Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Hej mina vänner!

Nu behöver jag lite råd trots att det är juldag, så ge mig era ärliga svar!

Jag skickade ju ett julkort till den där killen jag träffade i slutet på november. Han som ville pausa för att han hade så mycket i sitt liv med barn å grejer.

I mitt julkort önskade jag honom en god jul och avslutade med "Jag tänker på dig.."

Har varit besviken över att inte ha fått nåt svar men idag skicka han ett sms där det stod:
    Kollade min brevlåda idag...vilken glad överraskning! Tack för ett gulligt kort ! God jul och gott nytt år (smeknamn) . Kram

Vad säger det sms'et er? Är det ett artighets-sms? Finns där någon öppning för mer kontakt? Borde jag svara på det eller är det dags att släppa honom?
    Jag vill ha era ärliga svar och tankar.

Tack för era svar
    Tar gärna emot fler svar för nu står det 2-2

De två av mina vänner jag har frågat säger att det är ett artighets-sms. Att han inte ställer någon fråga eller nånting utan bara tackar och önskar god jul och gott nytt år. Och så tänkte jag med..

Smecker skrev 2011-12-25 16:15:32 följande:
    Okej.. du har använt "ring en vän" och "fråga publiken". "50:50" är väl meningslös på en två-alternativs-fråga.. alltså kvarstår "byta fråga".
    Men fjant ! Jag tycker detta är svårt, på riktigt....
    Jag vet ju inte om jag ska svara eller hur jag ska svara. Mitt hjärta och min hjärna säger helt olika saker..
    Laurora skrev 2011-12-25 16:34:05 följande:
    Följ mitt råd och använd hjärtat
    Du har u hört om hjärnspöken? Men hjärtspöken?

Nej så, svara, och fråga! För med en fråga så får du svar! Jag är nog en hemsk människa för jag tänker och frågar hela tiden men vadfan annars får man inte svar

Jag vill inte vara SÅ rakt på sak då jag är rädd för att pressa honom.

Egentligen känner jag att jag borde strunta i det. Hade han velat ha mer kontakt med mig så hade han ju lämnat en öppning för mig.
    bellis79 skrev 2011-12-25 17:51:11 följande:
    Du behöver inte kanske vara så rak på sak, sänd något mess eller något o fråga om hur hans jul varit, om han fått någon julklapp eller liknande så svarar han så ser du kanske hur tonen är än om du är för rak så det skrämmer lite.. Då ställer du en fråga av ett intresse helt enkelt o så..
    Lycka till!
    Ju mer jag tänker på det desto mer känner jag att han inte är intresserad. Så jag kommer skicka ett sms där jag bara skriver att det var kul att kortet kom fram som det skulle och att jag hoppas att hans jul varit bra.
    Allvarligt talat, jag skrev att jag tänker på honom och han gav INGET tillbaka.
    bellis79 skrev 2011-12-25 18:49:29 följande:
    Har du kommit fram till något?
    Glädje58 skrev 2011-12-25 19:38:30 följande:
    Det är väl ärligt talat inte speciellt ovanligt att ett kort eller brev kommer fram till mottagaren. Så egentligen var det inget kul att det kom fram, det var högst väntat eller hur?
    Jodå, i juletid är det ovanligt. 3 pers har fortf inte fått mina julkort! Så det så
    Glädje58 skrev 2011-12-25 19:36:04 följande:
    Det finns definitivt inget där som säger att han är öppen för mer kontakt just nu. Men... ge honom lite tid så kommer det att ge sig. Låt honom få sakna dig. Hör inte av dig mer för tillfället. Det är mitt råd.
    Sakna mig?! Har han inte saknat mig på en månad så lär han inte göra det nu. Time to move on!
    Glädje58 skrev 2011-12-25 19:43:23 följande:
    Men ni har väl hörts av under denna månaden?
    Inte någonting..
    bellis79 skrev 2011-12-25 19:59:28 följande:
    Du är värd det allra bästa glöm ej det o lägg energin på de som är värda det!
    Tack så mycket, så gulligt av dig!

Det är ju bara min dumma hjärna (eller hjärta) som fått för sig att han är den bästa..
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!