• Madida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-05-06 20:36:42 följande:
    Skall det inte vara tvärtom..?

Inte på hennes möhippa.
    Men låt mig ordna en svensexa åt dig så ska du få se  
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Madida
    magus skrev 2012-05-06 20:39:00 följande:
    Hoppas det blir riktigt lyckat då :)
    Tack! Det tror jag att det blir
  • Madida
    Anonym (Tidsspann?) skrev 2012-05-06 20:41:58 följande:
    Ni med erfarenhet. När är det lämpligast att träffa en nätperson? Hur lång tid från att man startat är lämpligt?
    Svarar som dom andra, när det känns rätt. Men generellt skulle jag säga att man inte ska vänta för länge.
  • Madida
    magus skrev 2012-05-06 21:34:49 följande:
    Även folk som säger att de älskar en efter en månad...  Now that´s just stupid..
    Det där har jag också reagerat på. Vissa säger det väldigt lätt. Och du kan omöjligt älska någon efter 1 mån - om det inte är ditt barn. Älska är ett väldigt starkt ord och beskriver en känsla som tar tid att uppleva..
  • Madida
    Niklas2k skrev 2012-05-06 21:46:42 följande:
    Alla har inte samma känsla och uppfattning över att älska någon. Det är ju färgat av vad man som person har upplevt tidigare. Känslan av att älska någon är förstås väldigt personlig.

Den kärleken jag känner för mina barn.. den sortens kärlek trodde jag inte fanns innan barnen kom.

Vem vet? Någon dag kanske det dyker upp en tjej som jag känner att jag älskar på ett sätt som jag aldrig har gjort förr?....... 

Fast läste du verkligen det jag skrev? Jag menar att, enligt mig, kan man inte älska någon efter bara en månad. Jag tror att folk lätt får för sig att de älskar någon är de egentligen är helt galet kära. Att älska är för mig djupare, starkare och tryggare.
  • Madida
    Madida skrev 2012-05-06 21:53:01 följande:

Fast läste du verkligen det jag skrev? Jag menar att, enligt mig, kan man inte älska någon efter bara en månad. Jag tror att folk lätt får för sig att de älskar någon är de egentligen är helt galet kära. Att älska är för mig djupare, starkare och tryggare.

Fast vänta - när är jag med på hur du tänkte. Men då  hoppas jag att jag träffar en man som verkligen har älskat, som har en lång relation bakom sig och vet vad det innebär.
  • Madida
    Niklas2k skrev 2012-05-06 21:59:12 följande:
    Fast du vet ju inte hur han har känt tidigare så det kan du aldrig veta.
    Ok, han kanske säger att han aldrig har känt så starkt för någon tidigare men det kanske han säger till nästa.. och nästa.. och nästa... och varje gång så inser han att han inte har älskat "på riktigt" eftersom att han upplever starkare känslor igen.. och igen och igen.. eller nåt  
    Då säger vi såhär. Jag hoppas att jag träffar en man som inte säger det för tidigt för då kommer jag inte kunna ta det på allvar utifrån mina referenser.
  • Madida
    FredrikCA skrev 2012-05-06 22:13:56 följande:
    Men ändå så kan ni inte ta det seriöst om någon annan säger det innan ni själva har samma känslor?
    Vadå "ni"??! Det är bara jag som har sagt det. Så vänd dig till mig isåfall.
    Fast en annan dag för nu ska jag sova

Godnatt alla!   
  • Madida
    takida skrev 2012-05-07 18:37:55 följande:
    Kan man gå på dejt med två olika killar på samma dag?
    Självklart! Om det går rent geografiskt och tidsmässigt så...
    Fast jag vet inte om jag hade uppskattat om en kille jag gick på dejt med gjorde det  
  • Madida
    Smecker skrev 2012-05-07 18:47:54 följande:
    Om det är ok åt ena hållet så är det ok åt andra hållet.

Nähä?! Förvånad
    Ja det är väl klart, det var därför jag la till det där sista...att jag vet inte om jag hade gjort det för jag hade inte uppskattat det. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!