Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2011-11-30 14:52:15 följande:
    Jag har inte sagt något till min date. Vi har iof inte träffats än. Men det känns som att det är en formell sak mellan mig och min exmake och inget jag behöver diskutera. Om det kommer på tal skulle jag inte ljuga dock.
    Nä precis, det är ju bara formellt så det spelar ju liksom ingen roll.
  • Anonym (ny)
    Lattjo skrev 2011-11-30 18:30:13 följande:
    Jag är för mesig för sånt här känner jag men jag insåg faktiskt idag att jag nog måste säga till honom att han får lugna sig lite :) Jag är som sagt inte van alls vid sånt här. Exet träffade jag på Lunar och vips var vi ihop och det höll i tio år så jag är lite ringrostig ;)
    Det är det som är fördelen när man nätdejtar att det oftast är lättare att skriva nåt än att säga det face-to-face.
    Jag har fått säga till några som jag inte alls tycker är intressanta som liksom skriver 100 ggr/dag...ja inte riktigt då, men som är väldigt påstridiga.

Jag träffade också mitt x via nätet och vi gick på 2 dejter och sedan sprang vi på varandra på krogen (mindre än en vecka från första dejten) och så var vi ett par ...på tredje dejten alltså blev det ju då. Vi var tillsammans i 6 år. Jag känner nu att "det kommer aldrig hända mig igen" men å andra sidan vet jag att jag tänkte då att "här kommer jag aldrig träffa nån" men mitt x blev jag "kär i" redan innan vi hade setts. Jag har dejtat 5-6 st nu i höst och ingen har jag alls känt på samma vis för. Inte alls det där direkta. Jag vet att det är fel att tänka så men eftersom det blev så förra gången och det är den enda erfarenheten jag har av nätdejting så är det liksom det jag letar efter..det där direkta!

Jag ska ju på dejt nu om ca 30 minuter och jag är inte nervös men jag har mer förväntningar nu än jag haft på de andra dejterna. Denna kille får mig mer till känslan jag hade när jag träffade mitt x. Han är inte i närheten lik honom varken personlighetsmässigt eller utseendemässigt men det är känslan jag har fått för honom på nåt vis...att man nästan tänker sig vidare i en relation med honom fast man inte ens setts. Å andra sidan har jag under dessa månader lärt mig att hur man uppfattar en person på nätet är inte alls samma som irl! Alla de killar jag träffat irl har inte alls varit lik sig från nätet, varken utseendemässigt eller i sättet. Så det är ganska viktigt att inte dra ut på det för länge och ses rätt snabbt.
    Denna kille har jag snackat med i typ 5 dagar bara. Slipper man slösa tid på nån som ändå inte blir nåt. I början snackade jag i flera månader med dem o sen blev det inget ändå...
  • Anonym (ny)

back! Blev en timmes promenad och vad glad jag var att jag gick iväg!!!
    Kändes jättebra!! får se nu om han tycker samma om vi hörs igen osv! Äntligen en dejt där det kändes rätt! Det var inte så att det sa klick och jag vill gifta mig i morgon (som vi pratat om innan här...) men jag kände NÅT och det kändes verkligen som om jag vill träffa honom igen!

• Anonym (ny)

Han ville ses igen han har bjudit mig på middag på lördag

• Anonym (ny)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-30 21:22:56 följande:
    åhh så roligt;)
    själv har jag idag haft dejt nr två med samma kille, o det lär bli flerFlört
    så skoj! jag har inte haft två dejter med nån än så detta är ju ett framsteg
    känns det bra??
  • Anonym (ny)
    kristinah skrev 2011-11-30 21:29:36 följande:
    men jaha...så då kan jag väl räkna det som en diss igen då.

för inte har han hört av sig inte - gårdagens dejt
    fastän han har mail och telefon och HP att höra av sig på...
    har du hört av dig då?
  • Anonym (ny)
    kristinah skrev 2011-11-30 21:39:53 följande:
    jobbigt! - härligt!!!!!!

Jo jag skickade meddelande igår på HP och han svarade - men det var mest: tack för en trevlig dejt och lite julklapps-prat.
    jag vet inte alls - vad vill han? är han bara väluppfostrad och ointresserad eller är han intresserad av att ses igen?
    Jag som tänkte att jag för en gångs skull skulle få slippa vara den som frågar.....
    Hatar killar när de är sådär. Varesig man är intresserad eller inte så kan man faktiskt säga det. Det borde vara lätt att göra det via nätet för då slipper man se nån i ögonen. Förstår inte problemet! Om du hört av dig till honom och han ändå inte säger nåt så skit i honom. Har lärt mig att om en kille är intresserad på riktigt så kommer han höra av sig!!
  • Anonym (ny)
    starchild81 skrev 2011-11-30 22:36:28 följande:
    Duuude ruuuunnnn fooooorest ;)

jesus vilka idioter till tjejer det finns 
    nog för att jag detjat denna bruden men hallå!!!!!
    Var hänger alla normala tjejer? inte e det på nätet iaf.... {#emotions_dlg.djavulsk}

Från: xxxxxx 29  
    Mottaget: 2011-11-30 02:20:21

Ämne: SV:  hmm

vill du göra mif gravid???

hahaha
  • Anonym (ny)
    starchild81 skrev 2011-11-30 22:51:17 följande:
    får nog ändra mitt beteende och press "kille med stora problem och taskig barndom" söker stabil tjej..... 
    Haha då lär jag iofs få halva HPs socionomer efter mig men de tenderar ju till att vara 
    relativt normala iaf. Ngn man kan leva ihop med iaf, som inte är allt för vriden uppe i knoppen. 
    haha ja du det är märkligt!! väldigt mkt märkliga människor på de här sidorna. Antingen är de väldigt konstiga rent psykiskt eller är de helt desperata!!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!