• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

målar havet blått skrev 2012-06-18 16:36:29 följande:
    Fjäril,du vet var jag finns,kram..

Lemonina och NIklas.....Nej den är inte framme,bluescreen alltså..Ja , den blinkar till  när datorn håller på att starta upp...så den kan visst fladdra.......i bakgrunden på nåt vis.

Det härär ju en hårddisk som eg skulle kastas,men han satte in den bara för att jag skulle ha ngt att surfa med, den håller sålänge den håller...Hoppas den gör det till min nya dator anländer...men man vet aldrig,nu var han tjurig igen och jag fick prova x antal ggr innan jag kom in i han.......
    Då är det ingen bluescreen du ser utan något annat. En bluescreen låser datorn kan man säga.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-18 17:51:13 följande:

Jasså..Finns det fler blåa skärmar????

Det visste jag inte...Blå är den som fladdrar till i bakgrunden innan datorn är i gång i allafall..

Aha, med blåskärm eller bluescreen så menar jag:

• Nicke

Det är inte så att den kommer upp och så startar datorn om och sen går det vägen? 

• Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-18 20:21:44 följande:
    det var ju det en snubbe hade gjort. men jag kunde inte lägga in det här..Men hur ska jag göra det,inte varje gång den beter sig så,med det blåa ...

kan ju inte sitta här och passa på att det blåa ska visa sig i några tiondelssekunder...;)

Det spelar ju ingen roll heller eg,är ju bara en tillfällig lösning med denna hårddisken...
    Länka gärna! Har aldrig sett det.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-18 20:27:54 följande:
    jo jag vet de...Skrattande
    Men skriv av då eller nåt. Högerklicka och kopiera adress, högerklicka och klistra in?
    Hur hittar man videon? Vart finns den? Finns den på Youtube? Vad ska man söka på för att hitta den? osv osv osv ;)
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-18 20:32:41 följande:
    på min ursprungliga kraschade dator så visade den sig konstant,  den försvann aldrig
    Det beror på hur man har valt allt konfigurera dem vid installation. Köper man en färdig dator med operativsystemet förinstallerat så har din tillverkare valt åt dig. Det är bättre att köra utan automatisk omstart eftersom att man då kan se vad det står på skärmen.

Om du trycker F8 några gånger precis innan Windows börjar att ladda så ska det finnas ett val där du kan välja att den inte ska starta om vid fel.. då ser du varför du får bluescreen. 
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-18 20:46:06 följande:
    jo jag vet man kan göra så..trycka rätt fort så där F8 ...
    Ja men gör det då och läs vad du får för fel på bluescreenen.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-18 20:59:51 följande:
    Söta du, den blinkar ju så snabbt så jag inte kan läsa vad som står där..men ska göra så nästa gång han krånglar vid igångsättningen.................
    Gör det varje gång du startar datorn så kommer du att se vad det står. Det är ju det jag säger.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-18 21:03:51 följande:
    Niklas,du är för go du  Skrattande
    ?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!