Anonym (cocacola) skrev 2012-04-05 18:29:04 följande:
Damned if I do damned if I don´t? Så nu när jag väntar på att han ska höra av sig så vill jag inte ha honom som han är? Men om jag hör av mig till honom igen så är jag tjatig och efterhängsam? Hur jag än gör blir det med andra ord fel.

Det låter bekant....

Men alltså, vi pratade igår em, jag ringde upp, ett rätt trevligt samtal, men han var med en kompis (vilken jag även hörde i bakgrunden så det var inget han bara sa)

Innan dess skickade jag ett hyfsat långt mejl som iaf tydligt meddelar att jag vill ses igen. Hur jag skrev är min ensak men inte klängit, inte desperat och absolut tydligt att jag vill ses igen. Ringde för att jag blev otålig när han inte läste och helt enkelt ville veta. Han hade ju iaf varat på sms innan, dock inte första jag skickade. Ringde en gång igår kväll innan jag gick och la mig men fick inget svar. Såg att han läst mejlet i natt samt varit in på min sida igen. Men inte hört av sig.
Har dock inte tittat ifall han mejlat senaste timmarna, I do have a life too! Gissar dock att det inte kommit något mejl från honom nu heller. Ska naturligtvis titta eftersom jag inte kan låta bli. Men ska verkligen försöka att inte höra av mig igen på ett tag, om han inte har hört av sig.
Inte riktigt. OM han nu mot all förmodan är en sådan där typ som har lite halvsvårt att höra av sig, så är det sådan han är. Vill du, i det läget, hellre att han var annorlunda så kanske du skall söka någon som ÄR annorlunda istället för att förvänta dig att nuvarande herre skall ändra på sig.
Tjatig och efterhängsam? Det kan nog bara du och han bedöma, alla har vi olika gränser. Jag har vid ett tidigare tillfälle skrivit en liten kommentar angående det där med att vilja ses (hej Vanilla!). Kontentan är: Vill du träffa honom igen så boka det. Skriv inte bara "jag skulle gärna vilja ses igen" och sen sitter du och rulla tummarna. Skriv istället "Vad gör du på torsdag kl 19? Jag tänkte att vi kunde hitta på något då". Ni har ju uppenbarligen båda lika stor rätt att vara veliga, jag lovar att det inte är en rättighet som bara tillfaller kvinnor, så vill du något så ta tag i det. Uppenbarligen suger han stort på att svara på mail och sms, men det fungerar fint på telefon. Go figure..