Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

s07 skrev 2012-01-03 11:42:05 följande:
    Anonym- ja, sånt har jag också noterat. Ok när det är ens partner och man förstår varför men det är jobbigt när man inte vet status på relationen än. Jag brukar vilja ha ngn slags indikation på att mkt händer, då bryr jag mig inte nämnvärt...

Det är väl aldrig försent att ta den diskussionen? "Du, var står vi någonstans egentligen?"
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    uniMog skrev 2012-01-03 11:56:00 följande:
    Det finns massor med kvinnor som är precis tvärtom och massor med killar som öser bekräftelse över sina kvinnor. När jag är stressad, ledsen eller arg så fungerar jag också som de killar ni beskriver, medan min sambo verkar vara tvärtom.

"män är från mars" är det störta bullshit (efter the game) som någonsin kommits på. Det gör mig upprörd på riktigt.

Jag röstar på The Rules som största bullshit.
  • Smecker
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-03 12:21:16 följande:
    Nu är vi här igen. Minns ni killen jag träffade, haka upp mig på och som sen inte var redo att ses mer. Han som jag skicka julkort till.

Han skicka iaf ett meddelande igår, med enbart en smilegubbe. Jag svarade med ett frågetecken och han skrev tillbaka "Gav dig ett leende för ditt guldhjärta "

Okej, nu har han flera gånger kommenterat att jag har ett stort hjärta/fin människa och allt det där. Det är så klart fint och kul att han tycker så om mig.

Men varför fortsätter han höra av sig och säga sånt?  Ja, jag vet booYah, killar har int alltid en plan och allt vad du skrev Men jag vill ändå ha hjälp med att förstå varför han gör såhär.

För att han känner för det? Jag kan ge dig minst 18 olika gissningar som betyder noll och intet, eftersom de dels är vitt skilda, dels helt meningslösa eftersom den ende som vet är han. Varför inte fråga honom vad han vill?
  • Smecker
    etanol skrev 2012-01-03 12:37:19 följande:
    Vem?

Jag har ingen aning, fråga henne istället.
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-03 12:27:29 följande:
    Jag menar bara att killar och tjejer, män och kvinnor ÄR olika och tydligen verkar de som är mest olika i varje grupp oavsett hur de är träffa varandra...

Jag tycker inte jag har helt rätt och tycker inte heller att du har helt rätt... vi är bara olika! Alla ÄR olika. Oavsett kön. 

Ja, alla är olika. Det största misstaget du kan göra är att gruppera folk efter kön. Alla män är inte likadana, alla kvinnor är inte likadana, men lik förbannat skall de placeras i ett fack beroende på vad de har mellan benen? Det är faktiskt 2012 nu..
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-03 12:40:07 följande:
    Det är jag som har fel i allt jag skriver och tycker!!!

Har du svårt att ta kritik?
  • Smecker
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-03 12:42:59 följande:
    Jag gjorde precis det. Jag tackade för kompimangen och frågade samtidigt vad han vill med att höra av sig och skriva såna saker. Om det är det enda han har på hjärtat.

Så får vi se vad jag får för svar.

Bra där!
  • Smecker
    s07 skrev 2012-01-03 12:53:39 följande:
    Jag ska börja tillämpa en ny princip, bli j-t saklig, försöka inte tolka något och spara allt känslomässigt till möten. Kan man rentav ta bort sms funktionen från sin iphone? :)

Det är också ett sätt. Eller så slutar man tänka så förbannat mycket, tar saker som det kommer och frågar ifall man undrar något. Sms är väl onödigt att ta bort?
  • Smecker
    NatalieH skrev 2012-01-03 12:58:30 följande:
    Jag har också varit en så som har fallit för "fel killar" macho typerna ;) Men jag tänkte jag skulle försöka ändra på det nu, hoppas jag iaf :)

Du gör ju iaf något åt det. Det är rätt kul när tjejer beklagar sig över att "alla" killar är skitstövlar utan att för en sekund reflektera över vilket urval de gör och sitt eget ansvar för det urvalet.
  • Smecker
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-03 13:05:18 följande:
    Men jag tror att även Herr B vet att det är lättare att ge råd än att följa dom

Och någonstans innerst inne så vet man egentligen att personen ifråga är den enda som kan ge svar men man försöker ändå lista ut vad dom menar. Speciellt om man önskar att "Hej hur är läget?" betyder "Hej, jag tycker att du är helt fantastisk och vill träffa dig - gärna varje dag"

Det är väl inget fel på att önska saker. Varför försöka lista ut något när det är så mycket enklare att bara fråga? Du besparar dig en massa tankemöda och dåliga/felaktiga gissningar.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!