Inlägg från: Anonym (Råd tack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Råd tack)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Baginbox skrev 2011-08-09 20:00:31 följande:
    Vi kan slå följe till evigheten som singlar så blir vi inte ensamma iaf :)
    jag slår i så fall följe med er, om jag får?
  • Anonym (Råd tack)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 20:16:24 följande:
    Eller när folk inte kan ge klara besked. Varför ska det vara så svårt för så många. Det gör mig klart irriterad.
    Jag håller med. Hade som jag sa igår en fin dejt förra veckan, allt kändes UNDERBART och han verkade verkligen uppskatta mig, så det är inget jag inbillar mig. Men det kanske var för att jag sma:a honom efter och tackade för kvällen etc som han tröttnade. Killar vill nog jaga..
  • Anonym (Råd tack)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 20:27:54 följande:
    Fast om man fortsätter att hålla igång det hela precis som den här nissen gjorde. Varför tex säga att jag gärna får följa med på hans båt? Varför ställa en massa motfrågor och undra om hur jag har det och hela tiden spela på en massa saker som vi pratade om förut. Om jag inte är intresserad av någon kanske jag inte omedelbart säger tack och hej om ett visst intresse ändå finns. Men jag skulle nog inte hålla igång det så pass som Mr T har gjort.
    Som andra sagt kanske han inte vill ge upp dig till fullo men har annat på g. Vet du hur länge han varit singel? (ursäkta om du skrivit det tidigare i tråden och jag missat)
  • Anonym (Råd tack)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 20:41:15 följande:
    Jo det kan ju vara så.
    Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-09 20:33:41 följande:
    Som andra sagt kanske han inte vill ge upp dig till fullo men har annat på g. Vet du hur länge han varit singel? (ursäkta om du skrivit det tidigare i tråden och jag missat)
    Lite oklart är det väl. Han har varit skild i sex år. Om han har haft något förhållande sen dess vet jag inte. Det var inget jag ville fråga om och mina förhållanden sen skilsmässan kom inte heller upp. Men det är väl inte omöjligt att något funnits mellan skilsmässan och nu. Det är väl snarare sannolikt. Jag har faktiskt funderat på redan tidigare om han kanske hade något som låg och bubblade som han inte riktigt visste om han ville göra slut med eller inte.
    Hmm ja antagligen har han inte levt i celibat i 6 år Flört

Han verkar lite velig må jag säga...verkar inte veta vad han vill. Kanske kommer han på det (att han vill DIG) först efter det att du slutat höra av dig. Om inte, är han ändå inget värt. Oroa dig inte, den rätte kommer förr eller senare (det intalar jag iaf mig själv, och du ska veta, jag är lika "på" som du hehe)
  • Anonym (Råd tack)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 21:32:13 följande:
    Bra att inte bara jag ångar på som en vält då. Jag skrev det jag ville sms:a först på sajten också och råkade tydligen skicka iväg det (liten svordom), vilket inte alls var meningen. Jag fick ett lika konstigt svar på det. Men jag valde att inte svara tillbaka. Nu får han nog komma med något mer konkret om det ska vara nåt. 
    Hmm jobbig sits, men glöm det hela ett tag om det går.

Jag tog ditt råd om att sma:a killen jag dejtade förra veckan, kanske en 10 min sen. Såklart inget svar...Att bli dissad känns skitjobbigt
  • Anonym (Råd tack)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 21:46:14 följande:
    Fast det var bara 10 minuter sen. Ge det lite mer tid i alla fall. Grejen är väl att även om man gör bort sig (eller inbillar sig att man gör bort sig) så får man kanske ett bättre besked.
    Sant, nu har jag iaf gjort vad jag kunde...Men ändå trist att han inte svarar

Men du, det är bara att leta vidare! Hur gamla är dina barn? Norr om Sthlm bor du, var lite mer exakt?
  • Anonym (Råd tack)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-10 17:06:55 följande:
    Ja det var så konstigt allt... Jag kanske är för blåögd.

Nåja. Jag raggar på en ny dejtingsida som heter

"Vi som vill träffa någon fastän vi är 93 år och har hjärfel och inga barn!"   
    Kan du länka till den sidan?

Men du, redan 3 nya på g? Bra jobbat på...ett dygn Flört
  • Anonym (Råd tack)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 19:47:10 följande:
    Fan, vilket "handikapp" jag har, och säkert många andra...

Jag är femtiotvå men känner mig mer som trettiofem fyrtio. En del tror att jag är trettiofem när de träffar mig (speciellt de som är synskadade). När jag är ute med min vän som är tjugofem och henns son, så tror många att det är jag som är hennes man och även pappa till barnet. Hon tycker givetvis att det är jättejobbigt och brukar säga högt "Gå till farfar nu", bara så ingen ska tro att hon har fallit för en äldre man. Och jag som gärna spelar på min omanlighet säger ofta "Kom till gammelmormor". Stackars barn, vad ska h*n tro?

Men i alla fall, för att komma till mitt problem. Nu är det kvinnor i åldern strax över sextio som är inne och kollar eller kanske skickar ett mejl. Vad tusan gör man när de flesta i min ålder känns så gamla. Jag har träffat några som faktiskt var några år äldre än mig och de var väldigt unga för sin ålder. Men de var givetvis upptagna.

Helst vill jag nog träffa en i min ålder som är ung i sättet. Gillar mycket humor, lyssnar på P3 och deras musikutbud. Går på nattklubbar, kan vara barnslig på ett positivt sätt. Alternativet är en fyrtioåring som är lite lillgammal.

Är det fler som liknande "problem"?
    Nej, det problemet har jag inte...Är "bara" 26. Träffade däremot en man som var mycket äldre dock, men han dissade mig...även fast JAG tycker jag är mogen. Vet dock inte om det var anledningen. Så försök håll dig till någon i din egen ålder. Typ nån som min mamma (på riktigt nu). Hon är född 1962, supersnygg verkligen!
  • Anonym (Råd tack)

Jag har en fråga...Ska jag dejta en gift man, som är olycklig i sitt äktenskap, eller inte? Om det bara vore för sex så fine, men han (och jag) verkar längta efter något mer. Ingen bra idé eller hur?

• Anonym (Råd tack)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 13:53:08 följande:
    NEJ!
    Be honom avsluta sitt äktenskap först! Vill ha något mer så är han seriös och då avslutar han det först. Tänk på hans fru, skulle du vilja vara i hennes ställe? Visst, han är den som är upptagen men när du är medveten om situationen så tycker jag absolut inte du ska göra det!
    Jag har inte ens träffat honom än...Har såklart mina tvivel. Skulle nog inte vilja vara med honom på "heltid" ändå. Han har flera barn etc. Borde kanske bara släppa det
  • Anonym (Råd tack)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-17 13:55:28 följande:
    Jag har lite problem med män som inte kan lämna innan de inleder något nytt. I de flesta fall som jag känner till så blir sex vid sidan av ett sätt att klara av sitt ursprunliga förhållande bättre. Du blir helt enkelt anledningen till att han stannar kvar och du verkar tycka att han ska göra det omvända. Sen kommer han säkert att skylla på barn eller ekonomi, men om du betyder tillräckligt mycket för honom (och om han är en karl att hålla i när åskan går) så har han vett och respekt nog mot er båda att lämna innan han startar ett nytt förhållande.

Håller med om att den tråkiga diskussionen som gick förut sänkte den här tråden rejält. Nu lyfter vi upp den igen.
    knuff uppåt   
    För att förtydliga, jag har inte ens träffat människan och kommer antagligen inte heller att göra. Tack för ditt svar
  • Anonym (Råd tack)

Hur ska jag hitta någon? Kanske krogen är en bättre väg att gå?  

• Anonym (Råd tack)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 14:00:50 följande:
    NÄ för din skull också så tycker jag det för du kan hamna i en jädra soppa utan att du vet om det. Han kanske säger en sak o gör nåt annat, så nej jag skulle hålla mig långt borta från gifta män!
    Det är väl så jag tänker innerst inne. Men nu kommer han ju bli besviken om jag väljer att ställa in...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!