Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Alltså, låt mig lägga mig i barn-diskussionen..

Jag är en av de som inte vill träffa en man som redan har barn och jag tycker det är ganska "normalt" och okej att känna så. Lika normalt och okej att känna att man inte bryr sig om ens nya partner har barn.
    Jag skulle kunna göra en lista på orsaker som gör att jag (och många av mina vänner när de var singlar) inte vill/ville träffa man med barn.
    Är ni intresserade?

Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 21:01:59 följande:
    Japp jag är intresserad fast jag kommer nog aldrig att ändra mig i att jag inte bryr mig men det är alltid intressant att se hur andra tänker
    Du/ni behöver så klart inte ändra er. Jag menar bara att för mig är min åsikt ganska stark och känns viktig även om vissa anledningar kan upplevas löjliga.

1. Jag vill vara den som ger min man hans första barn. Jag vill att han upplever allt för första gången precis som jag.
    2. Jag vill inte få min graviditet medvetet eller omedvetet jämförd med hans ex's
    3. Det kommer alltid finns nåt annat i hans liv som är viktigare än jag.
    4. Jag kommer alltid behöva stå ut med regelbunden kontakt med hans ex
    5. Jag har här på familjeliv läst om alla problem som uppstå. Jag vill inte medvetet ge mig in i det.
    6. Jag vill ha några år där det bara är han och jag.

Hmmm, jag skulle säkert kunna fortsätta
    Mikesh skrev 2011-11-13 21:03:36 följande:
    Hopplös är ju ett bra nick:)
    Charmigt om inte annat
    Niklas2k skrev 2011-11-13 21:14:16 följande:
    Femman där.. dåååålig källa.
    Haha...FL är stort och här skrivs vääääldigt mycket jobbigheter om det där.
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 21:15:14 följande:
    Jag förstår precis hur du tänker och jag tänkte exakt likadant för bara något år sedan, men jag vet inte varför men numera så är det helt enkelt absolut oviktigt om killen har barn och fjorton geckoödlor. Jag vet inte varför men det känns deep down att det helt enkelt är så jag känner numera

nu lät jag som en gammal nucka men jag är faktiskt bara 27 Oskyldig  
    Det märkliga är att jag tycker väldigt bra om barn. ALLTID velat ha barn. Funkar väldigt bra med barn. Men trots mina 30 år känner jag obehag vid tanken på att leva med en man som redan har barn.
    kristinah skrev 2011-11-13 21:15:26 följande:
    Jo...så är det nog.

själv tänker jag att det är nåt fel på folk som är närmare 40 och inte har barn...varför har de inte det? Vad är felet?

haha
    Fast det känns ju också som en sorglig tanke. Och det skrämmer mig att om jag är singel några år till och inte får barn så kommer folk tänka så om mig.
    Man kanske har svårt att få barn?
    Kanske inte träffat rätt person?
    Kanske fokuserat så mycket på karriären att resten har fått vänta?

Jag tänker iaf inte så om män som är 40 och inte har barn. Däremot kan jag reagera när jag snackar med en man i 27-30 års åldern som har sisådär 2-3 barn..
    Mikesh skrev 2011-11-13 21:13:59 följande:
    Synd på allas anonymitet
    Har också tänkt på det och någon gång tänkt ta bort min anonymitet. Men jag vill fortfarande kunna skriva allt som jag känner och tänker uatn att nån ska veta att det är jag.
    Dessutom tänker jag nu tillbaka och vet att jag har skrivit om mitt sexliv och allt möjligt här. Inte tillräckligt cool för att skylta med det oanonym
    Men jag är glad att många andr ainte är det...så jag kan ta kontakt om jag vill
    Smecker skrev 2011-11-13 21:25:49 följande:
    Det är ungefär så jag känner ute i nätdejtingsvängen. Kvinnor i 35-40årsåldern som inte har barn, varför? Om de inte träffat rätt person - är de så udda eller så kräsna? Är de mindre udda/kräsna nu? Har de prioriterat karriär - har man verkligen slutat med det nu? Finns det utrymme för mig och ev barn i hennes liv när karriären är så viktig att allt annat fått vänta?

Tyvärr är det även så att dessa kvinnor känner klockan ticka, allt blir så mycket mer frenetiskt och desperat. Och desperat är inte attraktivt.. 
    Så jag har typ 5 år på mig innan du hade tänkt alla dessa tankar om mig?

Eller så är det så att man levde i en väääldigt lång relation och när det blev dags för sådant så drog mannen i fråga. Och sen tar det tid att läka o.s.v

Jag har en vän, 37 år gammal och hon har inte barn. Vill väldigt gärna ha barn. Men henne är det inte en gnutta fel på.
    Smecker skrev 2011-11-13 21:36:17 följande:
    Jag har inte sagt att det ÄR något fel på en kvinna i 35-40årsåldern som inte har barn, däremot är det de funderingar som jag får. Säger inte att det är rätt eller fel, lika lite som det är rätt eller fel av dig att nobba killar som har barn Jag hade ett tag en kk som var 36 år och väldigt gärna ville ha barn. Min tanke var "och hur i helvete skall det gå till?", hon jobbade runt 70h i veckan och hade inte en tanke på att trappa ner.
    Och jag sa inte att du sa det. Jag fråga om jag hade 5 år på mig innan du tänkte så om mig
    Anonym (Lantlolla) skrev 2011-11-13 21:36:27 följande:
    Det kan ju faktiskt vara så att man levde ihop med en person som man insåg vid 35 års ålder att man inte ville leva med resten av livet. Eftersom inga barn kommit till världen innan så kändes det inte ok att stanna bara för att få barn med en person man redan insett att man inte vill dela resten av livet med. Det är inte schysst mot honom. Sedan är det ju tyvärr inte så lätt att hitta någon man vill leva med. Det vet vi alla här i tråden!
    Exakt
    Klöset skrev 2011-11-13 21:49:20 följande:
    Hemma igen. Inget klick alls. Kändes bara helfel rakt igenom. Konstigt med tanke på hur lätt det var att skriva med honom. Well well.
    det har jag också varit med om. Vi klicka riktigt bra via mail. han fick det nästan att pirra i magen på mig. Gillade hans foton å allt. Sen sågs vi och där fanns INGET.
    racer x3000 skrev 2011-11-13 22:24:23 följande:
    Fika??? ;-D
    Haha
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!