Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FjärilVingad73 skrev 2013-02-02 22:42:34 följande:
    Colan: Tjaaa... Jag dejtar vidare med min sötnos.

Annars är det mest jobb... :-/

Dejtar vidare låter bra!
  • Cocacola
    Smecker skrev 2013-02-02 22:58:08 följande:
    Skriv du först.

Smecker! Det var ett tag sen, din uppdatering borde bli lång då...

Är nog lika trött nu med, blev rejält intensiva dagar efter antagningsbeskedet men allt har flytit på otoligt bra så jag är jätteglad. Fick tag på lägenhet direkt, i precis det område jag ville. Flyttade hit i onsdags em, var framme hal fyra. Skrev kontrakt vid halv 5 (min första lägenhet) Köpte möbler dirrkt efter det (hade bara med en juniorsäng och två madrasser så det var välbehövligt) och fick dem hemlevererade dagen efter. Barnen träffade grannar/kompisar/klasskompisar redan första kvällen, jag har målat de flesta möblerna, packade upp 15 flyttkartonger i söndags.

Skolat in två barn i ny skola sen åkt till min. Klev rakt in i en krokilektion och fick skissa av läraren och klassen en ich en det första jag gjorde (snacka om att hoppa rakt in och skaplig utmaning, jag är inte bra på att rita). Med 4-åringen i släoptåg för nån dagisplats har det inte blivit än. Hämtat de andra två efter lunch och återvänt till min skola och förstorat upp en planritning. Det blir intensivt att hoppa in såhär 3:e kursveckan. :-P

Målat av ett äpple idag med hjälp av grillpinne och flytande tusch. 3ggr i olika vinklar när det var helt och 3 halva. Intensivstudie och skuggmålning. Har aldrig hållt på med skuggteknink innan och är ju inte bra på att rita heller så klart läskigt. Men kul. Alla 6 bilderna ser faktiskt ut som äpplen =-O mini ritade också äpple men åt desto fler.

Gjorde 3 kolskisser av ett solrosfrö på eftermiddagen (börjar inse att jag kommer att bli bra på att rita även om skisserna blev, tja...) gjort samma frö i lera(!) och sen gjot papier mache utanpå det. Mini grejade med lego, sen lera och tandpetare.

Har dessutom fortsatt med mitt göra klart "ett om dagen" stick eller virkprojekt samtidigt, idag är det 18:e dagen i rad(har haft några grejer det bara behövts fästas trådar ellr annat pytte för att få klart annars hade det inte funkat) ville inte sabba "bara" för att det kom en flytt mitt i. Ska se hur många dagar det går.

Typ så...
  • Cocacola
    visma1 skrev 2013-02-03 00:00:27 följande:
    Är det nu jag ska upprepa mitt mantra: har du sagt A får man säga B eller?

Behövs inte, däremot bejövde jag sova. Vilket jag gör nu med. Trött! Njuter dock av att äntlugen bo någonstans där allt funkar, har till och med badkar. Det är varmt inne. Allt funkar. Normalt för de flesta, jävligt längesen för mig.
  • Cocacola
    Heidi1 skrev 2013-02-03 12:20:54 följande:
    Det kom plötsligt för mig. Nu vill jag bara att han ska flytta så man kan gå vidare. Vi är vänner men det är jobbigt att bo med en som man har känslor för som inte är besvarde. Känns som man lever en liten bubbla för att stänga ute mina känslor för jag orkar inte bryta ihop mer. Det har hänt nu så mycket runt mig i tre veckor nu. En olycka kommer ju sällan ensam.

Kram! Hoppas det vänder snart!
  • Cocacola
    cajsasmamma skrev 2013-02-04 10:47:23 följande:
    Härliga måndag!

Har en helt underbar vecka framför mig. Massor med roligt på jobbet, lilla hjärtat har spännande träningar framför sig samt att hon ska debutera i dressyr och stora hjärtat kommer jag att se mycket av i veckan.

Det låter jättehärligt!
  • Cocacola

Barnen frågade igår om jag skaffat en ny kille när jag var till affären. Är det så man gör alltså? :-P

• Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2013-02-05 21:04:22 följande:
    Colan: Låter som du har fullt upp, men du låter glad och nöjd!

Det kan man lugnt säga, och det ska bli skönt när allt flyttrelaterat är klart. Mår dock riktigt bra. Mycket bättre än jag gjort på länge. Glad och nöjd!
  • Cocacola

<3

Boys and girls, var är ni? Väldigt tyst här i tråden. Miss U!

Några planer för alla hjärtans dag?

• Cocacola

Skulle vilja ta en närmare titt på min granne. Har bara skymtat honom i förbifarten hittills och inte fått mer än en glimt.

Var på ica häromdagen och såg en snygg man och insåg sen att det eventuellt skulle kunna vara han men har inte kunnat checka av om det stämmer eller ej. Ingen koll på ungefärlig ålder heller för den delen.

En annan granne hade tidigare samma dag upplyst mig om att han är singel så det är klart att jag är nyfiken.

• Cocacola

Madida: Lycka till på dejten! Kjol, klänning eller tunika låter som bra val förutsatt att du känner dig bekväm i det men det låter ju så. XD

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!