• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

En tjej som jag träffat via EK har jag väldigt bra kontakt med idag. Vi pratar mycket men bara som vänner. Hon träffade någon snubbe från EK som visade sig vara ett psyko. Hon träffade två samtidigt vilket hon var tydlig med. Efter ett tag så kom det ju fram då att han inte var riktigt ok med det. Han väntade utanför henne en dag när hon kom hem med sin son, han tog bl.a. hennes mobil och försökte slå sönder den men misslyckades.. ehm.. det finns mycket konstigt där ute så man får vara på sin vakt. Nu är hon en tjej som gillar när killar spelar lite svårfångade. Jag gillar det inte alls. Jag vill att tjejen ska visa att hon är intresserad och det ska vara tydligt. Annars tröttnar jag.

Nåja, köttmarknaden frodas på dejtingsiterna. Något man märker efter ett tag är att det är samma personer man ser. Samma ansikten, samma tjejer, samma tjejer som inte svarar på meddelanden. ;)

• Nicke
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-11 23:45:18 följande:
    Hur kan du ens tänka tanken att det beror på dig? Helt obegripligt att man först tar kontakten, och sen liksom är som en vägg. Märkligt beteende... (vill man bli jagad då eller??)
    Det är nog lätt att göra det. Men ja, man vill kanske att killen (eller tjejen) ska föra diskussionen framåt. Jag försöker alltid att ställa någon fråga i varje brev jag skickar men ibland tar det bara tvärstopp. Korta svar eller inget alls... jag kan förstå om det kan hända när det är jag som har tagit första kontakten. Då kanske folk svarar av hövlighet eller nåt men det är inget som det går att bygga någon konversation med. Då är det bättre att man är ärlig på en gång eller att man inte svarar alls... vilket verkar vara det vanligaste. ;)
  • Nicke
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-12 10:58:29 följande:
    Rubbad killle!! :-O  Fast svårfångade killar... varför vill man ha sådana?? Eller tja,integritet och personlighet och inte desperation är ju trevligt.. Men det är inte samma sak som svårfångade. Jag är egentligen inte svårfångad, jag är bara kräsen. Och tycker som sagt att det är svårt via nätet att veta om personen är någon jag skulle klaffa med.. tror man måste ses för det. Så om man ska ha möjlighet till "framgång" så är det nog bäst att träffa människor ganska fort, och ge dom en chans. Inte bara "förhöra" och försöka hitta den som har "rätt intressen" osv.. (för det säger ju inget om personkemin, och är inte det kärlek handlar om iaf)

Dumma brudarna är mot dig då.. Du som är så snygg och faktiskt intressant! Bara den grejen att ha en rosa hatt på sig liksom på kortet! Vet iofs inte om du har det på dejtingsidorna..
    haha man får inte. Huvudbonad och sen så täcker jag en del av ansiktet. Det blir inte godkänt när bilden granskas. :)

Jag spelar inte svårfrångad och jag vill inte heller att tjejen ska göra det. Däremot så får hon vara lite på om hon faktiskt är intresserad.
  • Nicke

Jag kommer sällan ut. Sätter också hoppet till dejtingsidorna men det går ju sådär.
    Jag bor på en lantgård i Stockholm och en redig festkväll är ett helt projekt att ordna till.
    Sovplats ska fixas och så vidare. ;)

• Nicke

Men jag hade nog fattat vinken.

Följer man med en tjej hem så får man ju känna av läget lite. Om det verkar som att hon vill att man ska stanna kvar. Hittills verkar jag ha klarat av att märka det. Som i det här fallet. Säger man att man ska iväg tidigt så är det också en ganska bra signal. Annars brukar man väl säga att det går bra att stanna kvar men att man ska iväg så då blir det att gå upp tidigt... typ. Personligen så bjuder jag aldrig in mig själv.

• Nicke
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 08:58:23 följande:
    Anonym ((rookie)) skrev 2011-11-13 01:05:06 följande:
    Gör inte något som du inte vill! "Jag skulle gärna vilja att du sov över, men jag känner att allt är så nytt så jag sover helst själv". Är han rätt kille för dig så förstår han det. Jag kör stenhårt på att köper killen inte mina åsikter/tankar/vilja så är han helt enkelt inte rätt för mig. :)
    Känner ni till någon lagom teknisk nörd, spelar ingen roll om han har barn och gilar djur och är runt 30, släng hit honom. Dessutom så får han GÄRNA fatta en hint om att hey, inte sova över kanske nu.
    Fan. Det faller på lagom. ;)
  • Nicke
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 12:32:08 följande:
    hum Skäms lagom som i helnörd egentligen men jag har märkt att den profiltexten typ skrämmer bort killar för de tror man är helt kokko fast de har ju rätt... hm. Ska nog lägga tillbaks det där på HP Tungan ute ingen ide att säga att man är ute efter något man inte är
    Nördar brukar väl inte vara så väldigt eftertraktade. Jag titulerar mig dock som... typ.. freak? ;)
  • Nicke
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 12:38:03 följande:
    haha freak vettesjutton om det låter bättre, men man är som man är jag brukar chockera killar som får komma hit med mina små.. egenheter. Det är väl inget fel i att ha en självgående dammsugare som man försöker kunna styra med fjärrkontroll eller Tungan ute eller att man kör IRkameraövervakning kopplat till mobilen för att kolla till katterna...

eller jag vet inte, fullt normal är jag, när jag sover  
    Inget fel alls. Du skulle bara veta vad jag har hemma. Cool
  • Nicke

Jag har skrivit att jag har katter och om hon är allergisk så har vi ett stort problem. ;)

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!