• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-10-09 16:10:23 följande:
    Det där med att vara snygg ligger ju i betraktarens ögon. Jag vill ha en kille som jag tycker är snygg och som jag attraheras av. Sen om han är snygg enligt "normen" det spelar ingen som helst roll. 
    Självklart så är det så.
    Hon blir kanske snygg i mina ögon... eller "bara" söt.. men söt räcker gott och väl och det är klart att det spelar roll hur hon ser ut. Så pass ytlig är jag absolut. Jag har aldrig brytt mig om vad andra tycker om mina tjejer när det kommer till utseende. Andras åsikter där spelar liksom ingen roll för mig.

• Nicke

Men jag skulle aldrig säga att jag vill ha en "snygg" tjej. Det måste hon inte vara och självklart så är det vad jag själv tycker som jag utgår ifrån. Något annat är typ.. omöjligt.

• Nicke
    FjärilVingad73 skrev 2012-10-09 16:33:45 följande:
    Det man gillar är ju mer än bara utseendet... Även om man nu kanske t.ex. gillar vissa grejer i ett utseende. Håret (kort eller långt), skägg eller inte, såna saker.
    Men är han trevlig, snäll och rolig så betyder det mer! Och bra i sängen också!
    mmm absolut!
  • Nicke
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-09 18:49:24 följande:
    Nicklas, ja de flesta ord är antingen maskulina eller feminina det har dock inget med könsroller att göra. Det är utrum som en och ett... Debatten är onödig, icke relevant och helt överspelad.
    Sure. Vi kan säga det. Det är ok. 
  • Nicke
    takida skrev 2012-10-09 18:50:12 följande:
    Klart man gillar mer än bara utseendet men nog är det viktigt men det kan ju ändras. Tror jag skrivit det förut men jag hade en kille på jobbet som alla tyckte var så himla snygg, jag fattade inte alls vad de pratade om jag tyckte knappt han var söt. Sen lärde jag känna honom och fick känslor för honom. Då tyckte jag han var hur snygg som helst. Insidan gör utsidan. 

Man och man.
    Tur att jag nätdejtar mest då. Man kan välja bilder som är OK och man lär känna varandra innan man ses IRL. Det är kanske till en fördel för mig.  
  • Nicke
    takida skrev 2012-10-09 19:27:11 följande:
    Okej man är ett dåligt ordvalGlad 
    Det är ju lite dilemmat med nätdejting vad jag kan tycka. Jag tänker inte att oj han såg inte alls bra ut och ingen jag tror skulle attrahera mig men om jag lär känna honom så kanske jag ändrar uppfattning.
    Jag tänker inte heller så.
  • Nicke
    visma1 skrev 2012-10-09 19:32:59 följande:
    Precis, gå vidare! Får jag inte svar på SMS inom 5 min är det hejdå från mig

Håller med dig, men vissa utseenden attraherar mig inte alls så jag kanske missar några bra personligheter. Det får väl bli min förlust

Det är en risk man får ta. Samma sak med att begränsa sig till ort.
  • Nicke
    takida skrev 2012-10-09 19:34:31 följande:
    Häpp
    Jooorå, klart vi är överens. 
  • Nicke
    Anonym skrev 2012-10-10 10:38:59 följande:

Använder du ordet snippa när du inte vet
    Ja, precis.. absolut.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!