• visma1

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Night sky skrev 2012-09-07 09:50:43 följande:
    Man kan ju ha olika preferenser om vad som är "hårdare tag" och då kan det ju bli missförstånd kanske?!
    Jo det är klart, fast grunden känns ganska självklar för mig, sedan går det ju alltid att utveckla med en likasinnad.
  • visma1

Jag har inte hårdhänt sex med någon jag inte känner väl och inte känner starkt för. Det handlar väldigt mycket om förtroende när man ger sig in på det området. Men som sagt har tyvärr inte träffat så många som velat annat än gulligull.

• visma1
    Night sky skrev 2012-09-07 14:26:19 följande:
    Ja det är väl klart det kan vara. Och i ett förhållande så "ska" det väl vara så. Men nu sitter vi här i en dejtingtråd och pratar dejting.. och då kan sex vara annat också. 
    Och jag menar bara att om man/när man börjar dejta nån så kan det vara bra att prata om sina önskemål, vad man gillar och inte gillar, vad man tänder på och inte tänder på. 
    Kan man inte ha hårdare sex med den man älskar menar du? Den åsikten hoppas jag INTE att en eventuell framtida partner delar
  • visma1
    Vanilla ice queen skrev 2012-09-09 12:17:28 följande:
    Colan: Haha nää bara det att när jag var så sjukt nerkärad i våras så tackade jag nej till några riktigt heta män synd att slösa bort dem och sa att jag sätter dem på tåget till Madida I lördags hände det igen. Jag småhåmglade lite med en kille men avslutade då jag bara hade en annan i tankarna hela tiden Dumt och kvinnligt antar jag för det är ju egentligen bara å köra tills man inte är singel längre men jag har någon dum spärr!!!

Åhh men ni har dejtat länge nu va?!
    Är det kvinnligt med en sådan spärr?
  • visma1
    Vanilla ice queen skrev 2012-09-09 12:41:56 följande:
    Visma: Ja det tror jag. Diskuterade det med vänner på en fest och killarna tyckte defenitivt att man kör på tills det är bestämt att man är exklusiva medan tjejerna var överens om att det var svårt att känna för att dra hem någon annan om man väl börjat få känslor. Sen om detta stämmer eller inte vet jag ej, finns alltid undantag men jag tror absolut det kan vara manligt och kvinnligt tänk där...
    Aha, ja det kanske är så. Har jag djupare känslor för en person, oavsett vad som är uttalat eller inte, är iallafall inte jag sugen på att hångla med någon annan. Killar kanske passar på så länge det bara går för att bättra på statistiken. Haha. Fast jag vill tro att det är individuellt.
  • visma1

Smecker och JM, ni verkar vara överens om det mesta eller är jag helt ute och cyklar nu?

• visma1
    Smecker skrev 2012-09-09 13:33:38 följande:

Goes way back, en viss person är tillbaks i vad han anser vara sin personliga terapi-tråd. För sjätte gången eller så, under nytt nick igen. Det räcker tydligen att jag skriver "*harkel*" till någon annan om något ämne som inte rör honom för att han skall gå igång.
    Harkel är ju oerhört provokativt!

Googlade för övrigt på Kissie, hon ser både plastig och blåst ut, men jag kan ju ha fått helt fel intryck.
  • visma1
    takida skrev 2012-09-09 23:46:10 följande:
    Vad säger ni andra? 
    Tror ni på talesättet: är det rätt så är det lätt?

Om du menar lätt känslomässigt så håller jag med om det uttrycket. De gånger jag känt starkt för en person och fått det besvarat så har det ju inte varit något snack, det har rullat på och känts bra. Men nu när jag dejtat och känt en tvekan då har det ju inte alls varit lika lätt även om personen varit "rätt på pappret", alltså har det inte varit rätt för mig iallafall.
  • visma1
    Per19 skrev 2012-09-10 12:59:49 följande:
    Ditt intryck stämmer nog rätt bra, tycker jag det verkar som, det jag har läst i alla fall.
    Brukar tolka bra
  • visma1
    Niklas2k skrev 2012-09-10 13:11:10 följande:
    *harkel*
    Haha tolkar det som att du håller med mig.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!