Glädje58 skrev 2012-03-04 16:21:42 följande:
Jo, det är en grej som jag måste tipsa er om... som jag hörde i radioprogrammet Christer
En tjej ringde in och frågade hur man tar kontakt med en helt främmande kille som man är lite intresserad av. Då kom Morgan på, att ett bra sätt skulle vara att gå fram och fråga personen om den har något bra sätt att fråga på, när det gäller ta kontakt med okända.
Hon provade detta, men killen fattade ingenting och bad henne fråga hans kompis. Kompisen fattade med en gång vad det handlade om och sa att han skulle tycka att det var svårt att fråga henne, för hon var så fin. Hon hade redan fastnat för honom, så nu var det bara en transportsträcka att boka första dejten.
När de ringde upp henne några dagar senare var hon precis på väg till sin andra dejt med honom.
Det här ska jag prova när jag ser någon som attraherar mig. Märker man efter en stund att det inte finns något intresse eller man själv inte känner något, så är det bara att lämna. Man frågade ju bara...
Eller så frågar man. "Hej! Har du lust att ses och "dansa bugg" någon dag?" och hoppas att killen/tjejen fattar;))