• Bojan
    Äldre 21 Jul 21:43
    1826 visningar
    7 svar
    7
    1826

    Peppa mig och hjälp mig tänka positivt! Plussat och nu en sån där j-a flytning.

    Hej,
    behöver lite peppning alternativt stöttning/tröstning.
    Jag har ett barn sen innan. Vi försöker bli gravida och jag fick missfall för ca 2,5 mån sen.
    Nu har jag plussat imorse med clearblue digital med veckoindikator. 2-3 veckor visade den Och så långt allt väl.
    Men sen i eftermiddags kom det en mörkgul/beige flytning och nu känns det bara som att jag knappt fick va glad en dag ens innan oron för nytt missfall kom.
    Och nu är det såklart 1000 tankar och ältanden i huvudet.
    Med mitt första barn fick jag inga slags blödningar.
    Jag har egentligen inga symptom utom liiite molande. Mitt förra missfall kände jag väldigt tydligt. Jag kände en dag att jag inte var gravid längre, allt avtog och jag hade tydliga symptom innan.
    Nu kände jag inte särskilt mkt sen början.
    En annan sak som hände under cykeln, efter ägglossning var att jag fick en liten brun blödning. en fläck i trosan bara. Detta har jag inte heller varit med om innan.
    Usch. Jag vill vara glad, inte orolig.
    Kan man få lite blödning utan missfall fastän man under första grav inte hade detta?
    Och detta att jag inte känner särskilda symptom?
    Och om cb digital visar 2-3 veckor och detta stämmer med ägglossning, visst borde hormonnivåerna vara i sin ordning?
    Mkt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Peppa mig och hjälp mig tänka positivt! Plussat och nu en sån där j-a flytning.
  • Pia och Elna
    Äldre 21 Jul 21:56
    #1

    Det du hade i cykeln kan ju ha varit nidblödning som kan komma när ägget fäster. Ja du kan få en liten flytning och även en blödning utan att det är missfall även om du inte hade det förra graviditeten.

    Gällande symtom så hade jag helt olika symtom mina graviditeter den första ömma bröst, molvärk m.m. men inget illamående den andra ingen ömhet men massa illamående bl.a.

  • Äldre 21 Jul 22:05
    #2

    Nidblödning kan man inte få när man väl plussat, för man kan inte plussa innan ägget fäst (det är då kroppen börjar producera hormoner).

  • Pia och Elna
    Äldre 21 Jul 22:06
    #3
    Eleator skrev 2011-07-21 22:05:26 följande:
    Nidblödning kan man inte få när man väl plussat, för man kan inte plussa innan ägget fäst (det är då kroppen börjar producera hormoner).
    Var det efter plusset då? Jag fattade nog inte riktigt rätt kanske.
  • Bojan
    Äldre 24 Jul 08:07
    #4

    Det har inte kommit någon mer flytning. Men jag känner inte några direkta symptom.
    Jag är så himla osäker. Vågar inte tänka framåt och går bara runt och känner efter. Jag försöker verkligen slappna av, och göra andra saker. Men jag känner efter hela tiden. Ibland så mkt att jag tror att jag inbillar mig nåt.
    Men nu känns det faktiskt ingenting. Någon mer i samma sits?

  • Äldre 6 Sep 08:51
    #5

    Det forsta kan ha varit en agglossningsblodning (ovanligt men det hander ibland) och det som kom i samband med plusset en nidblodning. Nidblodningen kommer ju nar agget implanterar sig i slemhinnan och tar ett par dagar att komma ut (darfor ar det ofta brunt snarare an rott/rosa). Forstar att du ar radd- jag hade ocksa en nidblodning 1 dag efter att jag plussat och blev livradd (har 3 missfall i bagaget) men den har gangen gick det vagen- ar i 22 veckan nu Sa jag vill bara saga ge inte upp hoppet annu.
    I borjan kanns det inte sa mycket heller, det ar liksom sakens natur...Tids nog kommer symptomen sa just nu galler talamod och vantan ar jag radd. Hang in there...

  • Bojan
    Äldre 6 Sep 19:41
    #6

    Tack. Det har gått bra hittills. gjorde ett vul och såg ett hjärta. Vilket hade mkt lugnande effekt. =)

  • Äldre 8 Sep 07:24
    #7

    Vad skont! Det gladjer mig. Lycka till!

Svar på tråden Peppa mig och hjälp mig tänka positivt! Plussat och nu en sån där j-a flytning.