• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

målar havet blått skrev 2012-06-18 21:16:11 följande:

Niklas: jag menar ditt engagemang i min preliminära dator..
    Var inte meningen att du  skulle ta illa upp.??Jag kan vara så där ja,delar ut känslor hit och dit...både i ord och gärning..men alla är inte van sånt.....

Men det är bra att veta till nästa gång det händer min riktiga dator,,OM det händer..Tack för hjälpen..;)

Jag tar sällan illa upp och knappast av det där
    Jag fattade inte hur det passade in bara. Om du inte var med på vad jag försökte säga eller nåt.
  • Nicke

Första bilden när man tar körkort gjorde jag på plats.

Vid namnbyte och så vidare så fick jag skicka in foto. Det jämförs antagligen med det första, digitala.

Barnens mormor förnyade sitt körkort här om dagen och hon skickade också in ett foto taget i en vanligt fotoautomat.

Passfotot tar man i samband med ansökan. 

• Nicke
    takida skrev 2012-06-18 22:54:09 följande:
    Trist. Men borde väl vara lättare i första klass kanske? Då har de ju inga nationella prov och sånt iaf. Och jag måste ju boka resan nu så det är väl bara att hoppas på det bästa då!
    Det handlar om hur lagen är utformad. Skolplikt du vet.
    Om man har tur så får man det beviljat men skolan har möjlighet att vara hårda på den punkten om man kikar på lagen. Om du söker ledighet och får nej...  då kan det bli lite spännande om man istället sjukanmäler den veckan. Men visst, det kan ju hända att ungen faktiskt är sjuk... och hur får du ungen att hålla tyst?  
  • Nicke
    takida skrev 2012-06-18 23:01:32 följande:
    Jo jag vet att vi har skolplikt men vet ju också att man kan få 10 dagars ledighet beviljad per läsår. Och de är ju hårdare med att inte ge ledighet när barnen har nationella prov. 
    haha, han skulle aldrig kunna hålla tyst och han lär bli brun som en pepparkaka så det är ju inget bra alternativ direkt att sjukanmäla honom.. 
    För "enskilda angelägenheter" ja. Det kan tolkas.  
  • Nicke
    takida skrev 2012-06-18 23:06:58 följande:
    Jag tolkar det som semesterGlad, vad tusan ska det annars vara? 
    Det kan nog inte vara något annat. Cool
  • Nicke
    Racer x skrev 2012-06-18 23:08:02 följande:
    Är inte det taskigt??? Tungan ute
    Det låter som att det kan göra rätt ont
  • Nicke

Någon som har pratat med Legacy (eller vad hon heter nu?)
    Hon har typ.. försvunnit och jag är lite orolig. 

• Nicke
    takida skrev 2012-06-18 23:18:07 följande:
    Nej har inte hört av henne sen hon skrev i tråden sist. Varför är du orolig?
    Jag kan testa att ringa henne imorgon. 
    Ah, nu svarade hon. No worries.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!