Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-31 21:57:46 följande:
    Jo, det där beteendet har jag undrat över också. Jag tar det som ointresse och slutar skriva till dem som inte kan skicka motfrågor tillbaka. Man måste ju ge och ta det är ju hela grejen med dejting och sen ett förhållande.
    Glädje58 skrev 2011-11-01 15:24:45 följande:
    Nej, det här är inte bra...

Dels så lockar du till dig oseriösa (fast de lär väl dyka upp ändå) som tror att de ska kunna ge dig skön sex som du troligtvis inte har haft på länge i ditt tråkiga liv. Det faktiskt så att de gör dig en tjänst genom att erbjuda dig sex.

Och dels så kan seriösa kanske uppleva att du troligtvis inte har bearbetat din separationsprocess ännu. Att du vill gifta dig och skaffa barn bums är ingen tillgång i ditt sökande.

Jag är på ett väldigt gott humör i dag, så därför blir mitt svar blir ovanligt positivt .

kram 
    Men du måste väl förstått att hon skojade?! Eller är det jag som inte fattar att du också skojar?
    Glädje58 skrev 2011-11-01 16:36:58 följande:
    Vad är det du inseminerar? Att jag skulle skoja... Hmm...

Men hela inlägget förutom hennes förslag på profiltext var ju seriös, så jag var tvungen att utgå från att det också var det. 
    Haha, hela hennes inlägg är sarkastiskt och ironiskt. Klart det säkert ligger sanning bakom men jag tycker sättet att skriva är skitkul. Men det är ju jag...
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-01 20:13:12 följande:
    Men är det inte irriterande när man får ett 'Hej' som mess...grrrr

Kan inte låta bli att vara ironisk, skriver 'hej, hej' tillbaka och ursäktar mig för att vara långrandig eller ngt liknande.. 
    Lovely!
    Lilly11 skrev 2011-11-01 20:21:19 följande:

Märks det att jag är rastlös, känner mig ensam och uppmärksamhetstörstig? Jag hugger ju på allt här =)

Sanningen är att jag är sårad och ledsen och försöker hantera det?

Hur längesen var det du blev singel? Och hur länge var ni tillsammans?
    Lilly11 skrev 2011-11-01 20:45:00 följande:
    Det är bara ett par veckor sedan. VI var ihop i 6,5 år och hade bokat in bröllop till våren. Så jag är i första sorgfasen.
    Oj! Verkligen ledsen för din skull. Men jag vet hur det känns...eller hur det kändes för mig efter 7 år och bokat bröllop.

Kanske är det lite tidigt att ge dig ut och dejta nu?
    Ska jag vara ärlig så gick mina första veckor åt till att ligga och försöka typ själv-dö. Sen skärpte jag till mig...hade MASSA sex i ett par månader och sen tog jag paus från allt i flera månader.

Som ni ligger i. I like it

Anonym (ny) skrev 2011-11-03 17:55:32 följande:
    Har ju kontakt med en kille som jag inte träffat än som ni vet, planerar dejten till nästa vecka då jag är barnfri en dag. Han verkar väldigt trevlig och jag börjar bli lite intresserad fast vi inte setts.

hur ärlig brukar ni vara med vad ni är ute efter?
    jag vet väldigt exakt vilken slags kille jag vill ha (personlighetsmässigt) och det känns viktigt för mig då jag har flera kraschade förhållanden bakom mig och då jag inte skulle sätta mig i ett liknande förhållande igen så vet jag vad jag vill/inte vill ha.
    Jag är nog ganska tydlig med det redan innan vi ses, frågar frågor som jag vill ha reda på. För mig spelar det liksom ingen roll hur trevlig en person är om vissa "egenskaper" finns för det är ändå inget alternativ för mig. Har ju barn också så jag kan liksom inte bara leka och ha kul ett tag. Den tiden finns inte tyvärr...
    Det beror nog lite på vilka frågor det är du syftar på? Vissa frågor kan ju vara väldigt pressande precis i början. Vill du gifta dig? Vill du ha barn? Kan du tänka dig att flytta? O.s.v.
    Men jag är nog också ganska tydlig med vad jag är ute efter. Sen tror jag att ens bild av vad man vill ha kanske inte riktigt alltid stämmer..
    Anonym (ny) skrev 2011-11-03 18:47:04 följande:
    fast jag kan nog tycka att t ex "vill du ha barn i framtiden?" är högst relevant eftersom t ex jag som redan har barn träffar en kille som inte vill annat än att ha barn och jag inte vill ha fler...då är det ju liksom meningslöst att ens fortsätta...
    det behöver ju inte betyda att man vill ha barn i morgon liksom
    Jo klart att det är relevant men jag tror att man får tajma in en sån fråga lite.. Enligt mig är det inte en fråga man ställer i det första samtalen..
    Men det är ju min åsikt
    Cosan skrev 2011-11-04 17:51:13 följande:
    . Det tråkiga är att jag fattar att vi inte passar ihop, hon är värsta heta kvinnan med senaste mode kläderna och jag värsta bohemen i jämförelse Rynkar på näsan
    Äsch! Vad har det med saken att göra? Vad menar du att man mer ska jämföra isåfall?
    "Nej h*n kör en Audi TT och jag kör ju en Fiat uno"
    "Nej det kommer aldrig funka, h*n har en 50" led-tv, jag har en 22" tjock-tv"
    "Nej omöjligt,  h*n gillar hårdrock och jag lyssnar på Edith Piaf"

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!