Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Har tänkt mycket på det här med att vara rak och ärlig, vilket även jag har problem med ibland. Men inte för att jag är en elak människa utan det beror på feghet och att man inte vill såra. Nu tänker jag på alla slags relationer och inte bara pojkvän- och flickvänrealtioner. Men i slutändan blir man en elak människa, precis just det man försökt undvika bara för att man inte varit rak och ärlig från början, för att man på något sätt tvingas bli det när det är för sent. Jag tror detta är problemet för många.

Igår var min kompis på dejt och de hade trevligt och det blev lite hångel. Hon var på rosa moln när hon gick hem och hon hade frågat killen om de skulle ses igen och han hade svarat ja. Hon skickade sms till honom när hon kom hem och även idag men inget svar. Så jag antar att han inte menade ja på frågan om de skulle ses igen. Men om han då hade sagt nej så hade hon blivit besparad en massa väntande på ett sms och överanalyserande.

• lemonina
    Heidi1 skrev 2012-07-26 20:12:03 följande:
    Har det hur mysigt som helst. Har haft en trevlig eftermiddag på Smögen

Aha vad härligt ni har det. Perfekt när det är så fint väder medSkrattande Hur länge ska ni vara där?
  • lemonina
    takida skrev 2012-07-26 22:49:36 följande:
    Idag när jag var och handlade så såg jag en kille jag mailat med för bra länge sen. Han var riktigt snygg men han nobbade mig redan innan vi kom så långt som en dejt. Hoppas han kände igen mig och insåg vilket stort misstag det var för hans delFlört
    HAHA ja hoppas det:D Du var säkert jätte het och han tänkte "fan alltså hon är ju en puma"Skrattande
  • lemonina
    Ernst Hugo skrev 2012-07-26 22:56:13 följande:

Det är en livslång uppgift att vara ärlig på sätt så andra tror man berömmer dem, och att berömma dem så att de undrar vad de kan göra bättre Solig

Men hur gör man då menar du? om jag berömmer någon för något som jag inte tycker är sant då är det ju inte ärlighet.
  • lemonina
    Madida skrev 2012-07-26 23:00:52 följande:
    Hahaha! Skön inställning.

Jag var och handlade igår och kände mig rätt söt. Lång vit kjol, rött linne med vita prickar och röda sandaletter. Och mitt hår utsläppt. Jodå, kände mig attraktiv. Stötte ihop med en och samma kille på flera ställen i affären och till slut log jag och sa några små ord till honom.
    Gick ut till bilen, fortfarande nöjd tills jag ser mig själv i fönstret. Då har jag en rejäl svart fläck på vänster bröst och en ännu större svart fläck på min kjol. jag måste ha stött i bilen när jag klev ur.
    Så där gick jag runt och kände mig vacker när jag egentligen bara såg pinsamt skitig ut   
    Haha han lade säkert inte märke till det ska du se. Har hört talas om killar som inte märker när deras flickvänner färgar håret en helt ny hårfärgSkrattande
  • lemonina
    takida skrev 2012-07-26 23:10:20 följande:
    Ibland talar du i gåtor Glad

Ja men lite så va?! Funderade på om jag var oerhört trög ikväll hahaSkrattande
  • lemonina
    Ernst Hugo skrev 2012-07-26 23:18:29 följande:

Men din kompis som hade en hångeldejt där pojken inte gav klart besked, utan bara lät bli att höra av sig.

Hade han istället hört av sig o sagt:

-Hördu söte, jag vet inte vad du säger men jag jade en skön kväll och mitt livs bästa hångel igår. Nu till saken. Det är fel på mig, ja du hörde rätt och du kanske har anat det.
    Jag blir rädd som en hare när det känns för bra och tror just du är lite för bra för mig.....    

Ja men det är väl jätte bra om han skulle ha sagt så istället för att ignoreraGlad om han menar det såklart!
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-07-26 23:28:06 följande:
    Hade det inte varit jättebra för din kompis om han sagt så, även om han inte menade det? Hur skulle hon veta skillnaden?

Jag tor hon bara hade föredragit att få sanningen, hur det än var. Hade han sagt nej hade hon säkert blivit ledsen men då sluppit att gå och vänta en hel dag på att han ska svara på sms. Men såklart hon inte fått reda på ifall det bara var en massa skitsnack från han sida eller ej men då hade hon iallafall vetat att han inte ville träffas.
  • lemonina
    takida skrev 2012-07-26 23:33:46 följande:
    Precis. Man skriver sånt om man menar det annars räcker det med ett kort tack men nej tack. Det är lite det jag är rädd för med han jag dejtade att han inte vågar säga rent ut att han inte vill träffa mig igen utan istället låter mig tro att han vill träffa mig mer beroende på hur läget ligger. 

Men oavsett så har mina tankar på honom skingrats lite de sista dagarna vilket känns braGlad
    Tycker vi här kan tumma på att vi ska vara mer raka och ärliga med våra intentioner och vad vi tycker och känner!
    Att det ska behövas en kvinna som förstår vad jag skriver förstod jag juSkrattande Men hur länge sedan var det som ni hördes vid? Ja om jag tänker till mig själv så har jag säkerligen betett mig som killen som du nu väntar på nu, därför försöker jag var så ärlig som det bara går för man får äta upp det tillslut. Men ibland vet jag ju inte om budskapet går fram men då har  jag ändå vetskapen om att jag gjort mitt bästa och då är jag nöjd med det.    
  • lemonina
    Ernst Hugo skrev 2012-07-26 23:41:05 följande:

Tänker att man kan säga tack, men nej tack genom att lägga fram sig själv som problemet oavsett om det är sant eller ej. Det gör det lättare för den andre att inte fundera på sin egna eventuella otillräcklighet.

Talar jag i gåtor igen? Flört  

Jag tror du menar att man ska vara lite finkänslig och det håller jag också med om att man ska försöka vara. Det finns ju olika sätt att säga saker på "nej jag vill inte träffa dig igen eller " hade en skitkul kväll med dig men det gick väl lite fortarade fram än vad jag räknat med och jag vill vara singel just nu" OK nu ljuger jag i andra meningen som vi ser men det är en vit lögn och det tycker jag är skillnad.Skrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!