• Ina 67

    Snart har det gått 6 år

    Tänk vad tiden går den 27/7 skulle vår lilla ängel bli 6 år.
    Sorgen har blivit mindre eller mer hanterbar kanske är mer rätt. Vi lever i vår vardag och allt fungerar som vanligt, men det går inte en dag utan att jag ägnar Josefine en tanke. Jag blir inte alltid ledsen, men man undrar ju hur hon skulle vara och tänk till hösten skulle hon ha börjat i förskoleklass (som grannens flicka).
    Men vissa dagar är jag fortfarande väldigt ledsen, jag kanske inte gråter direkt men jag känner en så overhörd sog och saknad att det gör ont i hjärtat.
    Många gånger när jag är ledsen så gråter jag i duschen för då är det ingen som ser heller hör och jag behöver inte förklara min helt plötsliga gråt.
    Jag tror inte att man någonsin kommer att förstå eller att saknade kommer att försvinna helt.
    Det var en kvinna här som hade träffat en annan kvinna som förlorade sitt barn för över 40 år sedan och hon berättade att den kvinnan fortfarande saknade och sörjde sitt barn och undrade vad barnet skulle ha blivit, så nej jag tror att saknaden och en del av sorgen alltid kommer att finnas där.

    Vi brukar fira vår Josefine med nya snittblommor på graven och med tårtaHjärta

    Med många tankar till dig vår lilla flicka.


    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Svar på tråden Snart har det gått 6 år
  • Pyrro_b

    Nä' det förstår jag verkligen att sorgen aldrig helt försvinner utan att man som du säger lär sig leva med den....kram!

  • lurv

    Sorgen blir lättare men den försvinner aldrig helt. I december så det 28 år sedan min dotter föddes och dog och jag har också tankar om hur hon skulle ha varit om hon hade fått leva. Tänker även på allt som jag och hon har missat tillsammans.  Samtidig så är jag väldigt glad att jag inte glömmer henne för det betyder ju att ho har gjort ett avtryck i mitt liv.

  • Håkan Johansson

    Sitter här på jobbet och läser din tråd, jag blir ju ledsen. :( Jag har själv en son på 1 år, tänk om han skulle försvinna, usch och fy. :(

    Måste vara super jobbigt !!

  • Ina 67
    lurv skrev 2011-07-18 13:50:48 följande:
    Sorgen blir lättare men den försvinner aldrig helt. I december så det 28 år sedan min dotter föddes och dog och jag har också tankar om hur hon skulle ha varit om hon hade fått leva. Tänker även på allt som jag och hon har missat tillsammans.  Samtidig så är jag väldigt glad att jag inte glömmer henne för det betyder ju att ho har gjort ett avtryck i mitt liv.
    Ja, så är det, visst har de gjort avtryck i ens liv och man glömmer aldrig. Ska också tänka så som du och vara glad åt att hon gjorde stort intryck på mig och hon förändrade faktiskt också min syn på mycket när det gäller livet och de som vi har kära omkring oss.
    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
Svar på tråden Snart har det gått 6 år