• Madida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Legacy skrev 2012-05-13 22:12:50 följande:
    Tack för allas input. Ni är guld värda. Och jag är tydligen inte så stark som jag trode som låter mig brytas ner på det här viset, jaag känner mig värdelösl, (alltså den kommentaren om att jag var slapp satt i tills nyss...)

Och att jag varit gift innan det retar han sig på ed jag kan ju inte få det ogjort, det är omöjligt.

I vissa lägen vill jag helst bara lägga mig ner och sluta andas. Det är så mycket som gått åt skogen nu och han har varit min ljuspunkt, och nu är han som att vsart hål som slukar all livsglädje och energi... jag mår... illa.      
    Jag har inte bläddrat tillbaka alla sidor men ska försöka göra det om en stund. Men det lilla jag läst - du är värd så fruktansvärt mycket bättre. Låt inte någon knäcka dig såhär!
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Madida
    magus skrev 2012-05-13 22:22:14 följande:
    Heja heja!

Kyss

La ett ord (som jag hitta själv) för 23 poäng. Snart så...  
  • Madida
    Legacy skrev 2012-05-13 21:31:07 följande:

När allt är bra är han nderbar, han pysslar ommig, han säger fruktansvärt fina saker till mig, han får mig att känna mig älskad, han får mig som at känna mig som en drottning.  Han har tagit hand om mig efter sprutorna och varit otrolig, bäddat ner mig, gett mig dricka, han kallar mig en massa söta saker. Allt det där får mig att må så sjukt bra.

Men jag har väl sabbat det nu, varför skulle vi börja prata ex?
    Jag funderade lite här....
    Han låter lite som dom låter i amerikanska militärfilmer. Han trycker ner dig mer än någon annan och lyfter sedan upp dig mer än någon annan. Till slut känner du på något sätt att du är beroende av honom för att hålla dig uppe. Det är bara han som kan lyfta upp dig o.s.v. Men innan han kom in i bilden så klarade du dig förbannat bra själv, eller hur?
    Han vill äga dig, han leker med dig, plockar isär dig för att plocka ihop dig så som han vill ha dig.
    Många saker du berättat att han sagt är ärligt talat helt jävla sjuka! Och ycket du beskriver är som psykiskt misshandel. Han är problemet Legacy, inte du! Det ser du ju att vi alla tycker.

Hjärta    
  • Madida
    FredrikA80 skrev 2012-05-13 22:34:55 följande:

Det ger mig enorm tillfredställelse och oavsett så bad jag om hjälp, vill du inte hjälpa så kan du välja att bara ignorera det jag skriver. Det gör jag ofta med det du skriver.
  • Madida
    Legacy skrev 2012-05-13 22:45:05 följande:

Men det är ju bara min sida av allt ni ser jag kanske är hemsk tillbaka, han blev tydligen sjukt sårad av det där av att mitt ex hade större.... jag vet inte, jag måste försöka sluta må illa så jag kan sova, jag orkar inte detta och leva en vecka i total ovisset med hans gojja här...

fick klia gojjan under vingen iallafall nyss. Gulligt värre. 
    Nej nu får du skärpa dig! Vadå hemsk tillbaka?!
    Är man så jävla dum att man ställer en sån fråga som han gjorde så får man väl tåla svaret. Och vadå sårad? Hur kan han bli sårad över att någon har större kuk än honom? Hade alla män betett sig så så hade där suttit män längsmed gatan och gråtit. Nej skärpning!
    Och vem ställer såna frågor? Jag skulle väl aldrig börja fråga om min killes ex var tajtare än vad jag var, om hon lät sexigare, om hon hade större bröst än jag o.s.v. Vad har det men min nuvarande relation att göra? INGET! Vad har jag med hans ex att göra? Inget!
    Usch, jag blir arg här!   
  • Madida

På fb finns det en knapp där man kan välja att dölja alla uppdateringar som en person gör. Hur skulle det vara med en sån knapp även här på fl?

God morgon alla!

• Madida
    målar havet blått skrev 2012-05-14 08:44:11 följande:
    Oavsett om man tror att vi blev skapade eller utvecklade av en apa eller ngt annat .så gillar jag den här ...

Ja den var läcker, men där var en massa text ivägen så jag såg inte så jätte tydligt
  • Madida
    målar havet blått skrev 2012-05-14 15:05:56 följande:
    Nej det handlar om inre reflextion..men du är nog inte där än..Gör precis så som du har tänkt, avsluta det du har nu först

Tänkte skriva samma sak. Det är en ganska intressant bok och handlar väl egentligen ganska lite om att "fånga någon ny". Men för att läsa den så ska man ju vara i ett helt annat läge än vad Legacy är nu.
  • Madida
    Glädje58 skrev 2012-05-14 15:17:40 följande:
    Den kan dock kasta ljus över varför man är kvar i en relation som inte är bra

Ja det kan den, men i det akuta skedet är kanske inte en bok att föredra. Legacy kan ta sig ur detta själv, med sin egen styrka som det är nu. Efteråt kan hon läsa boken och på så sätt lära sig en del om sig själv. Och nu menar jag inte att bara Legacy borde läsa boken, vi skulle alla kunna lära oss iaf något litet av den.

Och förlåt Legacy för att jag prata OM dig när du är här. Du får skrika på mig om det irriterar dig Solig 
  • Madida
    Glad Gbg skrev 2012-05-14 15:35:58 följande:
    Och du har träffat mig? Då borde du veta att om jag hade haft en frånstötande personlighet vore det konstigt om jag hade 10 nära vänner?  Men visst du kan få åka runt med mig i en v o träffa alla mina vänner och se vad dem säger? Eller vill du prata med dem på FB?

Det kanske handlar om att jag säger vad jag tycker o tänker, nu försökte jag hjälpa till vilket två personer här fattade de som hade läst boken eller visste vad den handlar om.  Alltså försökte jag hjälpa och du hoppade på mig. varför gör du det?  Mår du dåligt och behöver få utlopp för dina känslor?
    Hahahaha! Underbart!
    "Hade jag då haft 10 nära vänner?!"
    Jag tycker ingenting om dig eftersom jag inte känner dig, men att skriva så blir bara fel.... Skicka till mig nästa gång så ska jag korrekturläsa

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!