Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-12-04 10:45:23 följande:
    Haha.. jadu, blir väl 3 veckor på tisdag Skrattande så nä, det är inte länge alls.
    nä fast man måste ju börja nånstans.
  • Anonym (ny)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-12-04 10:52:25 följande:
    Jo, det är ju så sant. Men jag tänker skynda långsamt Flört
    jo jag är likadan!
    Säger du det till din dejt eller "drar" du bara på det ändå eller`?
  • Anonym (ny)
    Anonym (ready) skrev 2011-12-04 15:38:56 följande:
    Jag skickade ett sms till dejtingkillen och han vart jätteglad och han ser också fram emot lördag då vi ska ses för första gången. ååååååååååååååååå, vill att det ska vara lördag =)
    spännande!!! lycka till!
  • Anonym (ny)

shit jag blir ALLTID så rädd när jag börjar dejta nån ny, alltså dejta på riktigt.
    Jag har haft 2 längre förhållanden innan och båda ggr så typ vill en del av mig fly och den andra springa rätt in i det. Fattar inte varför!

• Anonym (ny)
    Heidi1 skrev 2011-12-05 18:15:08 följande:
    lycka till, det var du som skulle gå på 10 dejter innan jul eller hur var det? eller det kanske inte var du?
    nä det var inte jag...
    detta är dejt nr 3 med samma person det har jag inte lyckats med innan :p bara varit på en dejt med varje person innan men nu är det 3:e med samma!
  • Anonym (ny)

Jag tycker det är en självklarhet att man ska ställa krav och inte nöja sig med vem som helst. För min del så vill jag ju träffa EN person som jag ska spendera mitt liv med och då är det ju vissa saker som är viktiga för mig för att det ska kunna fungera.

Jag har rätt mkt krav men kraven är ganska "vanliga" så jag tror inte det är nåt konstigt och avancerat som gör att jag minimerar mina chanser att hitta nån. Anledningen till att det inte funkat med tidigare dejter (förutom den sista då) är ju att det inte varit nån kemi mellan oss, inte för att de inte uppfyllt mina krav.

Jag har haft oturen att träffa personer tidigare i mitt liv (de jag haft förhållande med) som inte varit helt stabila i psyket och varit väldigt egoistiska. Det är i stort sätt bara de kraven jag har och det är ju inte direkt så att jag då inte har nån chans att träffa nån.

• Anonym (ny)
    Heidi1 skrev 2011-12-05 18:24:48 följande:
    ok undra vem det var då?

jag var på min 4de dejt med samma person idag Tycker bara mer och mer om han för varje dag som går.
    Sån härlig känsla.  Trodde aldrig att jag skulle träffa någon så här snabbt efter jag lämnade barnens pappa.
    Nu får man bara hoppas att alla barnen godkänner allt och tycker om varandra.
    när var det du blev singel?
    Jag har varit singel i 7-8 månader men flyttade inte isär förrän för 5 månader sedan. Det var ju ändå nån jag var gift med och jag har barn och allt med så jag trodde nog det skulle ta längre tid för mig med. Däremot är jag väldigt rädd för att bli sårad så jag är väl lite rädd för att gå in i något än. Det är ju så nytt allt med separationen med tanke på barnen och så. Jag har en del saker att ordna upp fortfarande då inte allt praktiskt är färdigt och sådär, men jag har varit ärlig mot honom och sagt att jag vill ta det lugnt och än så länge så accepterar han det i alla fall.

Har han barn också eller?
    Min dejt har inte barn men han vill ha...det är också nåt att ta hänsyn till
  • Anonym (ny)
    Heidi1 skrev 2011-12-05 19:09:56 följande:
    varit singel sen slutet av maj och flyttade ut samma dag. är också rädd att bli sårad och ge sej in i något nytt.
    han har en dotter.
    det känns lite oroligt tycker jag att sätta ihop två familjer. Jag har ju dejtat några med barn men det kändes aldrig helt bekvämt på nåt vis
  • Anonym (ny)
    Smecker skrev 2011-12-05 21:31:26 följande:
    Jag förstår inte riktigt varför folk är så oroliga för att bli sårade. Vi har alla minst halva livet kvar, det är bara att förutsätta att vi kommer bli sårade ett antal gånger till innan det är dags att krypa ner i kistan, och väl där spelar det väl ingen roll längre. Ingen av oss är gjord av porslin, om någon mot all förmodan skulle vara det så är det något psykiskt fel på personen och det bör tas med psykolog/psykiatriker. De flesta av oss har barn, och det om något brukar visa att vi är psykiskt starkare än vad vi förut trodde var möjligt. Det är förbannat jävla tråkigt med folk som sårar en, utnyttjar en, bedrar en.. men man kommer alltid igen. Alltid.

Ni är alla starkare än ni tror. Glöm inte det. 
    tror det handlar om hur länge det sen det var man blev sårad. Det glöms ju efter ett tag, det blekar. För min del är det ju rätt nytt och har fortfarande kontakt med mitt x pga barnen och han beter sig fortfarande inte på ett helt bra sätt direkt vilket gör att jag fortfarande är mitt uppe i det.
    Om ett år har det ju bleknat så då är jag säkert inte lika rädd att bli sårad, men jag vill inte vänta tills dess på att träffa någon men därför är det viktigt för mig att ta det sakta tills jag känner mig trygg med personen i fråga.

Alla är ju olika också och visst kommer man bli sårad om och om igen (om inte i en kärleksrelation så i andra relationer) man växer av det hela tiden Jag är starkare nu än jag var för ett år sedan! Men ibland krävs det mer tid bara...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!