• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Glädje58

Sen kan det givetvis vara så att vardagen är så hårt uppbokad, så då återstår bara lördagen att gå ut

• Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 20:38:07 följande:

Fast det räcker inte med att vara supersnygg (i den bemärkelsen du kanske tänker på). Jag vill att personkemin ska stämma. Att vi ligger på samma frekvensband. När mycket av det stämmer så blir personen också väldigt vacker.

En gubbe eller en tant bestäms inte av en viss ålder. Jag har i mitt liv träffat gubbar och tanter som är i 20-årsåldern och jag har träffat ungdomliga 70-åringar.
    Det jag däremot har svårt för är när äldre killar (tar det manliga som exempel eftersom jag har den utsikten så att säga) försöker ragga unga tjejer (läs 20 år och mer yngre) med någon sorts förevändning att de är unga till sinnet när det de egentligen är ute efter är en ung kropp. Jag har blivit kontaktad av män som är 20 år och mer äldre än mig och ingen var så där unga till sinnet som de ville påstå när det kom till kritan. De ville ha en yngre tjej som orkade hålla takten i sängen fortfarande och som det var lite häftigt att visa upp för grabbpolarna.

Jag säger inte att du är sån och jag säger inte alla övriga män är såna. Men jag vill påstå att det är väldigt vanligt.
  • Sofia1970
    Glädje58 skrev 2011-08-11 19:47:10 följande:
    Fan, vilket "handikapp" jag har, och säkert många andra...

Jag är femtiotvå men känner mig mer som trettiofem fyrtio. En del tror att jag är trettiofem när de träffar mig (speciellt de som är synskadade). När jag är ute med min vän som är tjugofem och henns son, så tror många att det är jag som är hennes man och även pappa till barnet. Hon tycker givetvis att det är jättejobbigt och brukar säga högt "Gå till farfar nu", bara så ingen ska tro att hon har fallit för en äldre man. Och jag som gärna spelar på min omanlighet säger ofta "Kom till gammelmormor". Stackars barn, vad ska h*n tro?

Men i alla fall, för att komma till mitt problem. Nu är det kvinnor i åldern strax över sextio som är inne och kollar eller kanske skickar ett mejl. Vad tusan gör man när de flesta i min ålder känns så gamla. Jag har träffat några som faktiskt var några år äldre än mig och de var väldigt unga för sin ålder. Men de var givetvis upptagna.

Helst vill jag nog träffa en i min ålder som är ung i sättet. Gillar mycket humor, lyssnar på P3 och deras musikutbud. Går på nattklubbar, kan vara barnslig på ett positivt sätt. Alternativet är en fyrtioåring som är lite lillgammal.

Är det fler som liknande "problem"?
    Jag har tvärtomproblem. Inte att jag är gammal i sinnet, men jag fick barn som väldigt ung. Så de som är jämngamla med mig har oftast mycket yngre barn och en del inga alls. Dock ser jag yngre ut än jag är så de flesta tror jag är  åtminstonde 5 år yngre än vad jag är. Det är en hel del yngre män som hört av sig och även om de är 30-35 så har de knappt börjat sina vuxenliv.
    Jag är dessutom som person att jag har rätt stora krav på mig både privat och yrkesmässigt. Jag är både ung coh ändå jättegammal samtidigt vilket gör att det blir svårt att hitta nån som klarar av att leva med mig för jag är för komplex och komplicerad.
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 20:42:06 följande:
    Frågan är om många är rädda för vardagen. Man vill att livet ska vara fredag lördag, festligt, drinkar, uteliv, barer...

Man vill inte uppleva onsdag morgon med en tallrik filmjölk och smulor på golvet...

Och det är minst lika patetiskt med människor i min ålder (jag är 44) som tror att dom är och beter sig som tonåringar. Varför måste det hela tiden vara fest och utgång? Jag har gjort den grejen redan. Träffade på ett sånt gäng i helgen och jag kan inte göra annat än att sucka.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 20:49:09 följande:
    Och det är minst lika patetiskt med människor i min ålder (jag är 44) som tror att dom är och beter sig som tonåringar. Varför måste det hela tiden vara fest och utgång? Jag har gjort den grejen redan. Träffade på ett sånt gäng i helgen och jag kan inte göra annat än att sucka.
     det är kul med fest och utgång ibland, men det behöver inte vara så jämt.  jag skyller på att jag inte hann med att festa tillräckligt i min ungdom. Samtidigt så känner jag varje gång jag är ute att jag mest sitter och undrar över den otroliga köttmarknaden och sittar och snackar skit med kompisarna. Det kan man lika gärna göra över ett glas vin hemma hos nån och det blir billigare.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-11 20:52:34 följande:
     det är kul med fest och utgång ibland, men det behöver inte vara så jämt.  jag skyller på att jag inte hann med att festa tillräckligt i min ungdom. Samtidigt så känner jag varje gång jag är ute att jag mest sitter och undrar över den otroliga köttmarknaden och sittar och snackar skit med kompisarna. Det kan man lika gärna göra över ett glas vin hemma hos nån och det blir billigare.
    Ibland - den kan jag köpa. Men varje helg fredag och lördag och så gärna tre eller fyra AW i veckan. Varför undrar jag bara? Jag går gärna ut ibland och tar en öl eller delar på en vinflaska. Men när man börjar bli sur för att barnen gör så att man inte kan hänga med på vartenda AW, då kroknar jag på den sortens folk.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 20:56:19 följande:
    Ibland - den kan jag köpa. Men varje helg fredag och lördag och så gärna tre eller fyra AW i veckan. Varför undrar jag bara? Jag går gärna ut ibland och tar en öl eller delar på en vinflaska. Men när man börjar bli sur för att barnen gör så att man inte kan hänga med på vartenda AW, då kroknar jag på den sortens folk.
    Jasså, du menar så, så ofta vill jag inte gå ut. Inte ens när jag var tonåring.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-11 21:10:00 följande:
    Jasså, du menar så, så ofta vill jag inte gå ut. Inte ens när jag var tonåring.

Nej men såna finns och om man inte tycker lika eller inte vill hänga med, då är man tråkig och gammal tydligen.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 21:11:57 följande:
    Nej men såna finns och om man inte tycker lika eller inte vill hänga med, då är man tråkig och gammal tydligen.
    Jag är gammal och tråkig mellan varven det är bara inse.
  • Glädje58
    Sofia1970 skrev 2011-08-11 21:25:55 följande:
    Jag är gammal och tråkig mellan varven det är bara inse.

Men du, jag söker just en gammal fyrtioåring. Får jag lov...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!