Inlägg från: Anonym (Sa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sa)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cosan skrev 2011-12-07 23:09:23 följande:
    Nja, här tror jag du drar lite långa växlar. Visst ska man få kontakt med någon på en nätdejtingsajt får man nog smöra och ställa in sig lite, har själv inte lyckats få till någon dejt än, så vet inte. Men i vanliga livet blir det ju normalt människor som man tycker om som person man pratar mest med. Sen kan jag visserligen bara prata för mig själv, men jag tycker en människa blir sexigare ju mer man känner den som människa. 
    nu pratade jag inte om nätet direkt.. utan mer generellt, i samhället så. (har bara en önskedröm, men verkligheten är verkligen inte en önskedröm alla gånger)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-07 23:07:24 följande:
    Stor kram till dig!
    TACK!  Behövde den. Hjärta
  • Anonym (Sa)
    Smecker skrev 2011-12-07 23:15:55 följande:
    Stor kram till dig!! Hjärta
    Kyss
  • Anonym (Sa)
    Anonym (Fula) skrev 2011-12-08 00:03:24 följande:

Bortsett att du har en oändligt stor anledning att leva, vilket i relation till ämnet isåfall redan är förkastat, eftersom tanken var att det var just att man inte hade någon alls. Inte att man hade sina barn och eller sambo och eller annat, då blir det givetvis helt annorlunda.

Har fått hjälp så sätt, men än en gång spelar det inte någon jvla roll, eller jo, lite, hur jag mår, så länge inte någon ger mig en chans eller bjuder in mig eller välkomnar mig eller liknande. Vad är meningen med att må jättre bra och inbilla sig att man är accepterad, omtyckt, etc, när man inte är det?? Det är ju som att inbilla en som är förlamad, att han visst kan gå och hela tiden ramlar.

Och jo, det finns en del som kanske skrivet, en som var vääääääldigt stor, då jag är väldigt kort och rätt liten själv, så kändes jag väääääldigt liten, det var en som bara hade ett ben, det var en annan som var blind och det var faktiskt en annan, hon hade inga ben alls. Men kalla mig idiot nu och önska mig nu ett helvete för jag var så in i helvetes ytlig att jag inte valde någon av dem, önska mig nu ett liv i ensamhet, om du tycker det.

Men visst, om du anser att jag är det, så betyder det ju också att då får jag acceptera att andra tar mig för handikappad och den biten. Vilket jag kanske är, jag vet inte, om man tror alla dem hundra tusen, så e ja de.

Och visst, om jag träffat någon som givet mig kärlek och trygghet som hjälp, som funnits och som älskat mig och som trott på mig, skulle jag troligen inte vara där jag är nu. Japps, min föräldrar finns, även om de är fosterföräldrar, de fanns när det inte blev som det skulle. Givetvis var dem ju ovetandes om mitt öde och att inte kunna göra dem stolta så som JAG vill, det sårar också så in i helvete. Även om mina föräldrar aldrig sagt eller pressat ett dugg på utbildning, typ av jobb etc, så känns det så jävla pissigt att inte åstadkommit ett dugg.

Ja jag vet inte, känns bara som att mitt liv närmar sig mer och mer att nå ett permanent slut. Hoppas på att kunna dö när jag sover, för jag brukar drömma bra, då kommer jag att dö på bästa sätt, lycklig och glad.....

Du. Nu svarar jag dig en sista gång, för det är inte riktigt dialog här; för du svarar inte riktigt rakt på frågor, och lyssnar inte riktigt på vad jag säger.

Du svarade inte på om du fått KBT terapi? Och även om du provat en, prova en till. ge inte upp. Det kan ta tid att hitta "rätt" hjälp. Tror ärligt att det är där ditt problem ligger, inte i att hitta en människa som duger för dig som tycker DU duger. För JA; du ratar precis som du blir ratad. och det vittnar om att problemet inte är så enkeltbottnat direkt. Jag har inga problem med om en människa saknar en arm eller ett ben, eller två, jag har bara problem med när människor tror att någon annan kan lösa deras problem ÅT dom.

Du tror alltså på fullaste allvar att OM en kvinna DU vill ha(en som du tycker är fin nog) skulle ösa massa kärlek över dig, så skulle du bli hel och smittad av det där "det" du avundsjukt anser en del andra ha(fast du och jag tycker olika om vad det där "det" är)?

jag tror det är felaktig slutsats; och ärligt så låter du otroligt djupt deprimerad. (och då blir tankar och känslor alltid förvrängda, och ibland otroligt irrationella) Och det går att ta sig ur det; om man vill och kämpar hårt och söker och tar emot hjälp. Och som sagt inte ger sig, om första och andra och tredje hjälpen man får inte hjälper.

Ingen människa kan älska någon annan hel. Det är bara så det är. Det du utstrålar är inte kärlek till dina medmänniskor, det är ett desperat behov av bekräftelse och andras omvårdnad(är vad dina texter här vittnar om hur som helst), och det är ingenting som lockar människor att älska en annan människa. Det lockar bara andra att tycka synd om dig, och det antar jag att du inte vill ha. Utan äkta kärlek.

med full respekt för din smärta, SÖK HJÄLP, och sluta inte söka den. Och lös dina inre problem och lär dig att älska dig själv precis som du är, så kommer troligtvis också kärleken från en kvinna att komma till dig. (inte alla förunnat kanske att hitta rätt i djungeln, men dom flesta gör nog det troligtvis till slut; en parrelation är inte en rättighet; det är en ynnest om man hittar rätt i det)

Lycka till och ta väl hand om dig.
  • Anonym (Sa)
    Cosan skrev 2011-12-07 23:21:22 följande:
    Hm, jag har en helt annan erfarenhet än dig där, får hoppas att den inte blir ändrad. Det är grymt roligt att snacka och skoja lite med människor. Det finns gott om människor oavsett kön som kommer vara mycket intresserad av att lära känna dig ordentligt som människa. 

Du får en go kram av mig med Glad 
    tack för den!   Och JA, jag hoppas och ska försöka tro på det där. Hur som helst så sållar jag bort dom som inte verkar intresserade av mig som människa allt snabbare; så jag får tid över för dom som kanske kan bli det.
    Glädje58 skrev 2011-12-08 08:07:44 följande:
    Solig
    Bor du i närheten av göteborg?
    Nej, jag GÖR ju tyvärr inte det.   Hade GÄRNA tagit en fika med några av er som bor ditåt annars. Hade ju varit toppen. Fast å andra sidan vet jag att det ofta är extremt mkt mer regn och slask i Göteborgstrakten än någon annanstans i landet den här tiden på året, så då är jag nog ganska glad att bo på för dagen vitgnistrande och SOLIGA närkeslätten!
    Laurora skrev 2011-12-07 23:34:51 följande:
    Vågar man komma krypandes tillbaka....Skäms
    Varför krypa? För vem? Gillar du att krypa?   *förvirrad* Välkommen!

Ha en fin dag alla i tråden! Jag ska försöka göra min fin. KRAM! Solig
  • Anonym (Sa)
    Cosan skrev 2011-12-08 00:12:35 följande:
    Kors i taket, har fått mail. Fattar dock inget :(  
    Fattar inget?? Inte svenska? Eller obegripligt? *nyfiken*
  • Anonym (Sa)
    Cosan skrev 2011-12-08 12:39:39 följande:
    Någon som påstod att jag hade humor fast jag inte hade tänkt på att det kanske var roligt som jag skrev.
          Äh.. spela med bara.. .hehe..
  • Anonym (Sa)
    Cosan skrev 2011-12-08 23:40:32 följande:
    Hm, undrar vad kvinnor egentligen menar med äventyrlig i sina presentationer? 

är det DOM som är det, eller vill dom att karln ska vara det? Beror ju lite på då liksom.. om DOM skriver det, så gissar jag att dom är hyggligt impulsiva och i värsta fall är i en relation och gillar sex utanför den, om dom skriver att dom vill att mannen ska vara det så kanske han ska vara sån att han inte blir arg om man mular honom en vacker vinterdag..  (jo, dom som är sådana finns) ...eller så menar dom att han ska gilla bergsklättring och liknande.. eller.. (kan tänka ut hundra saker till, men tror jag stoppar där )

God kväll tråden! Hoppas ni har fina dejter och en fin kväll om det är dejtfritt! I morgon ska jag faktiskt på en fest.. med sådär 25 pers, några karlar iaf... känner inte en enda utom värdinnan, tror jag.. spännande... men lär väl vara mest killar som är sambo eller har en BRA anledning att vara singlar, och jag är ju hur som helst inge vidare på att ragga.. Men men. Ska bli kul å få klä sig lite fin och träffa lite folk iaf!
  • Anonym (Sa)
    Anonym (Fågelskrämman) skrev 2011-12-09 18:44:05 följande:
    Jag har en fråga till alla er expert dejtare :). Om ni börjat träffa någon från nätet och träffas typ 2 gånger i veckan och pratar varje dag hade ni då gått in lika ofta på dejtingsidan ni träffades på? Har träffat en kille och vi träffas och pratar massor men han loggar fortfarande in på dejtingsiten 3-4 gånger per dag. Jag själv är nästan aldrig inne sen jag träffade honom, även om jag hade velat så hade det inte hunnits med då jag träffar honom så fort jag är ledig. Vad är era erfarenheter av sånt här? Och jag avskyr mig själv lite lite som analyserar såhär haha.
    skulle helt ärligt inte gilla det ALLS. Men det är jag det.. Ingen aning om hur man ska hantera det, mer än fråga. Fast man kan ju tycka att om han var seriöst intresserad av dig, så skulle han VILJA låta bli att hänga på dejtingsidan.. (om han nu inte har någon väldigt bra förklaring till att han är där alltså)
  • Anonym (Sa)
    Anonym (Fågelskrämman) skrev 2011-12-09 19:18:47 följande:
    (sa): jo men så känner jag med, men sen kan jag inte låta bli att tänka att han måste ju gilla mig. Han vill träffas så fort han har tid över, smsar jätte ofta och är riktigt gullig. Jag vet inte om jag är riktigt redo att ha "det stora snacket" och sätta en stämpel på vad vi har och är....ännu. Men jag vill ju inte att han träffar massa andra. :(
    nu får du nog väga in att jag bara är EN person, med en åsikt, du måste nog komma fram till själv vad som är rätt för dig. men jag har haft ett ex som var SÅ fin och omvårdande faktiskt och uppvaktande och romantisk, att jag inte för mitt liv trodde att han flörtade även med andra. Men det gjorde han. Big time.. och tog tid att inse att han var en relationsmissbrukare; som var beroende av bekräftelse. Hur sjutton han ORKADE hålla så många bollar i luften på en gång, det vet jag inte.. men det gjorde han iaf. Så, jag är kanske lite bränd så.

Men personligen så skulle jag sluta hänga på dejtingsidor om jag dejtade en person på allvar, då skulle iaf dejtingsidan få ligga nere. Av respekt för den jag är med då. jag dejtar aldrig flera på en gång. Riskera ju att förstöra det man har då.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!