Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-08-06 19:24:25 följande:
    Och inlägg 44 000 gick till LemoninaGlad
    TjohooSkrattande Undrar om det betyder tur hihi.
  • lemonina
    Racer x skrev 2012-08-06 21:07:31 följande:
    Har någon fler trådar igång med tanke på tystnaden?

Jag kollar efter kläder på nätet, det kräver all min uppmärksamhet Skrattande
  • lemonina

Usch! Försöker samla mod till mig till att börja ringa runt och fråga efter jobb. Jag som avskyr att prata i telefon. Men det känns ju helt lönlöst att skicka CV till företag när jobbannoser kommer ut. Känns som om rena lottodragningen. Det gäller ju att ha kontakter, men om man inga har då? BuhuuuGråter

• lemonina
    Niklas2k skrev 2012-08-07 13:21:27 följande:
    Jag hade ett färdig generellt skrivet personligt brev och CV som jag massmailade och jag fick ju jobb.
    Vad jobbar du med?Glad Känns som utbudet på ekonomiassistenter inte matchar efterfrågan.
  • lemonina

Och när jag äntligen samlat mod och ringt tre företag får jag minsann inte tag på någon som jag letar efter. Suck!

• lemonina
    Niklas2k skrev 2012-08-07 14:42:03 följande:
    Jag är IT-ansvarig. Jag är programmerare också så det är mycket sånt utöver vanliga ansvarssysslor.
    Såååå....det kan gå.

Bra gjort! GladJag skulle nog aldrig kunna lära mig att programera en dator hehe. Men skickade du spontanansökningar också eller bara till företag där de ville ha folk?
  • lemonina
    takida skrev 2012-08-07 16:10:34 följande:
    Vad duktig du är som ringer runt! Hoppas du lyckas hitta något snart
    Mmmm tack hoppas jag med :/
    visma1 skrev 2012-08-07 16:54:25 följande:
    Bra gjort av dig att ringa runt! Om du söker jobb via annons är mitt tips att du ska ringa upp ett par dagar efter att du skickat in ansökan och höra att de fått in den och lite allmänt om tjänsten. Så har jag gjort några gånger och då har de letat rätt på min ansökan och faktiskt bokat in på intervju bara någon dag efteråt!
    Tack! Ja det ska jag göra från och med nu när jag söker ett jobb. Dags att lägga in en till  växel. Bara det kommer upp några jobb att söka snart. Har vari totaldött i en månads tid, men det borde väl komma ut fler jobb snart kan man tycka.

• lemonina
    takida skrev 2012-08-07 16:59:35 följande:
    Jag börjar få lite smått ångest över vart tusan jag ska göra min praktik, är ju inte ens på det klara med vad jag vill arbeta med när jag är klar med skolan.
    Men det ger väl sig.

När ska du praktisera? Skolan hjälper en inte med praktiken va?
  • lemonina
    visma1 skrev 2012-08-07 19:06:15 följande:
    Haha fick ett SMS tidigare idag av en kille jag dejtat ett par gånger för några månader sen. Jag avslutade det då jag inte kände att det stämde riktigt, han ville nog fortsätta att ses men vi hördes iallafall inte efter det att jag sagt vad jag kände. Idag messar han: Hej! Det var länge sen! Vill du gå på Skansen med mig och min dotter på fredag?

Hur tänkte han där?

Haha han kanske tänkte att du har ändrat dig Skrattande Eller också blandar han ihop dig med någon annan vid samma namn. Det har hänt mig hihi.
  • lemonina
    takida skrev 2012-08-07 17:44:20 följande:
    Praktiken börjar inte förrens i januari nån gång men börjar bli dags att slänga ut lite krokar nu när skolan sätter igång. Det är upp till var och en att hitta en praktikplats ingen skolan står med. Min förhoppning är ju att praktiken leder till jobb så den känns rätt viktig dock. 

Ja börja i tid kan är mitt råd. Men det kanske är lättare att hitta praktikplats eftersom du erbjuder din arbetkraft gratis.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!