Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
Smecker skrev 2011-12-17 17:17:09 följande:
Jag vidhåller mitt tidigare svar.Vad gäller dig själv så.. är det bara du som vet. Vi andra kan gissa och ge dig grabbiga dunkar i ryggen, men den enda person som kan ge dig raka svar är du själv. Om du är ärlig mot dig själv, vill säga.
Som ni säger, "jag vill träffa nån som jag vill leva mitt liv med men under tiden så behöver jag även andra saker..." så kan det ju vara för mig med, att jag inte behöver lägga ner dejtingen för att jag inte är riktigt "färdig" med det som varit tidigare.
Jag kan ärligt säga att jag till 100% absolut inte är över mitt x, å andra sidan har det varit såhär jämt hos mig. Jag håller fast vid en person tills jag träffar nästa, typ, även om det tar flera år...jag är sån att jag på nåt sätt "hänger upp mig" på någon annan. Även om jag inte hänger efter en person så hänger jag upp mig i sinnet på en person.
Jag känner nog att jag behöver dejta för att kanske komma ifrån detta. Få tänka på annat än mitt tidigare liv, få vara bara JAG (inte nåt ex, inte mamma till mina barn etc utan bara jag!) där den personen inte vet nåt om mitt fd liv. Ett liv som kantats av väldigt jobbiga saker där jag inte kunnat vara mig själv till 100%
Så frågan är bara om man mår bättre av att lägga ner dejtandet och sitta hemma och uggla eller om man faktiskt kommer framåt snabbare om man dejtar och kommer ut i livet? Kanske råkar jag bara springa på den personen som jag faktiskt faller för och som gör att jag helt glömmer mitt f d liv. Är jag inte ute i svängen så har jag ju inte alls den möjligheten?!
Eller är jag helt ute och seglar?