Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Mikaela) skrev 2011-12-02 09:03:38 följande:

Jag ska ha hit en dejt imorgon, känns lite olustigt då jag ska ut med mina tjejkompisar ikväll, dejten kommer klockan 11 imorgon, så jag kommer väl vara allt annat än fräsch.

Du får väl anpassa kvällen så du är till ditt bästa i morgon, om du nu vill det. Du låter lite tvetydig
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-02 00:44:29 följande:
    ... Och han sa att han tyckte att jag var fantastisk...

....Men att träffa mig rev upp en massa ... ang hans barn...

...Att han är så otroligt plågad över att bara få träffa dom varannan vecka. Han känner sig misslyckad och massa sånt...

...Han gillar mig,...Men han mår för dåligt i sitt liv i övrigt för att fortsätta nåt med mig.
    Det här låter skumt tycker jag... 

Om han nu mådde dåligt så borde det vara bra att träffa dig, det borde lyfta honom.
    På vilket sätt skulle det riva upp en massa ang hans barn?
    Att bara träffa dem vv, sluta böla och gör något konstruktivt istället.
    Det verkar inte som du ingår i hans plan när det gäller framtiden.

Jag tycket förut att du skulle hålla dig i närheten av honom för att det kanske finns hopp, men nu är jag tveksam...

• Glädje58
    giftgrodan skrev 2011-12-05 21:39:34 följande:
    ... vad är fel med den? Är det som jag misstänker, att jag bara är för tjock och ful för att folk ska vilja maila mig?... 
    Jag säger som Brasse Brännström, fel fel fel...

När det gäller texten, så är det rent ut sagt bedrövligt om det är för jobbigt att ta sig igenom tio rader. Och de flesta som har problem med att läsa en sån här text är förmodligen bara ute efter att få doppa lite grann. Med andra ord, ett bra filter för att rensa bort de som inte är intresserade av en seriös relation.

När det gäller dina bilder på hp, så är du väldigt vacker på din profilbild som är i svart vitt. De två andra färgbilderna, om du har kvar dem, så vill jag bara säga att det är ingen hit att ta porträtt med vidvinkel på nära håll. Be någon vän med teleobjektiv ta några bilder till, om du anser att du behöver det. Det svart vita fotot är kalasbra :)

• Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-12-06 05:30:23 följande:
    Glädje: håller inte med dig. Jag är ute efter nåt seriöst men vill inte läsa hur mycket som helst. Vissa längre texter är lättare att läsa än andra. Just denna text tycker jag var jobbig att läsa. Möjligt att fler tycker likadant? Ingen aning. Jagvtycker hela "lära känna" grejen är rolig och vill hellre ha en konversation än att läsa ett långt stycke på nätet. Bara min ide, så det behöver inte vara så att oseriösa gallras bort utan även andra.
    Jag är bara på HP och där är väl texten begränsad till två tusen tecken, vilket jag tycker är lagom som maxgräns. Jag tycker det är rätt så kul att läsa presentationer. Det kanske är så att rätt målgrupp inte uppfattar texten som lång men att "fel" målgrupp inte orkar med den.
    giftgrodan skrev 2011-12-06 05:43:53 följande:
    fast jag vill inte ha "snygga" bilder, jag vill ha rättvisande bilder
    Fast porträtt tagna med ett tele blir mer rättvisa och snyggare. Ett porträtt taget med vidvinkel på nära håll förvränger ansiktet, så vill du ha rättvisande bilder så ska du absolut inte använda detta sätt att presentera ditt ansikte. Använd tele om du vill ha en rättvis bild av dig. Och vad är det för fel med att bilden är snygg?

• Glädje58
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-07 22:00:37 följande:
    ...men en sak jag funderat över.. helt ärligt så skulle jag önska att jag kunde få lite fler BRA vänner bara, av manligt kön såväl som kvinnligt; och att dom manliga verkligen handlade om vänskap också(inte bara en påstådd sådan för att försöka få komma under kjolen på en typ). För jag behöver att en partner till mig är min VÄN framför allt. Om han inte kan vara min vän, kan han inte vara min partner heller...
    Bor du i närheten av göteborg?
  • Glädje58
    Laurora skrev 2011-12-07 23:34:51 följande:
    Vågar man komma krypandes tillbaka....Skäms
    Har bilen gått sönder?
  • Glädje58
    Laurora skrev 2011-12-09 09:29:58 följande:
    är det bra om man kör så man själv blir åksjuk Foten i munnen
    Spänd inför vad som ska ske i helgen?
  • Glädje58
    Anonym (Fågelskrämman) skrev 2011-12-09 18:44:05 följande:
    Jag har en fråga till alla er expert dejtare :). Om ni börjat träffa någon från nätet och träffas typ 2 gånger i veckan och pratar varje dag hade ni då gått in lika ofta på dejtingsidan ni träffades på? Har träffat en kille och vi träffas och pratar massor men han loggar fortfarande in på dejtingsiten 3-4 gånger per dag. Jag själv är nästan aldrig inne sen jag träffade honom, även om jag hade velat så hade det inte hunnits med då jag träffar honom så fort jag är ledig. Vad är era erfarenheter av sånt här? Och jag avskyr mig själv lite lite som analyserar såhär haha.

För min del har jag använt HP som en mejl där jag konverserar om lite av varje. Ingen dejting med andra ord.

Det är lite nu du har chansen att sätta normen i ditt nya förhållande. Var ärlig och uppriktig om allt. Är det något som inte känns bra så fråga, räta ut frågetecken så de blir ett utropstecken. Klarar han inte av att ta denna diskussionen så är han ett stort frågetecken.

Låt varje liten fel-känsla eller undran bli något som ni reder ut, och känn sedan efteråt att vad skönt det är att kunna prata om vad som helst. Njut sedan av att ni har kommit en bit närmare varandra.
  • Glädje58
    Anonym (Fågelskrämman) skrev 2011-12-09 21:49:03 följande:
    Glädje58: tack för ett otroligt tänkvärt svar... Ni andra med, jag ska fråga honom imorgon när vi ses.

Det ska bli spännande att få höra hur det gick, om du vill dela med dig.

Jag har själv den livsstilen med min vän. Ibland så tror jag att nu är det slut mellan oss, det här kommer vi inte att ta oss ur eller klara av. Men efter att vi har pratat ut och rett ut missförstånd så är vi tillbaka på spåret igen. Fast ännu tajtare vänner nu :)  Om man älskar någon så tar man den diskussionen, så är det bara...
  • Glädje58

Det handlar inte om att kontrollera eller snoka på något sätt. Det handlar om att båda två ska veta vart man har sin partner i olika frågor. Det blir en trygghet på ett sätt, samtidigt så blir det just en simtur på djupt vatten när man frågar om något. Men syftet är att man ska kunna bottna och känna sig trygg igen.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!