Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-16 22:11:44 följande:
    Smecker: Oj, nu avancerade du i mina ögon Egentligen så är det ju helt onödigt att börja analysera allt, men jag får alltid en tendens till att göra det om jag börjar gilla någon. Några dejtingregler har jag aldrig följt, jag gör/säger det som känns bra under själva dejten men det är sedan analyserandet börjar. Magkänslan nu säger mig att han gillar mig men vill ta det lugnt. Så nu gäller det för mig att acceptera detta, och ska jag vara helt ärlig känner jag inte heller för att kasta mig in i något.
    Problemet med analyserandet är allt blir så jäkla komplicerat, fastän det egentligen är rätt enkelt. Tid och energi går åt till saker som man egentligen inte kan påverka eller veta (annat än genom att fråga!). Samtidigt har jag märkt att det inte är helt ovanligt bland kvinnor att inte vilja ställa frågor som de inte vet svaret på. Det är där någonstans snubblandet över ens egna fötter börjar.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-16 23:30:55 följande:
    Såg också att tjoho lyckats göra Smecker förvirrad, inte illa.
    I beg to differ. I set her straight.
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-16 23:47:51 följande:
    Men du skrev att du var förvirrad, menad du att du ljög då? FörvånadFlört
    Yep {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-07-17 00:00:16 följande:
    Ack du oärlige man. Det är fult att ljuga vet du inte det? Drömmer

Dessutom är det fegt och när blev du feg? Eller varför ljuga, tell me...?
    Det var ingen lögn, det var sarkasm. Läs igenom det en gång till, och tänk på vem som skrev det.
  • Smecker
    Madida skrev 2012-07-17 13:37:33 följande:
    Ännu ett veterinärbesök avklarat. Har man så mycket pengar att man inte vet var man ska göra av dom så är det god idé att skaffa ett husdjur, eller varför inte två

Eller en high maintenance pojkvän
  • Smecker
    takida skrev 2012-07-18 14:40:13 följande:
    Men hur gör jag med dejten ikväll då? Träffa honom eller inte? 
    Känns ju lite taskigt att ställa in nu samtidigt som jag inte är så jättesugen med tanke på gårdagens dejt.. 
    Umgås kan man alltid..
  • Smecker
    Näckrosen skrev 2012-07-18 20:26:09 följande:
    någon som vet hur man ser vilken typ av flirt man fått på HP?
    Nej, däremot hur man stänger av flirtfunktionen. Det är ett otyg.
  • Smecker
    Madida skrev 2012-07-18 21:05:17 följande:
    Haha, här är dagens absolut BÄSTA mail. Är SÅ smickrad (och ja jag fick det på en helt vanlig sida - HP)

hello,
    i like u bröst ,       nice  two fuck u  ,
    om du vill smaka afro kuk hör av dig,
    jag kör nu  mot skåne
    takida skrev 2012-07-18 21:07:43 följande:
    Haha, tack för dagens skratt!Skrattande
    Madida skrev 2012-07-18 21:29:24 följande:
    Ja jag älskar målmedvetna män. Speciellt när de överöser mig med så vackra komplimanger. Och vilket erbjudande! Jag menar en afrokuk får man inte varje dag!
    takida skrev 2012-07-18 21:41:48 följande:
    Förstår att du känner dig speciell nu{#emotions_dlg.flower}
    Heidi1 skrev 2012-07-18 21:59:14 följande:
    Haha sicken killen. Du nobbar väl inte han
    Vad taskiga ni är.. vill inte ni ha honom så tar jag honom.. till något tyst och mörkt ställe. Där de har SFI och Gudrun Schyman.
  • Smecker
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-19 14:48:07 följande:
    takida: Håller tummarna för en ny dejt snart och att ni hörs lite då och då! Bor ni nära varandra?

Nu till mitt dilemma, och ja Smecker, skriv sanningen i vanlig ordning, jag tål den

Killen jag dejtade och det gick så bra med och som messade mig flera gånger om dagen INNAN vi träffades har blivit en hel del svalare som jag antytt förut. Skriver något enstaka sms då och då, knappt någon fråga. Däremot är det ju han som tagit initiativ till dejt nr 2 och i senaste messet handlade det om vad han skulle visa i staden han bor. Hur som helst, jag märker ju att han inte är lika intresserad som tidigare, hur hade ni gjort? Jag känner spontant att jag gärna vill träffa honom igen, men är han så sval och ointresserad efter nästa dejt då skiter jag i det. Men vad säger ni?

Det finns en mängd saker som kan ha gått snett. Du var inte som/vad han förväntat sig, dejten var/gav inte vad han förväntat sig etc.. men han ger det en chans till, kanske för att han hoppas att första intrycket var fel, eller att du blir bättre med tiden. Svårt att säga när man inte har alla fakta, variablerna går mot det oändliga. Ge honom en chans och lite av din tid, det kostar inget.
  • Smecker
    Anonym (tjoho!) skrev 2012-07-19 15:19:48 följande:
    Känner inte för att fråga honom det innan dejten vi redan har bestämt, sedan om han är sval efter den så kommer jag att fråga.Jo jag tror nog att jag var den han förväntade sig, men jag har fått en känsla av att han gillar singellivet. Skumt dock att vara på en dejtingsajt, men han vill väl hålla alla dörrar öppna. Jag får väl se hur det går när vi ses, det jobbiga är att vi inte bor i samma stad så det blir inte lika spontant.

Då kan man kanske fundera över varför man kontaktar någon som bor i en annan stad..? Särskilt om man nu vill ha något seriöst. Vad säger du själv?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!