Glädje58 skrev 2011-12-26 06:13:14 följande:
Det där med att känna sig som en usel pappa, kommer bara i korta perioder. Man har mycket att göra och ibland kommer det över mig att jag borde ha prioriterat mer tid med barnen. Fast jag tror att de mår bra. Vi kan prata om vad som helst, det är ju inte alla som kan det. Sex och känslor är inga problem att prata med mina två killar och det är jag stolt över. De är jättefina, har bra värderingar, är inga mobbare, håller på med musik och lite annan konstnärlig inriktning. De har lätt för sig att prata med andra. Så jag är väldigt stolt över dem, tycker att de är fina människor. Men jag borde ha haft mer tid med dem. Men jag har kanske fel.
När det gäller relationer så har jag inte prioriterat förhållande tillräckligt högt. Jag har blundat för att underhålla och se till att relationen hålls vid liv. Detta misstag har jag gjort två gånger. Men det kommer nog inte att hända fler gånger. Jag har lärt mig...
Chin up, låter som två fantastiska grabbar.
Har man kommit upp i åldern så har man förmodligen gjort sina misstag på vägen, inte sant? Ingen är felfri, och som du säger själv, misstagen man gjorde har man förhoppningsvis lärt sig av och gör inte om dem.
Det här med att ta varann för given är förmodligen lika klassiskt som förödande för ett förhållande.
Tips till alla är att alltid underhålla varann, bli imponerad och aldrig tappa respekten för den andra.