Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-01 15:26:30 följande:
Idag skickade han ett sms till mig. Han förklarade att vi inte kan ses på ett tag framöver. Han skrev att han ältar sönder sitt eget huvud kring hela hans livssituation. Så undrade han om jag kunde tänka mig vara en vän som det eventuellt kunde bli något mer med i framtiden. Han skrev även att det blev lite för mycket för honom att bearbeta tanken på att gå in i en ny relation och tanken på att jag vill ha barn i framtiden o.s.v. Och så skrev han att han inte var redo helt enkelt. Men att han tycker om mig
Jag förstår honom till viss del. Lååååång relation bakom sig som inte tog slut för alltför längesen. Jag har hört på honom att han grubblar mycket och att han har lite dåligt samvete för att han inte lyckades hålla ihop familjen utan avslutade relationen med barnens mamma. Tror även att han har lite dålig självkänsla.
Men samtidigt tycker jag att han gör en så otroligt stor grej av det! Jag har inte sagt att jag vill gifta mig och skaffa barn med honom. Jag har sagt att jag vill träffa honom.
Jag svara på hans sms och ftågade om vi iaf inte kunde prata i telefon ikväll för att det är enklare än att ta sånt här via sms. Han svarade "Gärna!!

"
Jag är ju seriöst nyfiken på honom och tycker detta är så jävla trist!! Tips och förslag på vad jag ska göra? Säga?
Go with the flow.. be like water. Finns inga standardmallar. Så länge du vet vad du vill, med honom, kommunicera det. Han kan ha byggt upp nojjor baserat på din ålder, brist på barn etc. Bryt ner hans nojjor en efter en. Och prata.
Vet du däremot inte vad du vill, släpp honom. Det kommer inte bli bra hur ni än gör, med två osäkra människor i ett eventuellt förhållande.