Inlägg från: Anonym (woho) |Visa alla inlägg
  • Anonym (woho)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Har följt er här inne ett tag. Kul att läsa om era upplevelser och diverse råd :)

Tänkte skriva en rad nu jag med..
    Har blivit dags för mig att gå på dejt med en jag "träffat" via HP...

Har mailat i 3 veckor drygt och det känns hur bra som helst!
    Vi har skrivit till varandra på msn endel också, och pratat 3 gånger i tfn senaste veckan (2h varje gång om allt och ingenting).
    Lite nervös att det ska bli helt tyst imorgon, eftersom vi redan pratat om ganska mycket. Men hoppas vi klickar lika bra IRL som via mailen och telefonsamtalen. Båda har nog innerst inne en del förhoppningar men vi har sagt att vi inte ska ha det. Men kan inte hjälpas att man har det ändå ju...
    Bowling blir det! Har huuuur mycket fjärilar i magen som helst, redan nu!
    Håll tummarna för mig!

Ps. Han är väääldigt snygg!!!! Skäms

• Anonym (woho)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-07 20:55:16 följande:
    Nej jag skulle absolut kunna träffa någon så spontant. Men sen är jag lite konstigt, som ni t.ex....Pratar med en superhärlig man. Charmig, intelligent, rolig och snygg. Jag blir glad av hans mail och kan nästan dra mig för att träffa honom, för tänk om vi inte alls klickar...då kommer jag sakna hans mail massa. Likaså att övergå till msn, då får jag ju inte så långa härliga brev längre.
    Ja jag är märklig, jag vet

Jag tänkte precis som du.

Mailade i tre veckor ca med en kille på HP. 
    La till varandra på msn efter 2 veckor kanske och någon/några dagar senare hördes vi på tfn. "Klickade" lika bra över tfn som via mailen och jag var skitnervös för att träffa honom igår. För jag skulle (precis som du) sakna han (och hans mail osv) om vi nu inte skulle klicka i verkligheten. 

Jag SKAKADE på riktigt (han såg det också, smått pinsamt..!!) när vi sågs. Men gud vilken lyckad dejt det blev. Kommer bli fler, för han kände likadant, och det känns sååååå bra. Får fjärilar i magen bara jag tänker på han! Hoppas det är han varje gång jag får ett sms osv.

Slutsatsen är alltså att det blev sååå mycket bättre än mailen, så det är värt risken (tycker jag!)  
  • Anonym (woho)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-13 00:03:47 följande:
    Jag skulle då vilja ventilera lite om den där 41-åringen jag fått kontakt med på SD. Nu när jag varit iväg utan dator har vi sms'at en hel del och jag vet inte vad jag ska säga men hans sms gör att det bubblar till lite i mig. Var längesen det kändes så med någon jag bara snackat med på nätet.
    Tycker han är hur fin som helst.

Nu har han föreslagit dejt på tisdag och jag blir så nervös att jag mår illa. Det brukar jag inte bli men  jag vill så gärna att detta ska kännas lika bra i verkligheten. Därför är jag nervös.
    Har fortfarande inte tackat ja.

Jag förstår dig så väl! Jag kände ju exakt så, men det gick otroligt bra och vi har träffats igen, och jag har faktiskt aldrig känt nåt liknande efter såhär kort tid!
    Så självklart vågar du träffa honom! Och självklart kommer du ta han med storm!! 

Tacka ja!! -är mitt råd Skrattande 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!