Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Chromakey skrev 2012-06-20 21:34:26 följande:
    Provat match, e-kontakt och HP. 

Match har fördelen att man kan söka inom en radie, men utbudet är dåligt och tjänsten dyr.

E-kontakt har jag bara provat några dagar men det verkar vara ganska bra utbud och det känns som en mer polerad variant av HP.

HP verkar många vara oseriösa på och jag tror det får med sig detta när sidan är gratis. 

Jag tror kanske att utbudet är bättre på andra sidor om man bor i en stor stad. Men min är inte så stor direkt så jag tror det kommer vara samma människor på de man betalar för. Men jag vill inte betala för att dejta, är inte riktigt där än. Men jag har iallafall haft två dejter från HP, en lyckad och en mindre lyckad. Jo men jag håller med om att det finns många oseriösa på HP speciellt dessa utan bild.
  • lemonina
    takida skrev 2012-06-20 21:41:12 följande:
    Jag blyg? Jag har varit singel i fem år nu om jag bortser från några tremånaders varianter. 
    Tre månader har blivit en magisk gräns för mig som jag inte tar mig förbi konstigt nog. Exet och jag var ju tillsammans i tio år så nog kan jag ha ett förhållande, men nuförtiden tröttnar jag fort. 
    Tror även det kan vara bra att vara singel en längre period för då hittar man sig nog själv bättre än om man inte varit singel så mycket. Kan säga att jag känner mig lite rotlös ibland för att jag inte varit singel långa perioder i mitt liv. En kompis till mig har precis som du inte haft seriöst på länge och hon har blivit väldigt kräsen. Vilket jag också vill vara lite mer. Ibland känner jag att jag kanske nöjer mig lite för snabbt, men det ska det bli ändring på nu. Glad
  • lemonina
    Chromakey skrev 2012-06-20 21:46:19 följande:
    Jag är inte så säkert på det. Dom jag chattat med som har "Stockholm" som ort har oftast bott i någon obetydlig bondhåla några mil utanför. Det verkar som många väljer någon nära storstad för det kanske blir mer anonymt.
    Jasså är det så de gör!? Hmm. Det förklarar varför västeråsaren jag träffade hade Stockholm som beboelse ort.
  • lemonina
    Anonym (Gud) skrev 2012-06-20 21:52:22 följande:
    det kan finnas något samband där mellan hennes tid som singel och hennes kräsna inställning. Men du har felaktigt valt att se det på ett annat sätt kanske??? Cool

Ja du Gud. Hur ska du hjälpa mig nu? Flört Nej jag har väl inte valt att se det på något speciellt sätt. Jag tar inte vem som helst haha. Utan om jag ska se till mina senaste förhållanden så var jag väldigt kär till att börja med, men insåg nog alldeles försent att det inte var bra, först efter flera år. Jag visste helt enkelt inte att det var dåligt för att jag varit i förhållandet så länge och såg inte när det började gå fel.
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-06-20 21:57:33 följande:
    Hehe... ja de kan ju lätt tro att jag är klar med den biten. Oskyldig Men det kanske jag är - vet inte om jag vill börja om sen vid 33-34 eller så, inte för att det är något fel åldersmässigt men va fan då är ju äldsta typ 15-16. Herrejisses! Men det är ju det där med barn vs pluggande - hade ju tänkt att vara klar med den biten först och typ plugga när alla var i skolåldrern men, men... Det blir nog bra såhär med! Men jag har fan lite ångest över hur det blir men något mer unge, men får väl börja i rätt ände och hitta nån att skaffa med först :P

Hehe.. är inte helt säker på att det är ett måste men det vore absolut en fördel.   
    Hihi såklart du kan få fler barn:) Min halvlillebror är 15 så det är aldrig försent. Ja en partner är ju önskvärt om du vill utöka, men annars kan du ju åka iväg och bli befruktadOskyldig
  • lemonina
    målar havet blått skrev 2012-06-20 22:12:07 följande:
    Fan ..jag gillar inte Gud,,får lite Breiviksvarning på dejjObestämd
    Tror bara Gud driver lite med oss. Jag höjer inte på ögonbrynen än så länge
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-06-20 22:16:39 följande:
    Hehe... tanten som anmälde är visst runt och ber alla om ursäkt. Övriga har visst skällt ut henne låter det som. Undrar just vad jag ska göra? och om hon vågar sig hit - we have a history! Är lite för omtöcknad av förkylningen för att tänka klart men jag lär komma på något bra. Intressant att få bekräftat att det var hon. Sist hon gav sig på mig var nån vecka efter att C dog - så sjukt lågt så det finns inte. Vet varför också och människan är egentligen patetisk. Men nu är frågan - vad gör jag tro? Hmm.... Idéer?

Vilken tant? Vad har hänt?Förvånad
  • lemonina
    Racer x skrev 2012-06-20 22:39:26 följande:
    Skaffa dig ett liv damn it ..

HAHA jag försökerSkrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!