Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Hahahahahaha.. ibland är det bra att odla kontakter med moderatorer Hej bönan!

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-05 18:29:04 följande:
    Damned if I do damned if I don´t? Så nu när jag väntar på att han ska höra av sig så vill jag inte ha honom som han är? Men om jag hör av mig till honom igen så är jag tjatig och efterhängsam? Hur jag än gör blir det med andra ord fel. Skrattande Det låter bekant.... {#emotions_dlg.djavulsk} Men alltså, vi pratade igår em, jag ringde upp, ett rätt trevligt samtal, men han var med en kompis (vilken jag även hörde i bakgrunden så det var inget han bara sa) Glad Innan dess skickade jag ett hyfsat långt mejl som iaf tydligt meddelar att jag vill ses igen. Hur jag skrev är min ensak men inte klängit, inte desperat och absolut tydligt att jag vill ses igen. Ringde för att jag blev otålig när han inte läste och helt enkelt ville veta. Han hade ju iaf varat på sms innan, dock inte första jag skickade.  Ringde en gång igår kväll innan jag gick och la mig  men fick inget svar. Såg att han läst mejlet i natt samt varit in på min sida igen. Men inte hört av sig.

Har dock inte tittat ifall han mejlat senaste timmarna, I do have a life too!   Gissar dock att det inte kommit något mejl från honom nu heller. Ska naturligtvis titta eftersom jag inte kan låta bli. Men ska verkligen försöka att inte höra av mig igen på ett tag, om han inte har hört av sig.
    Inte riktigt. OM han nu mot all förmodan är en sådan där typ som har lite halvsvårt att höra av sig, så är det sådan han är. Vill du, i det läget, hellre att han var annorlunda så kanske du skall söka någon som ÄR annorlunda istället för att förvänta dig att nuvarande herre skall ändra på sig.

Tjatig och efterhängsam? Det kan nog bara du och han bedöma, alla har vi olika gränser. Jag har vid ett tidigare tillfälle skrivit en liten kommentar angående det där med att vilja ses (hej Vanilla!). Kontentan är: Vill du träffa honom igen så boka det. Skriv inte bara "jag skulle gärna vilja ses igen" och sen sitter du och rulla tummarna. Skriv istället "Vad gör du på torsdag kl 19? Jag tänkte att vi kunde hitta på något då". Ni har ju uppenbarligen båda lika stor rätt att vara veliga, jag lovar att det inte är en rättighet som bara tillfaller kvinnor, så vill du något så ta tag i det. Uppenbarligen suger han stort på att svara på mail och sms, men det fungerar fint på telefon. Go figure..
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 18:43:43 följande:
    interpunktion stavas interpunktion....inte interpunktuation
    Ah, helt rätt. Jag är för van vid engelskans interpunctuation.
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 18:45:10 följande:
    kan upplysa dig om att det nog är du som behöver lite luft mellan dina ...lite kall luft ; )
    Försvann halva meningen? Jag ser inte var meningen börjar, du kanske missade att skriva ut några rader. Kall luft mellan mina tre punkter? Ja, jo, det kanske kan behövas, vad vet jag?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 18:58:27 följande:
    Ja alla har vi våra fel o brister, dumt att peka på andras när man har nog med sina egna väl?
    Sen har jag en slög dator som man måste trycka hårt på vissa tangenter för att få det att fungera. Men jag ska verkligen piska den lite, speciellt backstegstangenten ,den vill inte riktigt hänga med så därför brukar jag använda punkter i stället.

Blir ju också lite missvisande på dateingsidorna. Folk tror man är halvanalfabet! ; /
    Oj, självklart har du rätt. Jag erkänner definitivt mina fel och brister, jag stavade fel en gång. Och för två dagar sen förlorade jag en match i Wordfeud.  Det är så jag skäms.

En slög dator har jag aldrig hört talas om. Legacy, vet du vad det är?

Använda punkter istället för backstegstangent? Jag förstår inte riktigt, rättar du dina felskrivningar genom att skriva över dem med punkterna?

Hellre halvanalfabet än halvanal. Lycka till.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 19:12:51 följande:
    Ta inte dina brister så hårt ! Inget att skämmas för............................................... .;)
    Jag jobbar stenhårt på det. I flera sekunder.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 21:07:19 följande:
    ha ha jag har överlevt värre saker häri livet  ;)

Shift- eller Caps Lock-tangenterna fungerar tydligen inte heller. "Här i livet" tror jag du menar, men jag kan ha fel.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 22:17:13 följande:
    Men så bra

att det finns de som kan tänka och fattar ändå

fast mina tangenter inte funkar jämt ; )

va gla ja blir.......

; )

"Fattar ändå" är ingen ursäkt att misshandla svenska språket i skrift. Den enda fördelen du får av att skriva som du gör är att folk inte har så stora intellektuella förväntningar på dig. Du sorteras nämligen automatiskt in i white trash-facket, sådana har man inte så stora förväntningar på.

Men hey, låt det för all del inte bekymra dig att du uppfattas som någon med odiagnosticerat begåvningshandikapp, självklart får du skriva och uttrycka dig hur du vill. Sverige är ett fritt land, alla får lov att göra bort sig bäst de själva vill.
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-05 21:29:48 följande:
     "mot all förmodan" täcker nog in det hela...

Slänger nog ändå iväg ett mejl till, med ett konkret förslag. Ifall jag mot förmodan har fel, vilket jag hoppas men inte tror.   

Då får du svart på vitt var du har honom. Bra jobbat!
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-05 22:37:39 följande:
    Jag skrattar på mig WHITE TRASH  jag? rolig du Smecker........är du lika läcker som du låter?

Ja, du. Nej det är jag inte.
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-05 22:44:55 följande:
    Mmm... men nu gäller det att palla väntandet tills han läser mejlet och så en viss svarstid innan jag kan tolka uteblivet svar om ointresse. Typ...  Vänta, vänta, vänta... I hate it!

Nackdelen med digital kommunikation.. tyvärr.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!