Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker: absolut men tyvärr är inte de så intresserade av att dela ;)

• Anonym (ny)
    giftgrodan skrev 2012-01-30 12:36:03 följande:
    intressant. Det är väl bara bra, låter som mindre risk att fastna i nåt dåligt då
    på både gott och ont. Mitt x var jag tillsammans med i 6 år, gift och två barn men det tog mig ett halvår innan jag var säker och efter det var jag kär som en galning ända tills den dag det tog slut
    det är dock jobbigt att vara så "seg" men kanske bra i längden som sagt.
  • Anonym (ny)
    Anonym (Sa) skrev 2012-01-30 15:46:31 följande:
    Hörni.. nu måste jag få fråga en sak.. känner mig extremt dum och ytlig nu.. men måste iaf få fråga.. aviga tankar här.. Jag är inte världens mest utseendefixerade människa direkt. En del av mina ex har mina vänner tyckt varit fula, men jag har tyckt dom är superläckra förstås.   Nu så har jag fått ett dilemma, när jag i min ålder upptäcker att många killar har rejäla ölmagar, och jag känner att det verkligen inte attraherar mig.. alls.. snarare avskräcker mig.. är jag hemsk då?? Borde jag ge en sådan kille en chans ändå? Om han nu är bra på alla andra plan...

Jag vet ju att om jag älskade en människa djupt, å vara i en långvarig relation, så skulle jag nog knappt SE om han fick lite mage(mitt ex hade lite mage ett tag, men jag bekymrade mig inte över det då); men när jag nu ska dejta, å första intrycket är att han är direkt pluffsig och har en REJÄL ölmage... ska man försöka komma över det då? Eller välja bort? Usch.. Skäms
    klart du inte ska känna så, när man dejtar så är det ju både personligheten men även utseendet som har betydelse för hur man faller för personen. Utseendet har ju stor betydelse för attraktionen. Sedan betyder inte det att det nödvändigtvis behöver vara en modell i utseendet MEN man måste falla för personen, känna attraktion och det är ju olika för olika personer.

Jag känner likadant nrä det gäller håret. Många killar är ju rakade pga dåligt med hårväxt på huvudet när de närmar sig 35-40 år. Jag har varit tillsammans med en kille under många år som var rakad pga detta MEN jag faller inte för det rent utseendemässigt! Gillar att greja i nåns hår! men skulle jag bli tillsammans med någon som SEN tappar håret så skulle jag givetvis inte göra slut för det MEN när man dejtar så går man ju ändå på det man gillar!
  • Anonym (ny)
    bellis79 skrev 2012-01-31 08:27:48 följande:

När man kan maxa på träningen igen, sover som en stock, är ej svullen av gråt i ögonen längre, tappar ej hår när man duschar, fått tillbaka aptiten och även loosat 2 kg i stressvätska..o detta på 5 dagar, hmm då inser man själv att man var i en dålig relation och hjulspår med honom jag träffade innan och att man är glad att man är så stark att man kan säga ifrån, för det är så här jag ska må!

Har skrivit ett långt mantra hur jag mått o vad jag tycker om honom just nu i min iphone så varje gång tankarna vandrar in i mitt huvud så läser jag det o tänker om igen.

Inte redo o träffa någon annan just nu men jag tycker inte livet är hopplöst heller.

Visst de tre första månaderna var underbara men sista nej.. man kan vara efterklok men ng som bara tar o tar o tar o ej ger ng tillbaka, som ej orkar ha sex, ej orka visa känslor , ej kan ta iniativ som är tröttt hela tiden o bara vill softa hemma o glo på tv, som blir arg för minsta lilla.. som tar mitt stöd för givet , som tyckt det vart bekvämt o ha mig för han har inga andra omkring sig som stöttar honom , som lever ett jäkla fasadliv.. o så sprack bubblan så vet han o hans ex inte hur de ska hantera allt o sina barn.. o tycker man om ng o inser att personen ( jag ) är lessen hela tiden, säger man inte till själv då , även om man mår kasst? tydligen inte.. synd bara att snälla o omtänksamma människor blir drabbade..

Denna vecka så fasas han ut helt och jag ska bara vara ego o göra mina saker!! om man är så jäkla glad att man har sina vänner, familjen, jobbet, träning o hälsa o lgh o lön.. att en liten ynklig man inte ska förstöra mitt liv! Punkt slut:)

hihi låter som du pratar om mitt x som jag var tillsammans med i 6 ÅR haha!!
    hoppas du mår bättre snart!! var ni tillsammans 4 mån eller?

Ta krafter, skriv av dig om du mår dåligt men hör INTE av dig till honom!!
  • Anonym (ny)
    Vanilla ice queen skrev 2012-01-31 10:18:37 följande:
    Under ett år har jag gjort tre uppbrott efter relationer (seriösa och oseriöst) och måste erkänna att man verkligen lär sig hur man ska hantera det utan att gå ner sig helt :))
    Så lite pepp för varje avslutad relation, man blir bättre på att bli dumpad och göra slut *skratt*!!!
    håller med. jag har två separationer bakom mig, båda efter att ha varit sambo i ett antal år. Första gången var hemskt och jag kunde varken sova eller äta och jag mådde piss! Denna gång var det MER seriöst men ändå så har jag klarat det bättre! man lär sig verkligen mkt om sig själv och man lär sig hantera saker på ett sätt som är bättre för en själv!
  • Anonym (ny)

Nä har nu bestämt mig för att lägga ner båda dejterna. Den ena frö att han verkar dum i huvudet den andra för att jag nog bara inbillar mig att jag vill vara med honom. tror jag fått lite bra självförtroende av honom eftersom han är så kär i mig...dock känner jag att jag borde vilja träffa honom mer än jag vill. Nu har jag inte träffat honom på 1.5 månad o tanken var att vi ska ses i morgon men då får jag redan ågren och så ska det ju inte vara! så på't igen

• Anonym (ny)

ja precis o jag trivs helt ok som singel så jag har inget emot att vara själv och då känns det otroligt dumt att gå in i nåt som inte känns 100...

• Anonym (ny)
    bellis79 skrev 2012-01-31 10:54:41 följande:
    Ok vad gör jag i denna situtaion då?
    Jag hade kontakt med en kille innan jag träffade han jag var ihop med nu.. vi hann aldrig träffas men messa o mailade men fick aldrig till det pga jobbtider etc. Jag skulle säga till honom att jag träffat ng, detta var alltså för 4 månader sen, men det rann ur sanden och vi hördes ej mer.. Tror han insåg att jag träffat ng då jag tog bort mig helt från HP.
    Nu råkade jag messa honom i förra veckan, dock helt fel då jag trodde det var en annan i teleboken , trodde jag ej hade kvar honom. Vi messa bara 3 gg nu o inget annat utan mer skämta om min klantighet.

Såg att han var kvar på HP; jag har inte gått in o aktiverat min vanliga profil då jag vill ligga lågt och vet att mitt ex:s vänner hänger där o bara onödigt skvaller då.
    Men hade ni frågat läget igen o kollat om han ville ta ett glas vin? eller ska jag bara låta det vara?
    Får säkert nej då jag sluta höra av mig för 4 månader sen o vet ej ens om han är fortfarande intressant o vet ej om jag är redo eller är det helt tossigt?

Tänkte om man typ kunde be om ursäkt för det tidigare och om man fick bjuda på ett ursäkta mig glas vin?
    Han kanske är helt fel men tja.. mitt ex var ju också det.

Tips från er behövs!!!
    skadar väl inte! kör på!
  • Anonym (ny)

känns som om man ALDRIG kommer träffa nån...varit i träsket i ca 8 månader nu... hmm har snackat med flera trevliga men sedan känns det aldrig bra när vi ses...de jag tycker verkar trevliga på nätet dissar mig pga att jag har barn, trist som fan!

• Anonym (ny)
    Vanilla ice queen skrev 2012-02-01 10:05:52 följande:
    Ny: men herregud hur många barn har du? Har du testat match.com? Jag har aldrig fått negativ reaktion där för att jag har barn och jag har ändå 3st... Jag kan föresten varmt rekomendera finländare ! Mycket trevliga killar
    jag har 2 st....
    skittrist men så är det. de vill inte "ta över" nån annans familj.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!