Inlägg från: starchild81 |Visa alla inlägg
  • starchild81

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

GentleManiac skrev 2012-02-11 10:11:00 följande:
    jag beundrar verkligen din kvinnosyn, eller inte
    haha kallas för ironi ;) tänkte att folk borde lärt sig att jag har lite ironiskt inslag i det jag skriver... Kanske borde vara mer tydlig i framtiden, tack för att du påpekade det..... 

• starchild81
    Anonym (fegisen) skrev 2012-02-11 10:31:46 följande:
    Jag hade en diskussion med Star för ett tag sen angående hur han såg på sin tjej (dejt), men han ville inte riktigt ta in vad jag sa utan började kalla mig typ lågintelligent/utbildad o ingen koll på saker och ting.

Den kan ni omöjligt ha missat då ni bad mig sluta diskussionen.
    När var det? Folk tenderar att glömma anonyma människor som inte vågar visa vilka dem är..... Jag kan ta kritik o jag står för det jag skriver även om det blir lite fel ibland.... 

Kritisera mig med ditt nick istället visa lite civilkurage det vinner du på i längden.  
  • starchild81
    GentleManiac skrev 2012-02-11 10:34:53 följande:
    snygg räddning Skrikandes
    jag tror alla här vet att jag kan vara hyfsat ironisk ibland... Snyggt att du vinner + poäng på mig då *ler* NU ÄR JAG LITE IRONISK IGEN =P............
  • starchild81
    GentleManiac skrev 2012-02-11 10:43:54 följande:
    Jag behöver inte samla poäng, folk får ta mig för den jag är, passar det inte så gör det inte det.

Jag minns fegisens inlägg och ja visst tycker jag också att man ska visa sitt rätta jag, men jag förstår även dom som inte gör det, finns lägen då det kanske inte alltid är rätt att visa vem man egentligen är.

Har även följt dina inlägg även om jag inte orkat kommentera, men du har ett återkommande tema att anse att quinnor enbart är ute efter pengar eller materiella saker. 
    Det är mina erfarenheter som jag har av de kvinnor jag har träffat så ja det har du rätt i....  Det kan jag erkänna blev dumpad av den tjejen jag älskade för jag började studera. bla  Föör då kunde jag inte köpa materiella ting i samma utsträckning.....  Tänk istället vad det är för händelser som kan ha bidragit till detta...... Alla kvinnor är inte bra kvinnor o många utnyttjar killar o jag har haft min beskärda del av det.....  
  • starchild81
    Anonym (fegisen) skrev 2012-02-11 10:44:56 följande:
    Menar du på fullaste allvar att du inte kommer ihåg det? Då fick du inte in något av det jag försökte förklara för dig...

Å så lite mer trycka ner den som ville få dig att se från ett annat perspektiv. Bara för jag är anonym så är jag inte osynlig. Nej du har svårt att ta kritik och trycker gärna ner den som kritiserar.

Jag ska kolla vad jag skrivit som anonym så får vi se om jag vill dela med mig vem jag är...
    jag tryckte ner dig bara för att du var anonym, jag hatar anonyma moraltanter här på FL. De härjar fritt o spyr ut galla bakom sina anonyma nick.... Där har du förklaringen
  • starchild81
    GentleManiac skrev 2012-02-11 10:54:33 följande:
    Jotack sådana har jag också träffat, men jag generaliserar ändå inte och drar alla över en kam.

Nej men det är allt får många sådanna som jag har träffat, när jag som student förväntas att bjuda heltidsarbetande tjejer med bra jobb på allt när det gäller dejting o resor är det ngt som är sjukt fel.... 

Därför jag har slutat att dejta eller tjötar lite ibland men ngn tjej med det känns lönlöst.... Jag kan erkänna för dig lelle att jag har haft funderingar på att hämta hem en ryska.

Jag kan hyfsat bra ryska och har en gammal polare som bor där.  För de flesta av mina erfarenheter säger att tjejer bara är ute efter pengar o materiella ting o då kan jag likväl hämta hem ngn kompis  till han som bor där som e sjukt snygg.... Så du förstår säkert min uppgivenhet 
  • starchild81
    Smecker skrev 2012-02-11 11:04:01 följande:
    Elitisktiskt kvasi-intellektuellt inslag tror jag det kallas.
    ja precis det är nog därför jag blir missuppfattad, svårt då jag tagit avstånd från många jag växte upp med.....  Dock lyser det igenom ibland vad jag kan ha haft för uppväxt för den de personerna som kan mkt psykologi och kommunikation förstår nog detta bättre än mig.....
  • starchild81
    Smecker skrev 2012-02-11 11:08:55 följande:
    Diskussionen blir väl inte annorlunda för att det står ett nick istället för "anonym"? Eller förändras dina åsikter beroende på vem du diskuterar med?
    jo när du är anonym står du kanske inte direkt för det du skriver.... Varför skulle personen annars välja ett anonymt nick för att bara påpeka att Star detta kan missuppfattas som sarkastiskt eller kränkande av vissa här i forumet var snäll o tänk på det.  Även om inte du eller vissa andra tänker på det så tycker jag att det kan vara stötande.

Om personen istället skriver så kan jag be om ursäkt o säga att jag uttryckte mig kanske lite kupigt så som du ser mig mig o Gentle jag förklarar gärna hur det ligger till för han. För han är iaf ärlig o påpekar om jag uttrycker mig klantigt eller på ett felaktigt sätt i hans ögon....   
  • starchild81
    Legacy skrev 2012-02-11 11:09:58 följande:
    Alltså vart går du ut egentligen? Och va?? "men du är ju hemma och tillerkar barn"
    jag fattar inte det roliga kan någon förklara? 
    yaki da... Alltså det är hårfin ironi borde inte ha skrivit så, tror vissa killar här förstår vad jag menar.... Det e lite skämt term 
  • starchild81
    Anonym (fegisen) skrev 2012-02-11 11:10:10 följande:
    Annars finns det KBT så kan du ändra ditt sätt att se kvinnor och då lättare dra till dig kvinnor som inte är så.

Så länge du ser så på kvinnor är det sådana kvinnor du drar till dig. Alltså ligger faktiskt det hela i dig själv, så tror jag i allafall, och ja jag väljer att va fortsatt anonym.
    som vanligt här på FL oh hjälp nej vad skulle folk tro om mig om jag avslöjar mitt ne gud de skulle få en skev bild av mig... Det är det du implicit säger, o nej jag har hittat kärleken tjejer som tagit mig för den jag är..... Jag tänker inte ändra mig för att passa in det finns även bra kvinnor ute det vet jag...

Jag är den jag är och ja jag är inte den som viker för en konflikt om jag anser att ngn hoppar på mig. Ja jag har stake att ha bild att träffa personer här i tråden...  Och ja du får fortsätta att vara en fegis men folk här i tråden kommer tids nog att förstå vad du är för en människa som inte vågar gå ut med vem du är..

Gentle är nog en av dem, även om vi har olika åsikter ibland så är vi ärliga o raka o jag kan säga som det är till han... I mina ögon blir du mer och mer patetisk du undergräver din egen trovärdighet att så fort ngt blir jobbigt blir du anonym o hoppar på mig...,

Gör som gentle och mig stå för det du skriver istället..... 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!