Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Bored) skrev 2011-11-06 22:46:53 följande:
    Nej absolut inte! Det finns inget jag hellre skulle vilja nu än att finna en kvinna att helhjärtat ta till mig. Allt annat i mitt liv är så nära perfekt jag kan tänka mig förutom att jag inte kan finna rätt kvinna.
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-06 21:56:27 följande:
    Som någon redan skrivit, är du rätt för att hitta rätt? Om hon nu verkade super o du ville träffa henne igen så varför sa du inte bara nej till att följa med upp? Tror det handlar mer om dig än kvinnorna du träffar!
    Vad menar du med "rätt för att hitta rätt"? Hur skulle jag kunna vara fel för att hitta rätt? Varför skulle jag tacka nej till en whisky och fortsatt samtal? Man måste inte kopulera bara för att  man följer med någon hem!
    Självfallet handlar det om mig och hur mitt hjärta prioriterar. Jag kan inte falla för en lössläppt kvinna och det är inget jag kan påverka.Jag har försökt förklara detta tidigare men någonstans verkar förklaringen passera utan att gå in. Det är INTE mig jag skall vara tillsammans med. Jag skulle aldrig falla för en kvinna med MITT beteende. Därför blir det aldrig ett förhållande om de låter det gå för fort fram.

Återigen, jag kan inte vara den som säger nej. Det MÅSTE vara hon som säger nej och drar ut på det hela. Allt annat är otänkbart.

Vad skulle jag tjäna på att provocera?
    haha ärligt talat vet jag inte! Det verkar så konstigt allt så det var det enda jag kunde komma på
  • Anonym (ny)

En sak som jag lärt mig är att INTE vara efterhängsen när man nätdejtar. Antingen är killen intresserad och då hör han av sig eller är han inte det och då lägger man ner. Hade ju en dejt på g men han har varit väldigt loj senaste tiden. Från att nästan vara "för på" när han messat osv till att vara tvärtyst! Det går helt bort för min del och har nu meddelat honom att jag inte är intresserad längre...

Däremot har jag kontakt med en kille sedan ett tag tillbaka men nu har det intensifierats och han är SUPERTREVLIG! Han har allt, både utseende, sätt och värderingar
    Hoppas det blir nåt. Vi har bokat in en dejt men inte förrän nästa vecka, men jag hoppas vi håller kontakt tills dess. Han verkar genuint intresserad fast inte för "på" så att säga... kul!!

• Anonym (ny)

lyssna på detta, hur skulle ni göra??
    Den första killen jag hade kontakt med som verkade trevlig men inte riktigt hade "rätt" utseende som ni vet. Har inte hört av honom på ett bra tag och jag blev lite irriterad och eftersom jag inte känt mig HELT bekväm med honom så att säga och jag har börjat prata med en annan kille på nätet så sa jag det till honom.

Han har nämligen uttryckligen sagt att han inte tycker man pratar med flera samtidigt. Han kommer själv från en separation för flera år sedan där otrohet var inblandat.
    Jag sa därför till honom att jag pratar med denna kille också eftersom vi inte lovat varandra nåt bara så han vet...

Då får jag värsta messet om att jag är en otrogen hora..typ nä men en tjej man inte ens kan lita på NU hur ska man då kunna lita på dig om vi blir tillsammans?!?! Att han var glad att han upptäckte detta nu etc.

Jag skrev att han inte direkt verkade intresserad och att jag bara pratat med denna kille hur han nu kan säga nåt sånt om mig efter det. Då sa han att jag inte skulle döma honom innan jag ens träffat honom :o
    Då skrev jag "men DU kan döma mig efter att inte träffat mig?"

Då får jag ett sms där han frågar om vi ska ses...jag har inte s varat än...verkar inte direkt så lämpligt att träffa honom om han REDAN är svartsjuk. Jag skulle ju inte ens få titta på en annan kille om vi blev ett bra. eller vad säger ni???

• Anonym (ny)

Jo jag har lagt ner honom. Sa till honom vad jag tyckte!

• Anonym (ny)

Kontakten med den bra killen ökar jättetrevlig!! Ska ses nästa vecka! längtar!

• Anonym (ny)

lägg ner den där diskussionen. Ni kommer aldrig få några "bra" svar...kan vi inte fortsätta tråden i den trevliga ton som den var i innan??

• Anonym (ny)

har skitbra kontakt med en kille nu men vi kan inte ses förrän om en vecka men jag hoppas känslan håller i sig även när vi ses

• Anonym (ny)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-09 17:03:24 följande:
    Åh! Hur länge har du haft kontakt med den här killen? Glad Håller tummarna för er! 
    bara typ knappt en vecka. Han har verkligen satt sig i mitt inre och samma för hans del!
    Kul när det är nån jag inte snackat med så mkt o man ändå känner det. förut har jag snackat med killar rätt länge men ändå inte känt "det där"
  • Anonym (ny)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-09 17:24:20 följande:
    Så härligt Ny! Glad

Han jag dejtar har jag förvisso träffat, men bara en dejt en sålänge. Vi har så mycket gemensamt, var längesen som saker vi pratat om, vad vi tycker, känner och vill stämmer så bra överens så på det sättet känns det jättekul. Men sen finns det där "men:et" som spökar...  och som nån annan har pratat om tidigare i tråden, så är han kanske inte den där typen som jag brukar falla för utseendemässigt... så vad händer nu? 
    Jo, en dejt på fredag ska det bli så vi får se därifrån...
    mm det är ju det där som är så svårt! Jag har väldigt svårt att släppa just den grejen faktiskt. Man måste ju bli attraherad av personen. Spelar ju ingen roll hur snäll o trevlig personen är om det inte är så att man känner nåt. Denna kille som jag snackar med är rätt lik den typen jag brukar kolla efter fast mer "vardaglig" kanske...men det känns bra även på det planet denna gång.
    Skitsvårt det där när man inte känner att det klickar helt just på det planet ;-(
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!