• mam2

    mens efter förlorat barn

    Jag förlorade mitt barn för 6v sedan och förlöstes med urakut kejsarsnitt.
    Jag hade avslag ca 3-3,5v.
    Efter 4,5v började jag blöda smått och fick ont i bröst och äggstockar.
    Jag har fått informationen att vänta ca 6 mån innan jag ev försöker bli gravid igen så jag började med p-piller nu för 10 dagar sedan. Men nu har jag alltså störtblött i iallafall 1v.
    Kan första mensen vara så riklig och långvarig?Någon som upplevt liknande? 

  • Svar på tråden mens efter förlorat barn
  • JQs

    Den första mensen efter graviditeten är rikligare. Jag hade likadant och det hade någonting med slemhinnan i livmodern eller nåt att göra. Jag frågade min läkare när jag var där på besök och på henne lät det som att det alltid är så.


  • Alvöra

    Jag fick min mens 28 dagar efter födslen och jag blödde sjukt mycket. Det var som att det aldrig skulle ta slut. Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag tror jag blödde rikligt i lite mer än en vecka. Ta lite extra järn.
    Så länge du inte känner dig yr och dålig så är det nog ok. Men snacka med läkaren om du är orolig!

    {#emotions_dlg.flower} 

  • RoKa
    mam2 skrev 2011-07-18 07:51:38 följande:
    Jag förlorade mitt barn för 6v sedan och förlöstes med urakut kejsarsnitt.
    Jag hade avslag ca 3-3,5v.
    Efter 4,5v började jag blöda smått och fick ont i bröst och äggstockar.
    Jag har fått informationen att vänta ca 6 mån innan jag ev försöker bli gravid igen så jag började med p-piller nu för 10 dagar sedan. Men nu har jag alltså störtblött i iallafall 1v.
    Kan första mensen vara så riklig och långvarig?Någon som upplevt liknande? 
    Min mens var överjävlig, blödde igenom bindorna jättefort! :(
  • l8bn

    Jag födde min son död, (37+3), för drygt åtta veckor sen och har inte fått tillbaka mensen än. Jag undrar hur ni andra klarar er, jag vet inte hur jag ska leva vidare...

    Antar att kroppen kommer igång när man är mogen för syskon till sin ängel...

    -ledsen mamma till två (en här och en i himlen)

Svar på tråden mens efter förlorat barn