för uppdateringen!
Hemma efter ÄP! Väldigt skönt, då timmarna kändes som en evighet...Hade inte fått information om att väntetiden, efter provinlämnandet, skulle ta 3 timmar...Men men, nu är det gjort.
Känner mig stolt! Äp kändes och jag började gråta men det gick över på två sekunder. Det kunde ha varit mycket värre. Allt gick så snabbt och det är ju tur! Grät lite efteråt också, eftersom allt blir så känslosamt!
Morfinet gjorde susen, tur att det finns!
Efter ingreppet känns det som om man har mensvärk, en stund men det är väl förstås individuellt.
Ett tips, åk i mjukisbyxor!
Nu hoppas jag och min man att det blir insättning på fredag och allt går bra framöver!
Lycka till, alla ni andra!!!
Kram Mami längtan
14 ägg fick de ut igår!
Jag var lite otydlig, jag menade spermaprovet. Anledningen till att det tog tid, var för att det var 4 andra par som skulle göra samma sak.
Grattis alla ruvare! Telefonen har inte ringt hittills, så jag hoppas innerligt att jag med blir ruvare imorgon!!!
En kvart efter mitt senaste inlägg ringde vår läkare från RMC i Linköping och talade om att inget ägg blev befruktat... Det var som att få ett riktigt slag i ansiktet... Just nu känns det som ett stort öppet sår i hjärtat, är så ledsna
Spermakvalitén och äggen var av god kvalité, så det känns jättekonstigt. Läkaren ska ringa imorgon förmiddag igen.
Lycka till alla ni andra, håller tummarna!!!
lillamillan! (Vi tog också fram spermaprovet hemma och lämnade in det på kliniken).
Ska göra ICSI i dec. Någon som har erfarenhet. Är det högre chans att misslyckas än vid IVF???
TACK för alla vänliga och fina ord, det går rakt in i hjärtat och värmer!!!
Usch vilken hemsk dag efter allt vi har gått igenom. Men jag tänker ändå att en del har det betydligt värre. Det här är ju bara vår första IVF. Hur mycket kan man stå ut med egentligen? Orättvist det känns då!
Tack ännu en gång!
Snälla!! Har nån tid o lust att ta bort mig från listan?? Jag vill inte vara med nånstans!! Får vänta flera månader på nästa IVF...