Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2011-12-01 15:51:30 följande:
    Prata med honom. Det kan vara nojjor i huvudet som dykt upp. Tjejer har inte ensamrätt på sånt.
    Haha, nej det vet jag väl att vi inte har.  Får hoppas att han klarar lyssna på mig ikväll. Vet inte om jag fixar att bara vara hans vän, jag vill ju ha hela honom.
    Smecker skrev 2011-12-01 15:56:39 följande:
    Säg det då. Det underlättar att ha en rak kommunikation, särskilt med män. Vissa iaf. Om de har nojjor. Oftast annars med. Typ. Kanske.
    Att samtala men människor är vad jag jobbar med, hela dagarna (jobbar inom psykiatrin). Tänk då att jag kan bli så himla hopplös när det gäller mig själv. För jag är lysande på mitt jobb Cool
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-12-01 16:00:03 följande:
    Du måste tänka på dig själv nu i första hand. Vad gör dig glad osv... 
    Det är ju bra att ni kan prata med varandra som det verkar och då tycker jag absolut att ni ska göra det.

Och som booYah säger, även killar kan nojja Glad 

Lycka till gumman! Och du! Du är inte hopplös *kram* 
    Han gör mig glad! När han inte är såhär krånglig

Och vi har hela tiden haft väldigt lätt att prata med varandra och vara öppna och raka. Han får även ett stort plus för att han ville snacka med mig ikväll, många är för fega för det när de bara vill dra sig ur.

Jag känner mig hopplös! Men det värmde mycket att läsa, tack!! Kram!
    Smecker skrev 2011-12-01 17:03:10 följande:
    Skall jag behöva förklara "skomakarens barn" för dig?
    Haha, behövs inte Men jag tycker ju ändå att jag borde ha med mig lite vett och kunskap.
    Glädje58 skrev 2011-12-01 18:09:35 följande:
    Undrar om han känner att du är för på nu?
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-01 15:47:03 följande:
    ... Men nu vill jag träffa honom.  Vara med honom. Ha roligt och sen får framtiden utvisa. Men han har helt klart intresserat mig mer än nån annan på mycket länge...

...Mest av allt vill jag krama honom!...
    Kan du hålla det på den här nivån, en vänskap, så har du möjlighet att så sakteligen bygga upp hans vilja att satsa mer och våga tro på en gemensam framtid tillsammans. Under tiden ser du honom som en vän och inget annat. Var öppen för att träffa nya människor.Rent positivt sett, så kan man ju tänka att han har dörren på glänt.

Rent negativt, så är han kanske inte intresserad längre och kan inte säga det på något annat sätt.
    Tack för dina svar!

Jag skulle ju så klart inte säga att jag vill ha hela honom men så är det ju. Jag har väldigt svårt att föreställa mig hur jag skulle kunna umgås med honom utan att röra vid honom. Och jag vill absolut inte höra om ev andra erfarenheter han får under tiden vi är vänner.

Jag tror inte det är så att han inte är intresserad längre.
    Smecker skrev 2011-12-01 18:55:48 följande:
    Vad var du nu, sa du? Relationsexpert? Ge dig. Jag är en jävel på att hjälpa andra människor, men tror inte jag är lika bra på att hjälpa mig själv. Det är så världen funkar, lika bra att vänja sig.
    Vill inte vänja mig för så vill jag inte ha det

Du är en jävel på att hjälpa andra människor?
    Smecker skrev 2011-12-01 19:01:33 följande:
    Du kan lika gärna vänja dig vid att du inte är bäst på allt

Ja det är jag, jag hjälper gärna min omgivning med min kunskap och min förmåga. Och andra med, i den utsträckning jag förmår. 
    Jag är inte bäst på allt. Jag är ganska dålig på att backa med släp t.ex
    Glädje58 skrev 2011-12-01 19:05:15 följande:
    Men röra honom kan du väl göra. en kram och lite kel är väl inte fel. Och jag tror att han skulle tycka om det också Solig
    Ja det tror jag verkligen han skulle tycka om. Men om man ses, umgås, hittar på saker och kelar. Är man då vänner?  Är det inte då man dejtar?
    Smecker skrev 2011-12-01 19:17:31 följande:
    .................................................. .................................................. .........................!

(I mitt huvud svarade jag något HELT annat - som skulle fått FLs censur att brinna upp inifrån - om varför jag skulle be någon följa med hem efter att ha träffats några (några?! en räcker mer än väl) gånger..)

Smecker skrev 2011-12-01 19:22:18 följande:
    Now we're talking.. sånt brukar jag iofs få hjälpa tjejkompisar med Tungan ute

Att erkänna att man inte är bäst på allt är första steget i tolvstegsprogrammet. Starkt jobbat!
    Ja jag är helt hopplös när det gäller det (och dejting?) Har försökt några gånger men det går inte. Däremot är jag en jäkel på att fickparkera.

Vad är nästa steg i detta tolvstegsprogram?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!