• Äldre 24 Jul 23:31
    3723 visningar
    25 svar
    25
    3723

    Någon måste verkligen hjälpa mig! Är jag gravid?

    Hej!
    Jag sitter här och funderar på om jag verkligen är gravid? Jag och min sambo vill ha barn och jag skulle haft mens för 3 veckor sen, jag har inga biverkningar över huvud taget, inga ömmningar i brösten, inget illamående. INGET!
    Min sambo har inte kommit i mig men visst kan man väl bli gravid av försats, även fast chansen är minimal?

    Om någon känner igen sig eller vet vad det kan tänkas vara så skulle jag bli överlycklig om någon kunde svara!
    TACK PÅ FÖRHAND!

    /M

  • Svar på tråden Någon måste verkligen hjälpa mig! Är jag gravid?
  • Äldre 24 Jul 23:32
    #1

    Gör ett test kanske?

  • Äldre 24 Jul 23:35
    #2

    Jag har funderat på det men eftersom jag inte haft några biverkningar så har jag inte tänkt så långt att jag skulle kunna vara gravid. Kan inte du säga vad du tror utifrån vad du har läst?
    Tack!

  • facepr­imer
    Äldre 24 Jul 23:37
    #3

    Klart du kan bli gravid av försatsen.
    Det kan ju komma spermier under sexet också, utan att killen ens märker det

    Så ja, självklart kan du vara gravid.
    Ta ett test så får du svar '

    Men om ni vill ha barn, varför kommer han inte i dig då? chansen att lyckas är ju betydligt större då än om han låter bli att komma i dig?

  • J L
    Äldre 24 Jul 23:38
    #4
    SilverEmma skrev 2011-07-24 23:32:16 följande:
    Gör ett test kanske?
    Ja, precis!
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J2009F­2010
    Äldre 24 Jul 23:39
    #5

    Det är inte alla som får graviditetssymtom. Eftersom din mens är 3 veckor försenad så kan du mycket väl vara gravid så gör ett test.

  • Äldre 24 Jul 23:41
    #6

    Så tacksam för ditt svar!

    Jag läste nämligen någon kommentar av Fråga Olle och han sa att det bara var slem i försatsen.
    Därför vart jag lite fundersam. Det känns dock inte som jag är gravid pga att det inte visas några tecken, men det kanske det inte gör?
    Har mått illa två gånger (tror jag, ibland känns det som jag tänker för mycket på det och då blir jag osäker om jag verkligen mår illa) skumt va. . .

    Måste man alltid ha biverkningar?

    /M

  • facepr­imer
    Äldre 24 Jul 23:44
    #7

    När du säger biverkningar, menar du symptom?
    Man måste absolut inte ha symptom, när jag väl blev gravid hade jag inte alls många symptom, kunde må lite illa någongång runt kvällen och liiite molande värk liknande mensvärk. Och så har det hållit sig och är nu i v.7.
    Men utöver det så trodde jag inte jag var gravid då jag inte hade några vidare symptom.
    Annars i vanliga fall (innan mens) brukar jag ha massvis med symptom.  Men när jag väl var gravid så hade jag inte mycket symptom alls

  • facepr­imer
    Äldre 24 Jul 23:44
    #8

    Men får jag fråga varför ni inte har "fullbordat" sex så han kommer i dig, då det ökar chanserna betydligt mer än om han inte kommer i dig? Om ni nu vill ha barn menar jag

  • Äldre 24 Jul 23:46
    #9
    faceprimer : ja självklart menar jag symptom:)

    OM jag nu är gravid, borde det synas något på magen isåfall?
  • facepr­imer
    Äldre 24 Jul 23:47
    #10

    Endast svullen mage isåfall, bebismage får man inte förrän i v.13 ungefär.
    Jag har redan blivit tjockare, men det är för jag är så svullen om magen.

Svar på tråden Någon måste verkligen hjälpa mig! Är jag gravid?