Anonym (Skrivkramp) skrev 2011-12-23 13:38:13 följande:
Hade 5 utryckningar en natt till en strulande panna, mellan 2 stycken 12-timmarspass en helg förra vintern.
Blev väl kanske 1-2 timmars sömn max emellan dom skiften.
Rätt sliten när man slutade på söndagskvällen kan man säga!
Jag hade jobbat ett pass på 13,5 timmar. Men någon avlösning syntes inte till. Jag ringde min arbetsledare och bad honom kolla upp. Han frågade även om jag kunde stanna kvar en stund till. Jag svarade att jag har inget val, det går inte att bara lämna.
Inget hände. Jag tyckte att det blev lite intressant att se vad som skulle ske framöver. Efter sex timmar ringer den som skulle avlösa mig. Nyvaken och mumlade något om att han hade köpt en ny väckarklocka och att den tydligen inte hade ringt. Vad ska jag göra nu frågade han mig. Jag svarade att han kunde ringa chefen och sedan gå och lägga sig igen. Bara för att se vad som skulle ske härnäst.
Hans pass på tolv timmar gick jag hade förväntat mig att jag skulle slippa arbeta mitt kommande ordinarie 12-timmarspass. Men nej, det hände inget. Så jag gjorde 37,5 timmar i ett sträck.
När jag berättade detta för en arbetsledare några dagar senare så sa han att det var väl inget. Själv gjorde jag över 40 timmar för några månader sedan. Ja ja... så kan det gå :)