Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Tjatar på lite till, men det är ju iaf vad tråden handlar om denna gång, hur man överlever i nätdejtingdjungeln...

Har unde de senaste två månaderna gått igenom i stort sett varenda del av mitt liv mentalt, säkerligen pga av skilsmässan och att jag faktiskt har möjlighet att göra det JAG vill just nu och behövt klura ut vad det egentligen är. Jag har hittat mina svaga sidor, utforskat dem och utmanat mig själv. Tagit itu med saker jag varit rädd för. Samtidigt som jag har mejlat som attan, med alla möjliga om i princip allt. Har som ni vet heller inte kunnat sova men i det tora hela mått relativt bra ändå, förutom någora djupdykningar när jag gått igenom alla mina misslyckanden och när min son dog. Men det var nog nödvändigt det med. Tror dock att jag är färdig med min stora genomgång och helt enkelt kan fokusera på vardagen och livet igen. I viket fall: Inser att jag under den här perioden faktiskt fastnat för två, dels killen jag dejtade och som väl inte alls är vad jag tror att jag letar efter och som förmodligen kommer att krossa mina känslor och jag fortsätter att gilla honom och det djupnar, och så har jag hittat min tvillingsjälv - fånigt ord och jag trodde väl egentligen inte att det fanns något sånt men där hade jag visst fel, för nog funkar vi lika allt.. Däremot finns det många andra saker som spelar in där och det bör helt enkelt inte få utveckas några djupare känslor där, annat än vänskapliga då.

Så med andra ord, jag har fastnat för två killar jag inte borde fastna för och som dessutom är varandras raka motsater. Frågan är vad jag egentligen gör nu?

• Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-05-03 14:12:56 följande:
    Helt säkert att förhållandet till kille nummer två (tvillingsjälen) inte borde utvecklas till nåt mer?

Svårt att råda egentligen... Du måste köra på det som känns bäst... och sen får det bli som det blir. Men man kan ju bara utgå från hur det känns NU. Vad som händer i morgon är inte något som nån av oss rår på...
    Helt säker kan jag väl inte påstå, men så gott som. Det bör stanna på ett vänskapligt plan av flera anledningar.

Får försöka att ligga lågt ett tag tror jag, men det är inte det lättaste när man är otålig. Skrattande
    lemonina skrev 2012-05-03 14:58:16 följande:

Ja du... Som Fjärilen skriver. Vad är det för fel på tvillingskälen? Varför kan inte det få fortsätta? Får jag fråga hur länge sedan det var du skilde dig? Ifall det var nyss kanske du inte är redo.

Vill inte gå in för mkt på det, men jag är iaf rätt säker på att det bör stanna på ett vänskapligt plan.
     Skiljsmässan får du fråga om, absolut. Vet dock inte riktigt hur jag ska räkna där. :P På grund av någons klantighet fick vi nyss skicka in papprena igen och jag är visst gift minst ett halvår till. Bott själv i typ 2 månader ganska exakt tror jag, men då bodde vi ihop av praktiska skäl rätt länge. Bestämde oss slutgiltigt för att skiljas i nov tror jag men då har jag väntat in honom där ett tag, jag har varit säker längre än så. Så det är väl relativt nyss. :P Känner mig dock hyfat redo men har inte direkt bråttom, utom när jag känner mig otålig haha xD Men jag vill hitta rätt och räknar inte direkt med att det går på direkten å det är väl lika bra att börja letandet lixom, men det kanke tar flera år innan jag hittat någon, eller kanske inte alls. Men nog hoppas jag att det inte behöver dröja så länge, dock tänker jag inte släppa in någon i mitt liv jättefort direkt så det vore ju kul om man hade någon att träffa och låta det ta den tid det tar lixom. 

• Cocacola

Sådär, läst i kapp!

och håller med er, jisses vad mycket trevligt att titta på det fanns på stan. Hade dock kännts bättre om jag hunnit komma i form men, men... Titta får jag ju iaf xD 

• Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-05-03 20:48:32 följande:
    Fy, har för mkt blod i mitt koffeinomlopp *gäspar* illa när klockan endast är typ 21. Kanske får sätta sig på balkongen och spana på grannen
    Haha, ja, gör det du om har en granne att spana på.
  • Cocacola
    bullkleet skrev 2012-05-03 20:28:43 följande:
    hej alla :)

Hej! Välkommen till tråden förresten, glömde säga det igår :P
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-05-03 20:58:56 följande:
    Ok men då låter det som om du nästan redan gått vidare när ni var gifta, på så sätt att ni levde som gifta på pappret och fortfarande är gifta men känslomässigt var det över?

Ja men jag tycker du gör rätt som tar det lugnt, dejtar lite mellanåt för att se vad det leder till. Ingen brådska inte.
    Ja, faktiskt. Vågar dock inte tänka efter hur längesen de känslorna försvann, för det är nog riktigt länge sen men hoppet om att de skulle komma tillbaka fanns ju med länge, vi skulle ju hålla ihop jämt var det tänkt. Men för att se det från den ljusa sidan, vi vet att det inte är någon tillfällig svacka, vi har testat, vi har inte gett upp när det varit svårt och tjafsat klart det mesta när vi fortfarande var gifta. Alltid något! Skrattande

Jo, det är väl rätt vettigt, tror jag. Men jag vill ju hitta nån som är rätt xD Nuuu! Nejdå, tålamod var det... Flört 

Hur går det med din riddare på vit springare då? 
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-05-03 21:02:09 följande:
    Ok ringde kille på den vita springaren och han hade en sexig norrländsk dialekt. Grrrr! Kände för att hoppa genom telefonlurenFlört 

Titta, missade att du skrivit - eller så skriver jag för långsamt som vanligt :P

Men det där lät ju väldigt trevligt! Hehe...   
  • Cocacola
    bullkleet skrev 2012-05-03 21:03:03 följande:
    heyyy tackooo .. allt bra med dig?
    Jadå, helt ok faktiskt. Själv?
  • Cocacola
    Smecker skrev 2012-05-03 21:00:43 följande:
    För mycket snack och för lite dejting och knull. Alles in ordnung, im Westen nichts Neues.
    Korrekt sammanfattning, tror jag...

Vad har du haft för dig egentligen? Vet inte om man får vara borta från tråden sådär länge utan giltig anledning, såå? 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!