Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

NatalieH skrev 2011-12-14 10:39:53 följande:
    Nä men se där så spännande med polis besök. Ingen som var passande att stöta på då?

Eller du kanske redan har hittat nån? :) 
    Laurora skrev 2011-12-14 09:44:00 följande:
    Tänkte om jag skulle spilla lite om hur min helg var. Förutom att den var sujkt bra tack vare Niklas2k då   
  • Glädje58
    giftgrodan skrev 2011-12-15 05:48:10 följande:
    lustigt hur olika man är, jag ääälskar att jobba ensam natt, så vilsamt och härligt, så länge det finns dator eller en bra bok.
    Det hade kunnat vara jag som hade skrivit detta  Glad
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-15 16:41:56 följande:
    booYah: Hmm och det har jag ju inte rätt ut. Well, känns skumt att fråga min date om han tycker det är ok att vi dagar andra innan vi ses nästa gång för han kommer garanterat tro att jag är "kåtast i Sverige". Får helt enkelt låta bli! Känns bättre än att fråga;))

Men det borde väl inte vara förbjudet att gå ut och äta middag eller nåt liknande...
  • Glädje58
    Cosan skrev 2011-12-19 12:09:09 följande:
    Det händer absolut ingenting kan jag lova Glad Om du på något sett missat det så är det enorm skillnad på att vara man och kvinna på nätdejting. Gör du inget som man, har du 0 besök, 0 flirtar och 0 mejl Tungan ute
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-19 12:16:26 följande:
    Jo men det är nödvändigtvis inte bättre uppenbarligen. Har fått 161 inbox efter att ha varit inaktiv i en vecka och flirtarna orkar jag inte änns gå in på. Men inte ett endaste mail från den enda peson jag vill ha ett ifrånSkrikandes.
    Jag känner igen det där. Själv får jag knapp något men min vän dränks i mejl och flirtar, nästan helt ointressant till 100 %. Vad är bäst? 
  • Glädje58
    s07 skrev 2011-12-19 07:38:50 följande:
     ...mitt problem är att jag inte riktigt vågar slappna av och slappa in kärleken. En del av mig tokgillar den ena killen, vill umgås mera med honom...den andra delen av mig vill bara jaga bort för det känns läskigt med ngn annan när man varit själv ett tag och dessutom tagit ansvar för sitt barn själv. Men jag VILL så gärna! ...
    Hejsan s07. Jag tror att du behöver slappna av mer och inte tänka för mycket på framtiden med denna man. Ta det lite som det kommer. Om du känner dig obekväm så blir det inget trevligt för varken dig eller honom.
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-18 11:50:18 följande:
    Alltså jag och min date diskuterade detta med att dra ner på mailandet osv. Men det gick inte så bra det blev ändå massor med mail till varandra vilket givetvis är kul. Jag skrev senast att jag tyckte att vi var väldigt dåliga på att dra ner på mailandet och efter det har det varit väldigt tyst i två dygn!!! Trodde aldrig att jag skulle behöva känna mig osäker pga sånt tjafs men nu WTF, har han gått och dött eller?! Iriterande som F...
    Varför "vill" ni dra ner på mejlandet?
  • Glädje58
    kristinah skrev 2011-12-19 13:21:11 följande:
    ...jag passar väl inte på nätdejtingsidor...
    Känner jag också, och jag tror också att en del människor inte passar in i nätdejtingkonceptet. Om man inte är bildskön så går man ju fett bort. Vilket är helt okey för jag kan också snabbt bläddra förbi kvinnor som inte passar mig utseendemässigt. Så då är det texten som gäller, med det är en grym uppförsbacke eftersom de flesta redan har gått vidare till nästa träff i sökandet. Fan vad jag saknar min andra profil på hp. Där hände det i alla fall en del i mejlboxen. Men nu när jag blev ertappad med flera konton så fick jag pausa honom. Snyft...
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-19 13:30:47 följande:
    Glädje58: Alltså jag tänkte att 3mail/dag blev lite mkt. Drygt att känna att man måste svara hela tiden. Men absolut tystnad var ju inte min tanke...
    Tänk inte i termer som hur många mejl eller sms som ska skickas per dag eller vecka. Skriv något när du känner för det. För då blir det äkta och spontant. Jag har mejlkontakt med en del vänner och där har jag sagt att man inte ska behöva känna sig tvungen att svara inom en viss tidsram eller så. Skriv när du känner för det brukar jag säga.

Varför är tre mejl för mycket?

Min vän, som jag gärna nämner ofta här, och jag kan ringa/sms:a/mejla varandra en gång till trettio gånger per dag. Det har vi gjort i ett års tid. Så för oss finns ingen maxgräns. Dock har vi en skriven mininivå, och det är en gång per dag.
  • Glädje58
    Glädje58 skrev 2011-12-19 13:38:40 följande:
    Min vän, som jag gärna nämner ofta här, och jag kan ringa/sms:a/mejla varandra en gång till trettio gånger per dag. Det har vi gjort i ett års tid. Så för oss finns ingen maxgräns. Dock har vi en skriven mininivå, och det är en gång per dag.
    O vad fel det kan bli ibland. Jag tänkte skriva att vi hade en oskriven regel/lag att höras av minst en gång per dag. Jag såg nu att jag missade bokstaven o. Att vi hade en skriven mininivå var fel  Skrattande...

... men av mångas inlägg här i tråden så borde vi kanske ha en skriven lag som säger att när man dejtar, så måste man höras av minst en gång per dag 
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-19 13:43:06 följande:
    Glädje58: Du är klok du! Jag vet inte varför jag tycker det är mkt. Men jag får avsmak för killar som är för "på". Den här killen gillar jag väldigt mycket och vill inte att han ska hamna i "drygfacket". Nu har han ju verkligen visat att han minsan kan vara svårfångad! Jag hoppas verkligen inte han lagt ner mig bara...
    Jag tror att han blev lite försiktig nu och vill inte verka vara för på... jäkla skit...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!