Smecker skrev 2013-02-02 22:58:08 följande:
Skriv du först.
Smecker! Det var ett tag sen, din uppdatering borde bli lång då...
Är nog lika trött nu med, blev rejält intensiva dagar efter antagningsbeskedet men allt har flytit på otoligt bra så jag är jätteglad. Fick tag på lägenhet direkt, i precis det område jag ville. Flyttade hit i onsdags em, var framme hal fyra. Skrev kontrakt vid halv 5 (min första lägenhet) Köpte möbler dirrkt efter det (hade bara med en juniorsäng och två madrasser så det var välbehövligt) och fick dem hemlevererade dagen efter. Barnen träffade grannar/kompisar/klasskompisar redan första kvällen, jag har målat de flesta möblerna, packade upp 15 flyttkartonger i söndags.
Skolat in två barn i ny skola sen åkt till min. Klev rakt in i en krokilektion och fick skissa av läraren och klassen en ich en det första jag gjorde (snacka om att hoppa rakt in och skaplig utmaning, jag är inte bra på att rita). Med 4-åringen i släoptåg för nån dagisplats har det inte blivit än. Hämtat de andra två efter lunch och återvänt till min skola och förstorat upp en planritning. Det blir intensivt att hoppa in såhär 3:e kursveckan. :-P
Målat av ett äpple idag med hjälp av grillpinne och flytande tusch. 3ggr i olika vinklar när det var helt och 3 halva. Intensivstudie och skuggmålning. Har aldrig hållt på med skuggteknink innan och är ju inte bra på att rita heller så klart läskigt. Men kul. Alla 6 bilderna ser faktiskt ut som äpplen =-O mini ritade också äpple men åt desto fler.
Gjorde 3 kolskisser av ett solrosfrö på eftermiddagen (börjar inse att jag kommer att bli bra på att rita även om skisserna blev, tja...) gjort samma frö i lera(!) och sen gjot papier mache utanpå det. Mini grejade med lego, sen lera och tandpetare.
Har dessutom fortsatt med mitt göra klart "ett om dagen" stick eller virkprojekt samtidigt, idag är det 18:e dagen i rad(har haft några grejer det bara behövts fästas trådar ellr annat pytte för att få klart annars hade det inte funkat) ville inte sabba "bara" för att det kom en flytt mitt i. Ska se hur många dagar det går.
Typ så...