• ekke

Vi som ska göra IVF hösten 2011

lillamillan skrev 2011-09-07 21:46:50 följande:
    Ja man måste byta om inför ET. Det har i alla fall jag behövt på alla våra behandlingar och jag har gått på olika kliniker.
    ok :) Får byta om till festkläder där efteråt i värsta fall. Hoppas jag inte missar vigseln. 
  • ekke
    lillamillan skrev 2011-09-07 21:56:35 följande:
    Det går snabbt...tar bara några minuter i rummet. Du får säga som det e och be snällt om en tidig tid.
    kanon, jag hoppas det blir redan på fredag
  • ekke
    Picasso skrev 2011-09-07 21:59:54 följande:
    Ja, vi får väl vara nöjda, med tanke på utgångsläget (dvs. bara 5 äggblåsor). Det blev 4 ägg och av de blev 3 befruktade, så rent procentuellt är det ju rätt bra. Kan dock inte hjälpa att jag känner mig besviken. Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att alla 3 ska vara av toppkvalité, så vi även får till frysen. Imorgon kl 14 planeras det för insättning och det är först då jag får reda på kvalitén på äggen.  

Ljusgläntan och Ekke: Hoppas ni får bra besked vad gäller äggen, med många befruktade och med superkvalité!  
    3/4 är ju kanon!!! Hoppas ditt ET går bra i morgon. Tänker på dig. 
  • ekke
    Snäckan skrev 2011-09-07 22:19:24 följande:
    Har inte bestämt mig än...vill helst att min sambo ska vara med och att han tittar på resultatet, men träffar inte honom förrän på fredagkväll när jag kommer från jobbet och han har kommit hem från USA..
     Imorgon är min testdag och det hade varit såå skönt bara att få veta, tankarna snurrar så mkt. Och hoppet går upp och ner hela tiden, idag har jag haft ob inne när jag jobbat för det kändes som mensen var på väg.. Men det kom ingen, tack och lov!
    Köpte en sticka igår så får se när det blir, senast lördag morgon iaf...undra om man måste göra det på morgonen el resultatet borde väl synas även på kvällen?
    Jag har bara haft en dag emellan ÄP och ET båda mina gånger och det bestämdes vid ÄP vilken tid jag skulle vara där...jobbigast  var att vänta dagen för ET, för om det inte hade gått bra så skulle de ringa innan kl 12.
    Första gången jag skulle göra IVF så hade vi 2,5 tim körtid, men nu har vi 10 min med bil och det är så skönt!
    Hoppas det blir fredag för er!!
    klart du kan testa på fredag kväll när han kommit hem, det är ju efter TD
  • ekke
    Lillan15 skrev 2011-09-07 22:50:47 följande:
    Lycka till alla kämpare! jag fick ut 4 ägg 2 befruktades. Fick en dotter den 4 juli. Helt underbart Solig 

Jag vet vad ni alla går genom just nu... Vi skall börja om med IVF till våren, då syskonförsök 
    tack
  • ekke
    ljusgläntan3030 skrev 2011-09-08 08:01:59 följande:
    Toyota - det inger hopp!

Ekke - grattis till den stora skörden. Jag hoppas så att jag får bli ruvare idag!
    Det hoppas jag med ljusgläntan! När får du veta om det blir så?
  • ekke
    Snäckan skrev 2011-09-08 09:04:48 följande:
    Kunde inte vänta på min sambo utan gjorde testet nyss, det blev klart negativt... Känner mig alldeles tom just nu, känner konstigt nog inte ens för att gråta (jag har väldigt lätt för tårar). Och  nu är dags att gå till jobbet och le mot alla kunder hela dagen. Sen ska man berätta för dem som vet att man försökt...önskar nästan man inte hade berättat för någon.. Ha en bra dag alla!
    Åh, stor styrkekram till dig! Önskar sååå att du skulle fått ett annat resultat. Att livet ska vara så orätttvist :( 
  • ekke

bara 2 av 15 ägg befruktade :( men som det sägs, det räcker med ett ägg. Fast hoppet om framtida FET till nästa försök, försvann.

• ekke
    sylse skrev 2011-09-08 10:50:25 följande:
    Hej hej!!

Jag gjorde äggplockning i måndas fick ut 14 ägg. Igår va jag tillbaka ett enda litet embryon. Nu hoppas jag verkligen att det fäster sig. Usch denna eviga väntan på grav testet.
    Känner mig ju såklart besviken att utav 14 ägg så blir det ett enda. För den här jävla hormonstimuleringen va ju helt jävlig!!!!
    håller tummarna för dig! Visst är det jobbigt att få veta att det inte blir fler befruktade ägg när man får ut så många. 

• ekke
    ljusgläntan3030 skrev 2011-09-08 10:16:55 följande:
    Ekke - samma som mig dårå men vi får hoppas att något av de två är guldägg!!

Snäckan - styrkekram till dig!!

Kl 13.00 idag vet jag om det blir et idag.. Nyss ringde telefonen så jag hoppade till men det var fel nr?! Puh!
    Japp vi hoppas på att vi har guldägg på gång. Tänker på dig och hoppas du får ET idag
    KRAM 
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011