• etanol

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2011-12-18 11:27:20 följande:
    Bara det bästa är gott nog för min ändalykt.
    Är det där du stoppar dina kläder. Jag har garderob.
    I am arms to hold, I am lips to speak
  • etanol

God Jul i tråden!

• etanol
    Ensamvandrare skrev 2011-12-26 01:49:32 följande:
    Som jag skrev, varför skulle man vilja bilda familj då man vet att man skulle vara en totalt genomusel pappa och make? Men lika självklart sm det är för mig ÄR det väl att vilja bilda familj för andra.

Nätdejting låter tröstlöst, ursäkta mig. Mer besvikelser än någon annanstans liksom.

Följer tråden med nyfikenhet :)
    Glädje58 skrev 2011-12-26 02:42:46 följande:
    Hej på dig ensamvandrare  Glad

Får jag fråga dig hur du har kommit fram till denna slutsats? Jag kan känna mig så ibland...
    Jag är mamma och kan känna mig värdelös på det.
    Som ickesingel (nåja, ha överseende) så kände jag mig kass på det med...

Hur är ni annorlunda tror ni?
    *av nyfikenhet ställd fråga*
  • etanol
    Glädje58 skrev 2011-12-26 06:13:14 följande:
    Det där med att känna sig som en usel pappa, kommer bara i korta perioder. Man har mycket att göra och ibland kommer det över mig att jag borde ha prioriterat mer tid med barnen. Fast jag tror att de mår bra. Vi kan prata om vad som helst, det är ju inte alla som kan det. Sex och känslor är inga problem att prata med mina två killar och det är jag stolt över. De är jättefina, har bra värderingar, är inga mobbare, håller på med musik och lite annan konstnärlig inriktning. De har lätt för sig att prata med andra. Så jag är väldigt stolt över dem, tycker att de är fina människor. Men jag borde ha haft mer tid med dem. Men jag har kanske fel.

När det gäller relationer så har jag inte prioriterat förhållande tillräckligt högt. Jag har blundat för att underhålla och se till att relationen hålls vid liv. Detta misstag har jag gjort två gånger. Men det kommer nog inte att hända fler gånger. Jag har lärt mig...
    Chin up, låter som två fantastiska grabbar.

Har man kommit upp i åldern så har man förmodligen gjort sina misstag på vägen, inte sant? Ingen är felfri, och som du säger själv, misstagen man gjorde har man förhoppningsvis lärt sig av och gör inte om dem.

Det här med att ta varann för given är förmodligen lika klassiskt som förödande för ett förhållande.
    Tips till alla är att alltid underhålla varann, bli imponerad och aldrig tappa respekten för den andra.
  • etanol
    Glädje58 skrev 2011-12-26 06:42:31 följande:
    Därför ska man inte deppa för mycket över en separation. Man lär sig nya saker... Men visst är det trist ändå att en del förhållanden tar slut. Jag tänker ibland på en relation som jag lät dö, någon gång kring 1986. Det kan jag ångra än idag. Jag tror att det hade varit jäkligt bra idag om vi hade varit tillsammans fortfarande. Men jag (eller vi) lät det dö ut.

Mitt senaste äktenskap, 20 år, dog ut pga för mycket fokus på materiella saker och arbete.
    Visst kan det kännas som ett misslyckande. Är det också barn inblandade så sitter det dåliga samvetet i pannan som ett brev på posten.

Däremot tror jag att många separationer är nödvändiga för att kunna ta sig vidare, bearbeta, omarbeta sig själv och sina värderingar. Utvecklas till det bättre med misstagen man gjorde som mall.
    Stagnerar ett förhållande är det fruktansvärt svårt att blåsa liv i det utan  att det faller tillbaka i samma gamla hjulspår igen.
    Jag säger inte att det inte går, bara att det är svårt.

Man blir inte äldre, bara klokare.
  • etanol
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-26 10:52:17 följande:
    Sent igår kväll skickade han minsann ett sms till där det stod "Du är en fin människa med stort hjärta "
    Men jaha?! Det vet jag väl!
    Låter som om han ser mig som sin syrra eller nåt. Sjukt frustrerande.
    Vad svarade du då?
  • etanol
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-26 11:01:36 följande:
    På det sms'et? Ingenting.
    Skulle ha sagt att du kan vara en baddie, också
  • etanol

Vilka konstiga människor det finns...tramsa med att det bara finns fula svenska kvinnor.
    Det är så skrattretande att jag inte ens tar åt mig lite...

• etanol
    Smecker skrev 2011-12-28 20:06:34 följande:
    Jag kommer osökt att tänka på en låt av Offspring.. Tungan ute
    Haha, tänkte på en låt av Kylie Minogue...

sorry for butting in...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!