Cocacola skrev 2012-06-05 13:32:42 följande:
Jag vill ju hitta någon som är lugn. Fast i den lugnaste vatten... Hittar man annat. Flera ggr till och med. Ska nog försöka hitta någon som inte verkar lugn istället...

Men jag började ju lagomt bra med mitt dejtande, något hos mig verkar dra till sig de mindre snälla pojkarna... Lugnast att inte dejta!

Åh du milde.. kan du inte bara lugna ner dig lite och sluta tänka så förbannat mycket. Lärde du dig cykla på första försöket, eller trillade du några gånger? Och när du lärde dig cykla, körde du aldrig omkull? Alla gör misstag. Alla (ok, de flesta då) lär sig av sina misstag. Den som trasslar till det för dig är du själv, lägg av med det. Livet är tillräckligt komplicerat som det är, du behöver inte göra det mer komplicerat.
Sluta överanalysera, sluta tänk i oändliga cirkelresonemang, försök att leva i nuet. Varje gång du går på en dejt så är det ett oskrivet blad, som ni båda fyller ut med era erfarenheter. Gå inte till en dejt med fusklappar och halvt färdigskrivna blad som du skriver av. Och vad du än lockar till dig för typer, du har all rätt att säga nej. Ingen tvingar dig att träffa dem.