Inlägg från: Racer x |Visa alla inlägg
  • Racer x

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-23 00:05:45 följande:
    Läs mitt inlägg igen, Apple överklockar inte. Dom köper processorer som är frekvensbestämda av Intel. 
    Läs när jag postade...
  • Racer x
    FredrikCA skrev 2012-04-23 00:03:51 följande:
    Det är felaktigt beskrivet i artikeln, Han har köpt den 2.6ghz CTO - Det är inte överklockat det är en helt annan processor modell med mer cacheminne också. Intel Core 2 Duo T9500 sitter i 2.6ghz modellen övriga har T8300 (2.4ghz) eller T9300 (2.5Ghz). Apple säljer inte överklockade enheter detta är processorer avsedda för denna hastighet.
    Jag tycker visserligen Apple är larviga i fallet, Men domslutet och artiklarna är ju helt fel.
    Varför är domslutet fel?
  • Racer x
    FredrikCA skrev 2012-04-23 00:22:00 följande:
    För att precis som Apple hävdat utan att kunna starta datorn går det inte verifera att det är grafikchippet som är trasigt- Deras utbytesprogram gäller enbart Nvidia chippet- Det är ingen förlängd datorgaranti på något sätt. Alla berörda modeller är sedan länge utanför sin garantiperiod- Just denna kille hade även köpt Applecare tillvalet vilket är en 3 års förlängning av garantin- Denna hade också löpt ut.

Tråkigt kan man tycka men just denna aspekt tycker jag låter väldigt rimlig av Apple.
    Läser du dessutom seattlerex blog så har han nekat erbjudandet att få logikkortet ersatt eftersom det nya logikkortet har exakt samma chip och kan där med råka ut för samma sak igen.

Argumentet om 2.6Ghz tycker jag är betydligt larvigare- Men strikt så står som sagt inte den modellen som berörd av detta erbjudande. 
    Postar text som postades får några inlägg sen.

"Det intressanta i historien är inte bara att en vanlig kunde lyckades besegra Apple i domstol, utan att Apple inte hade behövt ta någon kostnad för att laga datorn. Istället är det Nvidia som står för hela kostnaden enligt avtal med Apple."

Då undrar man varför dom nekar..
  • Racer x
    Glädje58 skrev 2012-04-23 00:35:04 följande:
    Absolut inte kul om alla tycker likadant. Men det här är en dejtingtråd. Vi har dock kunnat prata om precis allt annat också men hur många sidor teknik är det uppe i nu?

Orkar inte läsa teknik nu. Så jag söker upp andra trådar Tungan ute 
    Äsch det var ju Apple det handlade om, företaget som gör dom bästa produkterna...Kräks

Stendött med dejtingen, men det har varit dåligt med tid för sånt.

Nu är det iaf dags för sängen om jag ska orka up imorgon.
  • Racer x
    FredrikCA skrev 2012-04-23 00:37:19 följande:
    För att Nvidia betalar bara för skador som är orsakade av deras defekta chip, Och kan inte detta bevisas så får Apple själva stå för kostnaden?
    Men vem ska bevisa att det inte är grafikchipet som är kass? Alla sitter inte med kunskap och verktyg för att kunna studera det.
  • Racer x
    FredrikCA skrev 2012-04-23 00:37:19 följande:
    För att Nvidia betalar bara för skador som är orsakade av deras defekta chip, Och kan inte detta bevisas så får Apple själva stå för kostnaden?
    Du verkar var väldigt insatt i Apples förehavanden..
  • Racer x
    Madida skrev 2012-04-27 14:22:09 följande:
    Just idag behöver jag en massa kramar! Kan ni vara lite generösa och ge mig lite kärlek?

på dig...

• Racer x
    Legacy skrev 2012-04-27 15:26:08 följande:
    Fick precis frågan om jag vill följa med imorgon och träffa hela J:s familj jag dör, de kommer tycka jag är konstig säkert, tänk om de inte gillar mig? Tänk om jag dör av nervositet? Hjääälp!
    Naj, dö inte nu. Det är lite tidigt..
  • Racer x

Sitter här och filosoferar. Var hos syster m familj i helgen.

• Racer x
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-30 22:03:09 följande:
    Takida: What?! Men du måste ju komma ihåg ngt spel till 8bitars?
    The last ninja, Boulder dash, Winter/summer games??
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!