Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-23 09:03:27 följande:
    Jag gillar långa lite muskulösa killar! Pratar ju inte ens med någon på dejtingsidan som är under 185 Men det kan ju bero på att jag själv är lång, vill ha en längre kille.

Min dejt som jag skulle ha i onsdags verkar ha backat, skrev nåt kryptiskt igår om att han tyckte att jag var så underbar osv men att han inte visste vad jag väntade mig. Ehh ok? Men vet ni, jag var på en spontandejt igår med en kille jag bara mailat med ett par gånger. Och han visade sig vara supertrevlig! En stor överraskning! Vi umgicks i 5 timmar, helmysigt. Och en timme efter att vi skiljts åt messade han och tackade och ville ses igen, så vi ska ses senare i veckan.
    Gött! Spontandejt verkar vara bättre för då hinner man inte få några förväntningar alls eftersom det går så fort. Låter som ni hade riktigt trevligt!Skrattande

Det här med längd tycker jag också är viktigt men jag är bara 1,64 cm lång så jag vill gärna att han iallafall ska vara tio cm längre, men inte för lång för då känner jag mig som en liten fis hihi.   
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-07-23 12:50:00 följande:
    Behöver hitta ett sätt att hantera denna innerligt dryga väntan på att få allt klart med boendefrågan, gah! Just nu kan jag inte göra annat än att vänta... Först på att det ska bli onsdag kväll för att du få veta om jag kan åka ner och kika, förhoppningsvis denna vecka och annars måste jag vänta minst 2 veckor från nu. De vill inte bestämma något innan vi har träffats. Dels för personkemin och dels för att se om jag verkar kunna bo i skogen. Sistnämnda gör jag ju redan så det borde jag ju rimligen kunna tycker jag... :P Stället verkar bra och jag får troligtvis hyra men om jag inte får det vore det ju bra att veta det så tidigt som möjligt. Hade velat ha detta klart för längesen, mindre än en månad kvar innan vi flyttar dit. Tar några djupa andetag...

Men kommer du till Örebro och pluggar eller? Då måste vi ses:) Det är jätte svårt att hitta lägenhet här tyvärr. Men ska du bo utanför stan då eftersom du skriver skogen?
  • lemonina
    Näckrosen skrev 2012-07-23 22:03:07 följande:
    Varför är man alltid så kluven i allt???
    Killen jag var lite tveksam till pga utseendet har hört av sig hur mkt som helst och jag har svarat så mycket jag hunnit. Nu har han inte hört av sig i kväll. Då är jag besviken för det...

Den andra killen som jag hoppas på har jag inte hört av sedan i torsdags. Han skulle på "minisemester" över helgen, men nu är väl helgen slut? Fast det är klart det behöver den ju inte vara när man är ledig... Men honom vill jag ju höra av NU!!!

Det låter som det är uppmärksamhetsådran som spökar om du vill höra av killen som du är tveksam till kanskeFlört

Men kan inte du höra av dig till killen från i torsdags då? 
  • lemonina
    Näckrosen skrev 2012-07-23 22:17:03 följande:
    Jag har bara hans mail på daitingsidan.
    Jag svarade på hans mail i torsdags, som han skrev strax innan.
    Idag på förmiddagen skickade jag ett mail och frågade hur helgen varit.
    Men inget svar... än...
    Jaha då förstår jagGråter Men förhoppningsvis hör du någonting snartGlad Annars får du spana in någon ny
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-24 17:57:46 följande:
    Blää har ett flertal dejter på g men just en kille som jag haft väldigt trevlig kontakt med ett tag och sen massor med trevliga samtal sen klickade vi inte riktigt när vi sågs men jag var sjukt nervös och vi hade mest bara sex. Nu vill jag ses igen för jag tror nog killen jag gillade väldigt mycket i telefonen finns där någonstans och vill undersöka saken men får dåligt gensvar. Han vill ses igen sa han (har bett honom vara rak om det är så att han inte vill) och jag tror på det men samtidigt så dåligt gensvar från hans sida. Vet inte om jag ska skita i allt eller om jag ska hoppas lite till *suck* Vill inte släppa det riktigt för han verkade speciell på något vis...
    Bra att du sa till honom att vara rak, men vad synd att han inte verkar vara det ändå?Obestämd
    Men varför tyckte du inte att ni klickade när ni sågs? Var han annorlunda i telefon mot när ni träffades menar du, det är därför att du känner att du vill se honom igen? 
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-24 19:12:16 följande:
    Lemonina: Alltså vi pratade väll inte så mkt när vi sågs och jag var nervös i vanlig ordning. Jag är ganska blyg på första dejter tyvärr. Men magkänslan säger ändå att han är lite speciell...

Ja jag är också lite blyg på första dejter, fast det går bättre om killen är pratsam. Men hoppas han hör av sig snart då och ger lite mer gensvar.
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-07-24 11:40:07 följande:
    Örebro blir (förhoppningsvis nästa höst. Nu drar jag åt Göteborgshållet, och hamnar ev i ett torp ca 3km från skolan där jag ska gå.

Till Örebro tänkte jag pendla sen, blir många timmar i veckan på tåget men då borde det ju gå att plugga så det blir nog bra.

Vore jättekul och ses, tänkte på dig när jag var i Örebro för någon vecka sen.

Jaha ok:) Men du skulle hört av dig när du var härRynkar på näsan Nu blir jag putt på digFlört

Ja men om du börjar plugga här får vi ses! 
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-07-24 19:50:03 följande:
    Ahhh! Dumma pojke, har inte hört ett pip idag men däremot insett att jag vill träffa honom igen. Det ville jag iofs förut men men då kändes de som att det vore kul om vi sågs men att det får bli som det blir. Nu vill jag dock ses, rätt snart helst. Suck!

Vem är det här nu då? Jag hänger inte medGlad
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-24 19:44:36 följande:
    Smecker: Om jag visste varför jag blir blyg så skulle det ju givetvis inte vara ett problem. Jag behöver lära känna personen lite innan jag går lös i sängen om jag inte är alkoholpåverkad då vill säga... Men mitt problem när jag är blyg är inte att jag sitter still tyst och ser söt ut utan jag hoppar upp och ner med mundiaree och ser söt ut (fast då är det ingen som längre bryr sig om att jag är söt)ADHD-style... Och då tänkte jag att det är bättre att ha halvdant sex än att sitta och erbjuda tex diarrémassage och dyl...

HAHA gör du så när du är blyg?! Vad lustigt. Jag sitter mest och fnittrar och säger fel saker.
  • lemonina

Ok en kille som vill träffas på en öl fast han inte är i samma stad och han har tänkt ta bilen hit. Hur tänkte han då?

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!