• Heidi1

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (fegisen) skrev 2012-02-11 10:31:46 följande:
    Jag hade en diskussion med Star för ett tag sen angående hur han såg på sin tjej (dejt), men han ville inte riktigt ta in vad jag sa utan började kalla mig typ lågintelligent/utbildad o ingen koll på saker och ting.

Den kan ni omöjligt ha missat då ni bad mig sluta diskussionen.

just ja den kommer jag ihåg nu.
  • Heidi1
    Legacy skrev 2012-02-11 11:12:08 följande:

Men alltså du sätter ju hela tden = mellan utbildningsnivå och hur mycket man förstår. Så är det ju inte, livet är en jävligt hård skola. Man behöver inte kunna sätta fina ord på allt för att kunna förstå saker.
  • Heidi1
    Night sky skrev 2012-02-11 11:59:50 följande:
    Vi får låta dem vara i sina diskussioner så har de nog lugnat ner sig till ikväll igen *hoppas*

annars får vi planera om festen i den andra tråden i kväll
  • Heidi1
    GentleManiac skrev 2012-02-11 12:28:32 följande:
    O jag återgår till kaffekoppen, och filosoferar lite på vad man ska tänkas hitta på under dagen. Kanske även planerar för lite matlagning, vem vet.

kaffe lätt som en bra ide. sen får det nog bli pulkabacken med barnen
  • Heidi1
    NatalieH skrev 2012-02-11 12:33:28 följande:

Funderar med på pulka eller åka oc glo i affärer

tror barnen tycker det är roligare med pulka
  • Heidi1
    Smecker skrev 2012-02-11 12:56:12 följande:
    Puh, bra det.. annars får du ta med mina ungar med. Eller ta med dem, snälla.. försöker lägga ut en annons på Blocket Obestämd

Du kan lägga ut en annons åt mig med
  • Heidi1
    Glädje58 skrev 2012-02-11 13:16:03 följande:
    Jag kan berätta att efter jag tog beslutet att separera så var jag först stark, ville försöka reparera mitt kraschade förhållande. Men när det inte gick efter tre månader hamnade jag i en djup sänka. Vid två tillfällen kände jag mig nästan redo att hoppa från bron (inte långt ifrån Legacy). Jag hade samlat på mig rätt så mycket tabletter som skulle underlätta mitt beslut. 

Jag hade väl ändå en viss förhoppning om att jag skulle ta mig upp igen och beslöt mig för att söka hjälp. Under en period hade jag samtal med två kuratorer parallellt. Men de kunde inte hjälpa mig. Den ena av dem till och med gjorde mig mer deprimerad. Hon behövde verkligen hjälp själv.

Den som verkligen fick mig på fötter och se ljuset igen var en sjukgymnast. Jag hade besvär med ryggen och sökte hjälp för detta. Men vi började prata istället. Och det var precis det jag behövde. Prata med någon som hade lite åsikter. Tack snälla du för att du hjälpte mig. Jag har tackat dig flera gånger och du vet vad jag känner för dig :) 

Alltid skönt när man hittar rätt person att prata med. När jag lämnade mitt ex så pratade jag väldigt mycket med min chef. Det var väldigt skönt att kuna prata med henne och gråta och skratta med henne. Är så glad att jag har henne som chef.
    Var det någon dag som hon såg att jag mådde skit så brukade hon alltid ta tid och prata med mig så jag fick ut en massa skit så jag mådde bättre.
    Helt underbart eller hur när man träffar rätt person att kuna prata med.
    Jag testade också att gå till en psykolog och prata med, men han pratade inte med mig eller han ställde lite frågor ibland inget mer, men man behöver ju också få höra lite åsikter, tips och ideer för att komma vidare.
  • Heidi1
    Glädje58 skrev 2012-02-11 13:33:35 följande:
    Precis min upplevelse också. Helt meningslöst, eller ja, nästan meningslöst att sitta med någon som inte säger eller tycker något. Min exfru hade dock tur, hon fick träffa en psykolog, dyr som fan. Men han var väldigt provocerande och rensade luften på ett utmanande sätt. Man får vad man betalar för, mitt var ju gratis....

jo det är ju det att man ska hitta rätt. Men det är ju inte lätt att hitta rätt bland alla som finns.
    Min var också gratis fick via jobbet.
  • Heidi1

Eller så kanske hon kan skaffa kattvakt och dumpa katterna där

• Heidi1
    Smecker skrev 2012-02-11 14:03:09 följande:
    Hjälps inte om hon inte sanerar hemmet

Det är ju synd
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!