• Anonym (Kross­ad)
    Äldre 21 Jul 21:46
    7822 visningar
    28 svar
    28
    7822

    Varför ignorerar han mig???

    Efter fem år och flytt till hans stad så gör han såhär mot mig. Visst, jag var deprimerad de senaste två åren. Och när jag flyttade till hans stad så blev det ännu värre då jag blev så isolerad. Jag kunde inte jobba pga det blev för mycket och det tog mycket på honom. Till slut kände jag att jag var tvungen att göra något för att må bättre och det var att flytta hem igen. Han blev sårad över att jag kunde göra slut då han uttryckte att han älskade mig så mycket och att det var det sista han ville. Men jag såg ingen annan utväg för att jag va så dålig och ville må bättre.

    Jag började genast må bättre då jag träffade min familj och vänner igen. Leva livet och älska livet och se ljuset. Och nu har jag också insett att kärleken jag hade för honom var äkta men han vill inte prata med mig :( Han ignorerar mig totalt. Det har gått 3 månader sen jag bröt och han har inte svarat på ett enda medd jag skickat även trots att det sista medd jag skrev för några veckor sedan bara var ett sms där jag ville han skulle förlåta mig för mina misstag. För att jag inte kunde vara där för honom ekonomiskt osv. Jag släppte verkligen min stolthet och bad om förlåtelse men fick inget svar. Varför??? Jag känner inte igen honom, han har stängt av helt. Har han verkligen kommit över mig så fort?? Han har dessutom fort mina saker som han lovade att skicka och svarar inte ens angående det. :( Varför??

  • Svar på tråden Varför ignorerar han mig???
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 21 Jul 22:03
    #1

    snälla, någon därute som varit med om samma sak? eller kanske en man som kan berätta lite hur den manliga hjärnan fungerar?? snälla :(

  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 21 Jul 22:21
    #3
    Queenie70 skrev 2011-07-21 22:08:40 följande:
    Man ska inte överanalysera saker. Om det ser ut som en anka och låter som en anka så ÄR det sannolikt en anka. Att han inte svarar på dina kontaktförsök beror med största trolighet på att han inte vill. Gå vidare du också är mitt råd. Du behöver inte veta VARFÖR han inte svarar, det räcker gott med att konstatera ATT han inte svarar. Du kan inget mer göra. Lev vidare.
    Men det är inte så lätt efter så lång tid, spec inte då jag fort älskar honom!! Sen har jag ju mina saker kvar där så jag visst kan jag låta det vara men han måste ju ändå höra av sig...
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 21 Jul 22:28
    #5
    2ggrpappa skrev 2011-07-21 22:21:41 följande:
    Ja, det är inte lätt att veta varför han gör så.
    Kanske gör han så för att inte hans känslor skall göra sig påmind och göra honom ledsen.
    Kanske är det ett sätt att ge igen.
    Eftersom det är slut mellan er, så kanske han inte vil ha någonting med dig att göra
    (sånt förstår jag mig inte riktigt på)
    Han kanske vill bryta totalt, sopa igen alla spår efter dig, därför svarar han inte på meddelanden.
    Jag vet inte som sagt, men kanske är det nåt av de försalg jag har nämnt här.
    Jag vet att det är inte kul att bli ignorerad på det sättet.
    Hoppas att det löser sig på ett bra sätt.
    han kanske funderar, behöver tid att reda ut sina tankar...kasnke.
    Ja, det känns lite som att det kan vara så för OM han hade kommit över mig så hade han väl ändå kunna tagit en vuxen konversation med mig, iaf angående mina saker? Och att man ber om förlåtelse till någon är bland det finaste man kan göra och att inte ens få något svar på det gör ont.. men samtidigt så har jag iaf gjort det jag kunnat... och allt kom från hjärtat. Men klart jag önskar han kunde prata med mig, han är ändå 33 år :(
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 21 Jul 22:31
    #6
    2ggrpappa skrev 2011-07-21 22:21:41 följande:
    Ja, det är inte lätt att veta varför han gör så.
    Kanske gör han så för att inte hans känslor skall göra sig påmind och göra honom ledsen.
    Kanske är det ett sätt att ge igen.
    Eftersom det är slut mellan er, så kanske han inte vil ha någonting med dig att göra
    (sånt förstår jag mig inte riktigt på)
    Han kanske vill bryta totalt, sopa igen alla spår efter dig, därför svarar han inte på meddelanden.
    Jag vet inte som sagt, men kanske är det nåt av de försalg jag har nämnt här.
    Jag vet att det är inte kul att bli ignorerad på det sättet.
    Hoppas att det löser sig på ett bra sätt.
    han kanske funderar, behöver tid att reda ut sina tankar...kasnke.
    tack så mkt för ditt svar förresten!!!
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 21 Jul 23:07
    #9
    2ggrpappa skrev 2011-07-21 22:43:41 följande:
    Man känner sig så...dum, när man förklarar hur man känner och förklarar, och så får man ingen respons på det.
    Ja, jag känner mig jättedum, verkligen!! vi hade det ändå riktigt bra veckorna innan jag skulle flytta hem också.. och han lovade att vi skulle sköta allt smidigt. Sen så efter några veckor började när jag började må bättre så kände jag att jag verkligen inte ville förlora honom och skrev bl.a att jag inte ville vara ovän då han inte svarade när jag ringde... då fick jag ett sms där han skrev att han älskade mig och brydde sig om mig och att detta vart tufft för honom men att vi självklart inte skulle vara ovänner, men att ha kontakt rev upp många sår. Men jag vill ju ha tillbaka honom!!!! :(

    han tror nog inte på att jag menar allvar med honom.. att jag förändrats under så kort tid, altså att jag mår bättre osv.. :( men d gör jag verkligen till min egen förvåning t.o.m, det e bara tufft å tomt utan honom :( 
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 28 Jul 10:36
    #14
    2ggrpappa skrev 2011-07-22 00:57:52 följande:
    Ja, kärlek kan göra ont.
    Enklast är väl att blockera den som river upp såren,
    för då är det bara ens egna tankar som kan göra ont.

    Du vill ha honom men inte flytta till honom? Vet han om det?
    Har du bett han flytta till dig, eller är det inget alternativ?
    Du har säkert en dröm om hur ni två lever ihop, har du berättat den för honom.

    (Nu blir jag förvånad över hur klok jag verkar vara)

    Han blir sårad av att ha kontakt med dig,
    och du blir sårad av att inte ha kontakt med honom?
    Hur löser man det då, så att ni blir lika lite sårade..
    ha lite kontakt?

    Du måste prata med honom, eller skriv ett brev. Han kan kasta det, men det tror jag inte.
    Han verkar ju ha känslor för dig, så brev sparar han. (skriv hur mycket du älskar honom) Förklara för honom.
    Tack för att du skriver till mig!! Jag vill absolut att han flyttar till min stad och han sa att det fanns en möjlighet om han inte just nu hade jobbet i sin stad, men han frilansar så det hade kunnat vara möjligt. Men mest av allt vill jag bara vara med honom, jag älskar honom så mycket.. ville bara ha tid att få må bättre för jag var så himla deprimerad och det gick ut över oss båda, det var tungt för honom också, det vet jag. Och nu när jag mår bättre, är självständig osv igen och är den tjejen han blev kär så finns han inte här... jag kan inte bevisa något för han vill inte prata med mig.. 

    jag har skickat brev till honom, men det var precis när vi separerade när jag kom på att jag gjort ett misstag, altså 3 veckor efter...så jag vet inte om han läste det? sen åkte jag även till hans stad för att förklara min kärlek(som jag aldrig tidigare gjort för en man) men han hade sagt till sin kompis att inte släppa in mig om jag kom dit... så jag blev inte insläppt... han var på jobbet då jag kom och jag försökte ringa å smsa honom flera ggr utan svar så jag satt utanför vid 23 tiden och frös... kände ingen annan i hans stad. trodde aldrig han skulle gå så långt.. =( det var tre veckor efter uppbrottet..
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 28 Jul 10:43
    #15
    Welma skrev 2011-07-24 16:09:41 följande:
    Fast, du gjorde slut med honom, och nu undrar du varför han inte vill ha kontakt med dig?
    Jo och det är jag väl medveten om! Men eftersom det har gått 3 månader och han fort inte kan ta en konversation, inte ens om mina saker som han inte skickat till mig som han vet att jag behöver så måste ju han ha det lika jobbigt med sina känslor, för annars hade han kunnat prata med mig normalt.

    Vi var inte ens ovänner när vi separerade, vi grät båda två på perrongen.. :(
    Jag ville bara må bättre..  
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 28 Jul 11:32
    #17
    Dalton skrev 2011-07-28 11:20:32 följande:
    Det känns som att du är gränslös i ditt kontaktsökande. Om jag kände att nån hängde efter mig så skulle jag klippa all kontakt. Det spelar ingen roll hur fint man haft det innan. Går exet överstyr så raderas allt det där fina ut och man ser bara den klängiga. Enda sättet att slippa är att nonchalera totalt.
    Och det är exakt det jag gjort.. har inte heller hört av mig efter att han behandlade mig på det sättet förutom det smset där jag bad om förlåtelse för allt jag gjort osv... jag behövde göra det för min egen sinnesfrid så jag är inte alls efter honom så som du beskriver... jag uttrycker just nu bara hur jobbigt det är att inte få kunna prata med någon jag älskar och att han dessutom inte skickar mina saker!!!
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 13:21
    #22
    2ggrpappa skrev 2011-07-29 03:54:23 följande:
    Jag tycker det är ett konstigt beteende, för om han blev sårad så skulle han väl svara om han ser vad du skriver i sms,brev osv. Vet han varför du var deppad? Jag tycker det hela är konstigt. kan inte komma på någon annan orsak till hans beteende än att han är sårad, men att han inte svara på dina meddelande förstår jag inte. Har svårt att tro att han vill glömma dig, fast det verkar nästan så på hans sätt. Håller tummarna att han skall höra av sig.
    Han är en sån som stänger av helt när saker blir för jobbigt. Han la all sin kärlek på mig, sa att han aldrig skulle göra slut vilket han höll. Han ville gifta sig och att jag lämnade honom kanske var droppen, jag inser det. Men vissa verkar inte tro jag har gjort det.. det har jag men samtidigt så kan man faktiskt ångra sig i livet. Och när man är deprimerad så ser man ingenting klart heller, ingenting.. bara svart. Och jo, han vet varför jag var deprimerad men jag vet inte om han själv hade orkat länge till för det tog på honom också. SÅ det bästa va ändå för mig att få tid isär... men men.. tack Tvillingfar för dina fina ord och försök att förstå allt tillsammans med mig, utan dessa enkla "gå vidare" svar. Det betyder mkt!!

    När vi haft ett uppbrott förut så har han kämpat för mig, för oss.. men så fort en tjej ska försöka göra detsamma så blir man kallad för galen. Så skumt. 
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 22:17
    #25
    Dalton skrev 2011-07-30 21:48:21 följande:
    Nä vad töntig du är. Du hade fått samma respons om du varit kille.
    Den där offerkoftan, det är inte första gången du har den va?
    offerkoftan? varför så otrevlig? ja går igenom något tufft och du talar som om du vet vad jag gått igenom i livet.. sånt e iaf inte schyst, tror du vet det!

    ta hand om dig! 
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 23:04
    #27
    Dalton skrev 2011-07-30 22:40:26 följande:
    Det är töntigt och självömkande att böla om att du nedvärderas bara för att du är tjej. Du har spelat högt och förlorat. Sen försöker du klamra dig fast vid en kille du fimpat. Det är osunt, men kanske förståeligt om man har en taskig bakgrund. Det är lik förbannat ofriskt, och det hade det varit oavsett kön. Aldrig att en kille som stalkar en tjej fått high five för det. Du får mothugg för att du betett dig illa och respektlöst, inte för att du är tjej.

    Ett tillbehör till offerkoftan är: De som inte tycker som jag är dumma, oförstående, eller i det här fallet dömer på grund av kön. Bara de som skickar styrkekramar är tillräckligt kompetenta för att verkligen förstå och kunna komma med goda råd som koftinnehavaren tänker ta till sig.
    Gud vad arg du verkar vara!

    *kram* 
Svar på tråden Varför ignorerar han mig???