Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-29 00:11:15 följande:
    Jo fast det är ju en bra bit på väg :)

Var inte så pessimistisk nu; Du förtjänar någon som är riktigt vettig och gör dig väl :)
    Nja, jag vet inte det ja.

Hur visste du att jag var det? :P Men det där har du väldigt rätt i! 

Detsamma förresten....

• Cocacola
    FredrikCA skrev 2012-04-29 01:39:22 följande:
    Dags för lite kvantmekanik.

Om man väljer en kvinna i skogen som man aldrig sett, Existerar hon då?
    Drömmer
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-04-29 14:48:47 följande:
    Men inte vill jag ge det offentligt så vem som helst kan se detRynkar på näsan
    Du behövr inte ange nr, inte efternamn heller upptäckte jag lite sent...
  • Cocacola
    Shades skrev 2012-04-29 15:24:12 följande:
    Att Legacy var tvungen att backa på viss saker. Det låter, i min värld, som om hon (eller man om det skall vara generellt) måste ändra på sig för att passa den nye "herren" och för mig skulle det vara ohållbart. Kraven som han, i det fallet, ställde från början var ju helt absurda så jag hoppas på att hon inte backade på saker som att få träffa sina vänner, oavsett kön, osv.

@Smecker - Nein. Inte pga dig :P Dessutom tror jag att ni kan se min korta presentation och där finna ut att jag är en man (?).  :)

@AllaAndraSomHälsadeMigVälkommen - Tack!

Passar också på att hälsa dig välkommen!

Men visst gäller det att tänka sig noga för innan man backar,  har jag inte tänkt göra igen i förstataget. Vill iof helst inte köra över någon heller så en fin balansgång det där. 
  • Cocacola
    Shades skrev 2012-04-29 17:26:56 följande:
    Tacktack :)

Jag förstår nog inte riktigt hur du resonerar med balansgången där. Jag menar, det är i förstadie till ett förhållande det vi talar om. Är det inte där vi upptäcker om vi alls fungerar ihop? Om vi tar skräckexemplet med att en person inte längre "får" umgås med vänner av det motsatta könet är det ju en given dealbreaker för de flesta av oss oavsett hur vi känner för personen i fråga.

För mig känns det som om det är bättre att ingen av oss "backar" eller ändrar på oss utan förblir sanna inför oss själva och vår potentiella partner för om detta inte görs ser jag en risk i att hela förhållandet ändå går åt fanders men då med ytterligare tid som försummats. (detta resonemang från mitt håll som sökare av det som inte tar slut förrän döden skiljer oss åt ;)  )

:P Tänkte nog mest på mitt eget men där var det ju inte direkt i början när jag backade, och fel blev det.. Men sådär tidigt är det ju helt klart mer en grej om man passar ihop överhuvudtaget.

Vet inte om jag får någon rätsida på tankarna just idag. Tänker för ovanlighets skull inte tokmycket, det gick visst det med. :P  
  • Cocacola
    Legacy skrev 2012-04-29 19:41:59 följande:

Med risk för att bli slaktad så ja, det var det jg valde att backa på ungefär. Grejjen är den efter att ha vänt och vritt ut och in på detta ämne och varför han kände som han känner så tyckte jag att det fanns en bra lösning, hans problem låg i att man ses ensam, bara en av varje kön i samma hus eftersom hans ex varit .. ja. Ni kan ju räkna ut vad själva.

Grejjen är att det var så enkelt att han har problem just nu med att man är ensam, i hans sinnesvärld just nu är det helt okej om det är två eller fler av motsatt kön som man umgås med samtidigt. Nu ser mitt liv ut så att det är busenkelt att lösa just nu genom att helt enkelt umgås flera. 

Det som fick mig att backa just nu för att han ska känna sig trygg är att han själv inte alls mår bra av att ha det så men han behöver tid för att bygga upp tillit. Jag är beredd att ge honom en tid för att bygga upp tillit, inte all tid i världen.

Sanningen är ju också att han faktiskt säger att han tycker att det är urdumt, att han känner det som att han tar ifrån mig friheten att göra som jag vill och ja, det har han ju rätt i men alla behöver en chans att läka och så...

GUD vad snurrigt. Men alltså ja jag valde att backa för en stund, inte för alltid.

Hej och välkommen by the way          

Jag tycker faktiskt att du resonerar rätt klokt ändå, så länge du är föriktig. För vi har alla problem att jobba med och ha verkar ju jobba på sina. Men ta det lugnt....
  • Cocacola
    Cocacola skrev 2012-04-29 20:15:56 följande:

Jag tycker faktiskt att du resonerar rätt klokt ändå, så länge du är föriktig. För vi har alla problem att jobba med och ha verkar ju jobba på sina. Men ta det lugnt....
    Å andra sidan är väl ett av mina störtsta problem kanske att jag ger folk för många chanser. Lyssna på nån som inte råkat illa ut, för jag är nog fel person att ge råd i det här fallet, tyvärr...
  • Cocacola
    takida skrev 2012-04-29 23:00:09 följande:
    Såg förresten på HP att de söker mammor till ensam mamma söker. 
    Ingen som ska söka? Jag ska det då inte;)

Haha, jag såg det. Mina barn tycker att jag ska söka (säger de ibland iaf, de har dock inte läst på hpSkrattande)

Vet inte riktigt om jag vill visa mitt liv i tv lixom, men va f-n det kanske vore något? :P xD  
  • Cocacola

Haha, i mitt sällskap blir folk tant eller gubbe rätt tidigt... :P  Den yngsta jag kallat tant var nog 18 vid tillfället xD

• Cocacola

Hoppsan, killen som kikat in på min profil på hp 69 ggr har just mejlat igen. Han har visst sett mig på stan i lördags...  

Bode kanske gå på en dejt så jag känner igen honom också??? Eller... 

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!