• Shades

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-05-01 23:58:25 följande:
    Tanken har slagit mig med ONS osv, men det känns bara inte bra för min del- det är inte vad jag vill uppnå och rent hypotetiskt ger det varken mig eller den andra parten något långsiktigt. 
    Jag är nog helt enkelt bara en person som vill vara mer av en stabil punkt som har vissa kanter men som överlag bara är rund och len. 
    Jag kör själv ett ons litet då och då. Mest för att det kan vara litet najs och att det bekräftar att jag fortfarande har möjligheten att attrahera och prestera men självklart skulle jag hellre finna något mer permanent. En KK är däremot helt "out of the question" för min del eftersom det nästan bara känns som om det kommer sluta med katastrof...

Krogragget fyller ju sin funktion så länge som ingen av parterna har fått för mycket under västen/blusen.
  • Shades
    FredrikCA skrev 2012-05-02 06:49:07 följande:
    Jo var och en till sig själv, Jag kan naturligtvis inte utesluta att det aldrig skulle inträffa. 
    Jag vet däremot inte om jag ser det som någon bekräftelse med tanke på dom drycker man intar är kända omdömessänkare ;)
    Haha, jo men jag menar inte kvart över stängningsragget för det har jag "slutat" med (även om det inte innebär att ett återfall inte kan ske). För mig fungerar det så att jag först lägger grunden ganska tidigt på kvällen men sedan låter oss glida isär och umgås med de vänner vi kom dit med (nej, jag undviker att ragga på mina vänner. blir ju lätt tokigt då) för att litet längre fram på kvällen återvända till henne. Själv dricker jag ganska moderat nuförtiden och om hon har borstat på för mycket så avbryter jag för jag har inte sex med sluddrande kvinnor :)
  • Shades
    Legacy skrev 2012-05-02 23:45:47 följande:
    Det dyker upp nya sker varje dag nu, nya saker som försöker inskränka påmitt vnliga glada öppna jag.
    Men Legacy... Vad du borde göra nu (enl. mitt sätt att se det) är att placera höger hand på "bailout-handtaget". Snälla förstå att det inte är du som skall läka hans problem utan att det helt och hållet är han.

En person med extremt kontrollbehov är inte något du vill leva med för, precis som du skriver, kommer han att bryta ner dig fullständigt och få dig att tro att du inte klarar dig själv utan honom. Du kommer ha år framför dig där du bara mår dåligt samtidigt som du kommer tro att det är ditt fel. Det finns ingen människa, oavsett hur vacker eller trevlig den _kan_ vara, som är värd den uppoffringen.

OM du vill ge honom en chans så upplys honom om följande

-"Det räcker nu. Inga fler regler! Jag kommer inte ligga runt och det får du nöja dig med. Klarar du inte detta så går jag nu och kommer inte tillbaka. Säger du att du klarar detta och påbörjar nästa mening med ett "men" så går jag och kommer inte tillbaka.

Jag är min egen kvinna och ingen man bestämmer över mig eller vad jag gör. "

Kontentan med vad du bör förmedla är att _du_ återtar kontrollen över dig själv och att du inte längre tänker låta honom hålla tömmarna (inte ens peta på dem). Vad du måste förstå är att hans ex inte har något att göra med er nuvarande relation så sluta använda detta som en ursäkt för hans beteende.

Du förtjänar oändlig lycka och inte begränsande fängelser. Tänk på det nu när våren visar sitt rusiga anlete och glöm inte känslan av frihet att själv göra dina egna val utefter egna premisser.
  • Shades

@FredrikCA - Ett problem med det du skriver är ju att det är två i ett förhållande och man bara kan ha "kontroll" över den ena. Du kan väl inte mena att du, genom att ändra på dig själv och vad som är viktigt för dig, ensam skall klara av att hålla förhållandet vid liv? Det krävs två för att träta och det krävs två för att älska.

Utifrån min erfarenhet så kan en kärlek svalna och övergå i en vänskap som inte är tillräcklig för att ett par skall förbli tillsammans trots att de försöker jobba på det. Been there, done that 'n bought the frikkin t-shirt.

/J

• Shades
    Legacy skrev 2012-05-08 00:37:47 följande:

Alltså se detta kortsiktigt. Jag får färsk frukt varje dag, bananer äpplen you namne it. Det lm jag äta gratis till frukost.

Lunch en cheeseburgare

Mat hemma- det som finns i frysen ,inget nytt köps hem för jag har makaroner och ägg tex.och köttbullar. Kan jag klara mig på denna enformiga kost i en månad för att få rätt på min katastrofala ekonomi?

Jadå, det går utan problem att överleva på :)
    Glädje58 skrev 2012-05-08 04:09:54 följande:
    När jag kom hem upptäckte jag att jag hade glömt stänga alla fönster. Nå ja, det var i alla fall ingen rimfrost i sängen Drömmer
    Det där med att ha det svalt i sovrummet kanske har gått litet långt i ditt fall? ;)

/J
  • Shades
    Smecker skrev 2012-05-08 17:41:48 följande:
    Kronprinsessan har fått barn?
    What?? När skedde detta och vems barn fick hon?
  • Shades
    Smecker skrev 2012-05-08 17:43:14 följande:
    Sitt eget, tror jag.. men jag är inte säker.
    Nja, hade hon haft ett barn tidigare så tror jag nog att jag skulle hört om det. Det måste vara någon annans... Kanske hon for iväg med Carola och hämtade ett samtidigt?
  • Shades
    lemonina skrev 2012-05-09 19:31:33 följande:
    Huaaa tror det var en sådan jag sågKräks
    Då kan du skryta med att du skaffat nya husdjur! :)
  • Shades
    lemonina skrev 2012-05-09 19:39:11 följande:
    Men jag har inte bjudit in dem hos mig. Ok ska googla hur man blir av med dem.
    De är faktiskt grymt intressanta att följa. Jag hade ett gäng när jag, som yngling, bodde i en etta med kokvrå. Men de höll sig mest för sig själva inte på toaletten. Kanske inte uppskattade att jag rökte som en borstbindare... Tur att jag brutit den vanan nu (fyra år sedan faktiskt)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!