• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Smålandsmorsa) skrev 2011-12-03 16:30:54 följande:
    Ok, nu när det ändå pratas om snusk

Jag har börjat snacka med en kille på msn, som verkar trevlig. Vi var båda ute igår (inte tillsammans) och således lite småbakis idag på morgonen. Sen började han skriva sådär lite lagom snuskigt, vilket jag tycker är ok. MEN man undrar ju ändå om det då är någon seriös person eller någon som bara vill....ja ni vet. För övrigt verkar han både seriös och normal. Men vad tor ni. Är det vanligt/ok att börja prata snusk efter bara några dagar med någon man aldrig träffat och ändå vara seriös??
    Jag pratar aldrig snusk under den första tiden. Eventuellt efter att vi har träffats om det liksom är.. läge.
  • Nicke
    Smecker skrev 2011-12-02 18:48:01 följande:
    Å andra sidan, vad är alternativet? Vem skall du låtsas vara? Kommer med största sannolikhet hända igen, så sluta ta det så seriöst. Visst, det är tråkigt, men vad är väl en bal på slottet? Det kommer fler chanser.
    Jag tar det inte så seriöst.. eller ja. Jag är väl rätt tydlig med att jag inte kan ge alla svar på en gång. Att jag vill ses mer och se vad det utvecklas till innan jag kan säga något exakt om mina känslor. I flera fall så har det inte fungerat då tjejerna har känt väldigt mycket från typ dag 1. Jag vill ta det lite piano och låta det ta den tid det tar. Jag har som jag har skrivit innan ingen brådska egentligen även om jag tycker att det är väldigt tråkigt att vara själv. Jag har ju mina tre ungar varannan vecka också så jag har redan mycket med det privata. Det skulle dock vara väldigt trevligt att dela alla dagar i månaden med någon men som sagt, jag har inte så bråttom. Seriös är jag ju, det vill jag ju vara men jag kan inte heller kasta mig in i något och lova mer än vad jag kan hålla. Det är skitjobbigt att behöva såra någon när man har råkat säga för mycket.

Min försvarsmekanism i det hela är att klippa banden rakt av... och då klipper jag allt. I det här senaste fallet så ja.. blev det så också. Jag bad bara om mer tid att få känna av läget i min egen takt.. men ja. Det går inte alltid som man vill. Jag tycker att det är grymt tråkigt.. och jobbigt faktiskt.
  • Nicke
    Smecker skrev 2011-12-03 16:57:33 följande:
    Så länge du är rak och ärlig så är det inte mycket mer du kan göra.
    Nä, precis. Jag hade verkligen hoppats på att det kunde få ta lite tid i det här fallet..
  • Nicke
    Smecker skrev 2011-12-03 17:01:04 följande:
    Samtidigt får du respektera att alla inte orkar eller vill vänta. Det är ibland väldigt svårt att se skillnaden på någon seriös som behöver lite mer tid och en velpotta. 
    Javisst.
  • Nicke

Ser man mig som en "velpotta" så är jag absolut inte rätt person.

• Nicke
    Smecker skrev 2011-12-03 17:15:21 följande:
    Om jag ser till mig själv, så har alla förhållanden jag haft sen 1995 börjat med sex på första dejten, och oftast med rätt fräck jargong. Inräknat mitt ex som jag var ihop med i 8 år och gift med i nästan 7. Så jo, man kan visst få allt på bara 2 dejter, eller till och med på bara 1 dejt, förutsatt att man vill.
    Visst kan man det. Jag träffade min exfru via nätet och vi umgicks dagligen från första dejten. Då hade vi bara bestämt träff på nätet. Hon mailade och frågade vad jag gjorde, jag svarade att jag var på väg ut och undrade om hon skulle med och hon svarade ja. Så visst, allt kan ske på en gång men nu för tiden så låter jag det nog gå ett par dejter först innan jag har ordning på precis allt. Då, på den tiden, fanns det inga barn eller något att ta hänsyn till heller. Äldsta dottern är 7 och vi gifte oss 05, skilde oss 10 och allt var klart i början av 11. Jag har dock träffat kvinnor under skilsmässan och alltid sagt att jag fortfarande är gift på pappret.. men inte nu längre då.
  • Nicke
    etanol skrev 2011-12-03 17:19:34 följande:
    Säg inte såååå....*suck* Det måste ha märkts tidigare, nånting som inte stämde på nätet. Ge mig nånting pretty pls with sugar on top Solig
    Nej. Jag har träffat en del där det har klickat till 100% via nätet, sms och telefon men sen har det inte riktigt funnits allt när man väl har träffats. Sjukt lätt att förvänta sig för mycket och bli besviken när man dejtar via nätet...
  • Nicke

Brudarna verkar förvänta sig en jävla massa av mig i alla fall. Det verkar dock även stämma när vi ses.. för att vara lite självsäker (trots att jag är grymt osäker som person).

• Nicke
    Klöset skrev 2011-12-03 17:25:59 följande:
    Vad förväntar de sig?
    Att det ska kännas likadant och att jag är precis som jag framstår antar jag.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!