• estflicka

    Hål i öronen, som är inflammerad

    Min dotter, som fick hål i öronen i februari, med pistol .Efter ca 5 vecka byte ut till silver örhängena. För ca en månad sen köpte till henne nya örhängena,att byta ut. Hon bara säger, att hon vill inte byta. Ok, då hon har kvar de örhängerna. Brukar kolla hennes örhängerna varje vecka, och nu kolla pappa henne örhänge och upptäckte, att i ett öra är örhänge bakdelen inne i hud.Kollade själv och såg, och det såg ut lite svart, som det är inflamerad. Nu vet inte om man ska försöka själv, att ta bort den örhänge, eller ska gå till läkare. Försökte,men det är lite svårt för henne, för det gör ont.

  • Svar på tråden Hål i öronen, som är inflammerad
  • estflicka

    Nu har vi varit i den affäär, och fick hjälp att ta bort den örhänge. Men de sa att det ska växa in igen, sen kan man göra ny hål.Det ser inte så bra ut.Men försår inte varför måste det växa in, och sen ska man göra ny hål?

  • linolin

    Hej är utbildad hos Blomdahl som gör hål med pistol. Mitt råd är att endast använda titan. Silver och guld läcker mera. Men köp ett par vanliga ploppar i Blomdahls serie och ha dom i. Plasten som man får i början sitter så tätt om det blir det minsta svullet. Dom är förbrukade då man tagit ur dom. Måste vara luftigt vid hålen så pröva med nya örhängen. Ha dom i och gör inget nytt det kan bli samma sak ändå. Försök att tvätta rent och sen byta och ha i dom länge. Rör ej öronen utan att först ha rena händer. Lycka till

  • linolin

    Ploppar inga hängande örhängen. Jag hade inte låtit det växa igen kan bli samma sak igen bättre att ha det rent och torrt luftigt ej röra så mycket så brukar det läka superfint

  • estflicka

    Men kommer det hål växa ihop snabbt? Jag har gjort rent nu det.Men den såg inte så bra ut bakåt.Det är som torkat blod, som är svullen.

  • Altezza
    ahlcec skrev 2011-07-16 18:34:52 följande:
    Jag lärde mig när jag fick infektion i örhängehålen, att man ska ha ringar av titan. Ringar som snurrar, för då liksom "snurras" infektionen ur hålen.
    Det funkade skitbra för mig, det ar liksom om att varet åkte ut med ringen.
  • angelicaan

    Sätt i läkringar (kirurgiskt stål är bra), tvätta m alsolsprit morgon o kväll (finns på apotek). Har funkat m alla mina piercings när de krånglat (har 5 i öronen o 1 i läppen). Byter man smycke är det bra att koka dem innan :)

  • trollkarl

    @ linolin

    Blomdahls utbildning e lika med en dags kurs i hur man städar en gata. Alltså värdelös! Särskilt när du rekomenderar ploppar när vi i piercingvärlden säger ringar. Gör om gör rätt!

  • trollkarl

    @ linolin

    Blomdahls går mot branschen, hela branchen säger ringar för att kunna skruva ut bakterier o skruva in rengöring. Sluta ge felaktiga råd snälla!!

  • Dr Mupp
    linolin skrev 2011-07-17 21:09:27 följande:
    Jag menar längre stift i titan som luftar mera
    Det ska fortfarande vara ringar i titan, inte stift.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Dr Mupp
    trollkarl skrev 2011-07-17 21:12:54 följande:
    @ linolin

    Blomdahls går mot branschen, hela branchen säger ringar för att kunna skruva ut bakterier o skruva in rengöring. Sluta ge felaktiga råd snälla!!
    Just sånt där är anledningen till varför mina barn inte får ta hål hos Blomdahl. De är okunniga och deras pistoler gör skada.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • trollkarl

    @ tjabba

    Precis! Sen med pistol blir det broskbildningar till skillnad från nål..

  • golftok

    Min dotter gjorde hål med pistol och har haft inflammation två gånger rätt rejält sedan dess. Vi har då tagit ut örhängena dagligen och gjort rent dem med alsolsprit och sedan även höronsnibben och sedan satt tillbaka örhänget. Vi satt även en stund på kvällen med en bomullstuss indränkt i alsolsprit runt öronsnibben. Fungerade utmärkt och hålet var läkt på ca två till tre dagar. Vi gör alltid rent öronen samt örhängen numera när vi byter örhängen och nu var det flera månader sedan hon hade inflammation. Att låta det växa igen och ta nytt verkar omständigt.

Svar på tråden Hål i öronen, som är inflammerad